Gå til innhold

Hvorfor har ikke flere motorsykkel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Billigere å kjøpe, billigere i drift, lavere forsikring, ingen bompenger, man kommer fortere frem enn ved å stampe i kø. Hvorfor velger ikke flere motorsykkel fremfor bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke bruke den om vinteren, og regner det er det også kjedelig. Dessuten er det upraktisk med full beskyttelsesutstyr, man har ikke oppbevaringsplass, må slepe med seg hjelm og kjøredress. Og å kjøre inni en by er ikke gøy på motorsykkel. 

Jeg drar gjerne på tur med motorsykkel, men ville ikke hatt som transportmiddel. 

Anonymkode: 59c38...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Man kan ikke bruke den om vinteren, og regner det er det også kjedelig. Dessuten er det upraktisk med full beskyttelsesutstyr, man har ikke oppbevaringsplass, må slepe med seg hjelm og kjøredress. Og å kjøre inni en by er ikke gøy på motorsykkel. 

Jeg drar gjerne på tur med motorsykkel, men ville ikke hatt som transportmiddel. 

Anonymkode: 59c38...aee

Man trenger jo ikke kjøre med kjøredress om man bare skal kjøre til og fra byen. Holder jo med vanlige klær og joggesko. Det er vel lettere å komme seg rundt enn med bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så upraktisk å ha to unger, en hund og handleposer på sykkelen. 

Anonymkode: d455a...772

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert være praktisk med motorsykkel i pent vær og behagelig temperatur, men det regner og snør litt for mye her i landet for at jeg bytter ut bilen gitt. Bagasje og passasjerer kan man også glemme. Det kan være et alternativ i tillegg til bil, men da er jeg redd vinninga går opp i spinninga. Sikkert gøy med en sprek motorsykkel, men det er så mye annet gøy man kan bruke penger på også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Billigere å kjøpe, billigere i drift, lavere forsikring, ingen bompenger, man kommer fortere frem enn ved å stampe i kø. Hvorfor velger ikke flere motorsykkel fremfor bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

All den tid de aller fleste i vinterlandet Norge uansett blir nødt til å ha en bil i tillegg faller hele det økonomiske argumentet igjennom, må man ha begge deler blir det tvert i mot dyrere. Og om man får billigere forsikring kan vel diskuteres, det er vel veldig individuelt. Å kjøre sikksakk mellom biler for å snike i køen er nok heller ikke noe for alle og enhver og noe jeg som bilist misliker sterkt. 

Anonymkode: 6fc2f...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har motorsykkel! I sommer har den blitt lite brukt. For varmt med alle kjøreklærne (det er for beskyttelsens del), for vått, for tungvindt å stå utenfor lastebilen jeg kjører og kle av seg. Sparer ikke tid på å ta sykkelen til jobb pga av og på med klær, men jeg har heller ikke særlig kø eller bompenger mellom hjem og jobb. Men det er greit å kjøre den til byen og slippe å stresse med parkeringsplass :) 

Kjører jeg i dongeribukse og joggesko som noen foreslår over her, føler jeg meg naken.Er ikke rare velten som skal til for å brekke et bein eller at de plukker grus ut av kroppen din noen dager på sykehuset....

Anonymkode: c4a90...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Man trenger jo ikke kjøre med kjøredress om man bare skal kjøre til og fra byen. Holder jo med vanlige klær og joggesko. Det er vel lettere å komme seg rundt enn med bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

Roadrash fra TRÅSYKKEL og sykkelutstyr:

r2hj0bgagpzy.jpg?width=640&crop=smart&s=

Roadrash fra motorsykkel: advarsel; meget grafisk bilde ikke trykk om du ikke tåler sterke bilder

https://www.documentingreality.com/forum/attachments/f149/516888d1392784440-motorcycle-crash-foot-de-gloving-1661702_601430273268870_751050263_n.jpg

Anonymkode: a9c67...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Man trenger jo ikke kjøre med kjøredress om man bare skal kjøre til og fra byen. Holder jo med vanlige klær og joggesko. Det er vel lettere å komme seg rundt enn med bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

Virkelig? Eksen min ble påkjørt av en bil midt i byen, han var i blindssonen og ble oversett. Han så ut som på bildet i denne tråden.

Anonymkode: 59c38...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Man trenger jo ikke kjøre med kjøredress om man bare skal kjøre til og fra byen. Holder jo med vanlige klær og joggesko. Det er vel lettere å komme seg rundt enn med bil?

Anonymkode: 1c9b7...13c

Jo, det trenger du. Om du har litt vett i skolten så kjører en ikke i vanlige klær og joggesko.....

Anonymkode: 6d8b0...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2018 at 6:12 PM, AnonymBruker said:
Man trenger jo ikke kjøre med kjøredress om man bare skal kjøre til og fra byen. Holder jo med vanlige klær og joggesko. Det er vel lettere å komme seg rundt enn med bil?

 

Hvis du velter med joggesko og får den ene foten under sykkelen trenger du ikke skli langt før hele ankelen er slipt bort.

Anonymkode: 99953...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...