Gå til innhold

Min første bil


Ungdomsliv

Anbefalte innlegg

17 år(bil for Finnmark) 

Skal finne 18års bil. Fant en nydelig bmw 3 serie 1885 modell. Har akkurat penger nok til den, men ska jobbe opp litt penger til extra kostnader. 

Blir ikke å kjøpe bilen før neste år. Hvis den enda er dær.... 

Vil finne en måte å overtale far til å la meg kjøpe den. Han ville bare at jeg skulle kjøpe en Audi a6 allroad 2009 modell (ganske standar for den eldre klassen oppe i nord) 

Bilen koster 119 000. Far ville jeg skulle kjøpe en bil for 180 000(da skulle han hjelpe meg med bil lappen og bilen) 

Audi a6 allroad er ikke spesielt fin eller bra for terrenget helt oppe i nord. 

Så 1 million spørsmålet er hvordan ville dere overtalt deres far/mor (foresatte) 

(skriving er ikke min sterkeste side så hver grei å ungå retting) 380_226226028.thumb.jpg.b2cb61b740074882b1e91c11e386d72a.jpg

Endret av Ungdomsliv
Skreiv inn en bøyning feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror en bil som er så senka at du nesten ikke kommer deg over en liten hump en gang er bedre enn audi a6 med tanke på terrenget her oppe i nord? For ikke å snakke om hvor ekstremt harry det er med en sånn BMW. Det finnes mange fine biler på rundt 120.000 kroner du kan kjøpe. 

Anonymkode: f0083...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

BMW er bare så harry 😂

Anonymkode: 6ae7c...692

😂 liker den alle i klassen digger den. Skjønner jo at det ikke er en Oslo bil. 

Endret av Ungdomsliv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du tror en bil som er så senka at du nesten ikke kommer deg over en liten hump en gang er bedre enn audi a6 med tanke på terrenget her oppe i nord? For ikke å snakke om hvor ekstremt harry det er med en sånn BMW. Det finnes mange fine biler på rundt 120.000 kroner du kan kjøpe. 

Anonymkode: f0083...fe2

Kan jo heve den. Harry eller ikke Harry hver sin smak. Vi sier ikke Harry hær oppe. Vi sier" grymt"(svensk) på engelsk betyr d awsome. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Du tror en bil som er så senka at du nesten ikke kommer deg over en liten hump en gang er bedre enn audi a6 med tanke på terrenget her oppe i nord? For ikke å snakke om hvor ekstremt harry det er med en sånn BMW. Det finnes mange fine biler på rundt 120.000 kroner du kan kjøpe. 

Anonymkode: f0083...fe2

Den er kanskje harry, men den er harry med stil. :)  Jeg har sett adskillig verre. 

Synes egentlig ikke den så så veldig lav ut heller? Frontspoileren kan nok fort skrape nedi om en ikke er forsiktig, men ellers så den ut til å ha brukbar bakkeklaring i forhold til mye som slenger rundt på veiene her i Indre Østfold og dalstrøka innafor (AKA Töcksfors/Årjäng). 

Legg merke til at den verken er godkjent eller "ferdig mekket", det står i Finn-annonsen at kjøperen må like å skru. Men det er du sikkert klar over. :) 

Anonymkode: d8f39...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammelt vrak. Styr unna.  Du kommer til å måtte betale deg ihjel på forsikring og verkstedregninger.

Anonymkode: b58c2...151

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den møkkabilen der hadde jeg aldri kjøpt til mitt barn. 

Du tenker ikke fornuftig. Det er derfor du vil ha det vraket der (og det er kanskje også derfor du ikke er moden nok til å kjøre bil i det hele tatt) 

Anonymkode: 03e7a...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er e30 i bra stand veldig populære biler, de er jo det tøffeste karosseriet bmw har. Personlig mening.

Dette er neppe kurrant bruksbil, den har ikke original motor så du får den ikke gjennom EU-kontroll. Å få denne godkjent på veien blir veldig omfattende. 

Hva med x3 eller x5 hvis du vil ha BMW. Med fare for å være kjedelig, det lønner seg som ungdom å ha bil som ikke er typisk ungdomsbil. Da kan du ha forsikring på deg selv å bygge bonus med en gang. Uten å bli ruinert

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for å ha en harry og upraktisk bil som første bil, det er mye moro og mye læring. Jeg har selv hatt mange rare eller spesielle biler som har gitt meg mye glede. 

MEN du kommer til å ødelegge din første bil, sånn er det bare. Det er mye læring i starten og du vil ødelegge, da ville jeg ikke brukt så mye penger på en så gammel bil, E30ene har for lengst fått samlerstatus og det er veldig synd å vrake en sånn bil med bilstereo og håndbrekksladd. Helt greit når de kostet 20 000kr, men å kaste bort mange hundre tusen er idiotisk.

Ville heller sett på noe i område 40-80 000kr som du kan ha det veldig gøy med noen få år før du blir lei eller vraker den.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129295101

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131291023

 

Anonymkode: b9b3d...18a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god tenke stund på hvilken bil jeg velger å kjøpe heldigvis. Skal jo bygge opp økonomien enda høyere de neste månedene. Så vil helst kjøpe den beste bilen for pengene. 

Den bilen far ville jeg skulle ha. Er ikke akkurat den beste for omstendighetene. Veien hjem til foreldrene mine er kåret en av de verste veiene i Norge. Hørt at audi a6 med luftfjering ikke er det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være kjerringa mot strømmen. Men den første bilen man kjøper er liksom «hjertebarnet» du vil huske for alltid. På likhet med ditt første kyss.

Jeg kjøpte min første bil som attenåring og hadde falt pladask for en bil. Men lot meg overtale til et mer fornuftig kjøp. Åh, som jeg angret på det! Det var tross alt mine penger, både til kjøp og drift, så jeg skulle blåst i fornuftige foreldre og bare kjørt på med bilen jeg ønsket meg.

Hvis det er du som skal betale og mekke på bilen, følg hjertet ditt. Er det han far som betaler, så bestemmer han.

Anonymkode: 925b5...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er helt for å ha en harry og upraktisk bil som første bil, det er mye moro og mye læring. Jeg har selv hatt mange rare eller spesielle biler som har gitt meg mye glede. 

MEN du kommer til å ødelegge din første bil, sånn er det bare. Det er mye læring i starten og du vil ødelegge, da ville jeg ikke brukt så mye penger på en så gammel bil, E30ene har for lengst fått samlerstatus og det er veldig synd å vrake en sånn bil med bilstereo og håndbrekksladd. Helt greit når de kostet 20 000kr, men å kaste bort mange hundre tusen er idiotisk.

Ville heller sett på noe i område 40-80 000kr som du kan ha det veldig gøy med noen få år før du blir lei eller vraker den.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129295101

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131291023

 

Anonymkode: b9b3d...18a

Må jo tenke på at jeg ikke har så mye erfaring i livet. Du har rett på at jeg har høy risiko å tape mye på så dyr bil. Kan jo eventuelt ta en litt billigere bil å fikse litt på den. 

Likte eksempelene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nå skal jeg være kjerringa mot strømmen. Men den første bilen man kjøper er liksom «hjertebarnet» du vil huske for alltid. På likhet med ditt første kyss.

Jeg kjøpte min første bil som attenåring og hadde falt pladask for en bil. Men lot meg overtale til et mer fornuftig kjøp. Åh, som jeg angret på det! Det var tross alt mine penger, både til kjøp og drift, så jeg skulle blåst i fornuftige foreldre og bare kjørt på med bilen jeg ønsket meg.

Hvis det er du som skal betale og mekke på bilen, følg hjertet ditt. Er det han far som betaler, så bestemmer han.

Anonymkode: 925b5...8a1

Dype ord. Tenkte å bruke mine egne penger å blåse ideen om å "få" en del penger av han til bil. Mine penger mine regler. Vil ikke høre"jeg betalte jo nesten halve bilen osv"

Prinsippet e jo at det skal være en bil som jeg faktisk liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det der er ikke en 1885 model :fnise:

Anonymkode: 6ae7c...692

Uff bare blitt surr med historie timene.... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en nr.2 bil. En som du kjører når det er pent vær og tørr vei og du ikke har dårlig tid.

Å ha en bil fra -85 som hverdags/bruksbil er for spesielt interesserte som gjerne har litt for mye penger å bruke på bensin og liker å ta bussen når bilen ikke går.

Hilsen en som har en 2014 hverdagsbil og en -75 amerikaner for de mer spesielle anledningene

Anonymkode: f1311...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...