Gå til innhold

tips adventskalender 2-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, gutten min får alt det han ønsker seg og jeg er redd han blir bortskjemt. Far ønsker å kjøpe en motorsykkel på rommet hans til 2 års dagen hans, og i fjor til ett års dagen fikk han et piano til 1600 kroner. 

Men heldigvis blir han fortsatt glad for små gaver, så jeg tenker å lage en julekalender med små enkle ting som

1-kroning
Stein
Binders
5-kroning
Knapp
..... og der stopper fantasien min. Men jeg vet med sikkerhet at disse tingene vil få fram det største smilet hos han, for jeg vet hvor enkel sjel han egentlig er. 

Er det noen som kan komme med andre tips til hva jeg kan fylle de resterende 19 lukene med? 

Og til dere som er redde han vil sette disse tingene fast i halsen så kan jeg forsikre dere om at han er livredd hva han putter i munn, det er for så vidt jeg får inn en skje med mat..

Anonymkode: 1b80f...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knapper? Binders? Du tuller ? Min 2 åring får ikke noen kalender. De vet jo ikke hva det er engang i den alderen. Nei spar styret til de blir eldre sier jeg. 

Anonymkode: b7fff...bef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro! Hvis det skal være så lite som mulig kan du printe ut et bittelite eventyr og brette sammen? Eller en tom dorull dere kan male til å bli en kikkert. En klinkekule, en liten boks med modellkitt dere kan lage noe sammen av, hvis han får lørdagsgodteri kan deler av dette komme i kalenderen? Kinderegg er jo ofte en stor hit (om enn noe  dyrt godteri da)

Endret av Blueblizz
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongle, nøtter dere kan knekke sammen, en bok med blader du har presset du kan vise ham, et skjell, noe fra den nærmeste naturen rundt osv

Synes du lager en koselig kalender jeg :)

Anonymkode: cd3d7...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei, gutten min får alt det han ønsker seg og jeg er redd han blir bortskjemt. Far ønsker å kjøpe en motorsykkel på rommet hans til 2 års dagen hans, og i fjor til ett års dagen fikk han et piano til 1600 kroner. 

Men heldigvis blir han fortsatt glad for små gaver, så jeg tenker å lage en julekalender med små enkle ting som

1-kroning
Stein
Binders
5-kroning
Knapp
..... og der stopper fantasien min. Men jeg vet med sikkerhet at disse tingene vil få fram det største smilet hos han, for jeg vet hvor enkel sjel han egentlig er. 

Er det noen som kan komme med andre tips til hva jeg kan fylle de resterende 19 lukene med? 

Og til dere som er redde han vil sette disse tingene fast i halsen så kan jeg forsikre dere om at han er livredd hva han putter i munn, det er for så vidt jeg får inn en skje med mat..

Anonymkode: 1b80f...f1f

Klarer liksom ikke helt å tro dette jeg da. Ellers hadde jeg med barn på 2 år heller laget litt mer barnevennlig kalender. Fruktpuré poser, mini melkesjokolade, dvder på salg så blir det ikke dyrt-likevel spennende. Prøvd å holde meg unna for mye godteri, maks 4 små sjokolader til en kalender som da er til lørdagene. Gitt ting han trenger som sokker, votter, lue og slikt. Liten bamse, cd med favorittmusikk, leker som du vet han liker og som ikke er dyre. 

Ville aldri gitt småting som du skriver her, ut fra hva du skriver er jeg litt i tankene på troll, men jeg velger likevel å svare deg.

Anonymkode: 9a98d...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Klarer liksom ikke helt å tro dette jeg da. Ellers hadde jeg med barn på 2 år heller laget litt mer barnevennlig kalender. Fruktpuré poser, mini melkesjokolade, dvder på salg så blir det ikke dyrt-likevel spennende. Prøvd å holde meg unna for mye godteri, maks 4 små sjokolader til en kalender som da er til lørdagene. Gitt ting han trenger som sokker, votter, lue og slikt. Liten bamse, cd med favorittmusikk, leker som du vet han liker og som ikke er dyre. 

Ville aldri gitt småting som du skriver her, ut fra hva du skriver er jeg litt i tankene på troll, men jeg velger likevel å svare deg.

Anonymkode: 9a98d...bbf

Hei, forstår ikke helt? Fordi det er farlig? Eller teite gaver?

 

og til dere andre, takk! Kongle kan han få i luke nummer 24 😍

Anonymkode: 1b80f...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en julekalender med bilder når datteren vår var nesten 2. Jeg laminerte 24 bilder av ting / personer/ dyr osv hun var opptatt av. Som bilde av bestemor, hunden vår osv.

Jeg satt borrelås bak på bildene, og tok et stort lerret og tegnet/ makte bilde av et stort hus. Og satt borrelåser på lerretet også. 

Så fikk hun 1 bilde hver dag som vi festet på huset, og som vi da snakket om. God språktrening, hun elsket bildene, og det huset var i bruk i hvert fall 1 år i etterkant 😊

Anonymkode: 7835d...a96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et ark med forskjellige klistremerker, klipp dem opp og gi ett og ett. Finn bilder/utklipp av dyr eller andre ting småen liker. Kjøleskapmagneter. Fine perler. Skjell eller sneglehus. En bok dere skal lese i lag (kanskje en dere allerede har fra før og du vet han liker godt?). En fin eske til å oppbevare alle kalenderskattene. 

Liker ideen din om å gi småtteri. Gøy når det er spenningen med å åpne og finne små skatter som er det store. Elsker når unger kan verdsette en knapp og en dyr leke like mye. 

Anonymkode: e8c2b...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stein i kalenderen? Du tuller vel?

Jeg har en jente på 2 år. Hun får sin første kalender i år. Den inneholder malebøker, sett med tusjer, sånne plastikk-egg fra lekebutikk som har forskjellige små bamser inni, små lekedyr til bondegården jeg vet at hun får til jul, trappetroll, såpebobler, osv. 

Anonymkode: 7d637...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å pakke inn stein og binders?

Jeg klistret opp et juletre i papp på døra til barnerommet. I julekalenderen bar det pakket inn klistremerker, som barne hver dag pyntet treet med. 

Anonymkode: 5c3ca...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg lagde en julekalender med bilder når datteren vår var nesten 2. Jeg laminerte 24 bilder av ting / personer/ dyr osv hun var opptatt av. Som bilde av bestemor, hunden vår osv.

Jeg satt borrelås bak på bildene, og tok et stort lerret og tegnet/ makte bilde av et stort hus. Og satt borrelåser på lerretet også. 

Så fikk hun 1 bilde hver dag som vi festet på huset, og som vi da snakket om. God språktrening, hun elsket bildene, og det huset var i bruk i hvert fall 1 år i etterkant 😊

Anonymkode: 7835d...a96

Så fin kalender! Denne ideen stjeler jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På coop selger de kjøleskapdmagneter (bokstaver) og poser med små plastdyr (naturtro) til 49 kr. Det kan deles opp til mange kalendergaver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...