AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Jenta mi på snart 2 er helt oppslukt av buss, og faren har tatt henne med på noen korte bussturer på tider det er lite folk/ trafikk. Jeg sliter litt med angst og synes det er skummelt å ta henne med i tilfelle vi ikke finner sete, eller at jeg ikke gjør rett. For hvordan skal jeg egentlig feste henne? Bare ha henne på fanget? Eget sete? I vogn? Det dumme med vogn er at om det allerede er noen med vogn på bussen så er det jo ikke plass til oss, og da kjører bussen forbi. Og ikke liker hun å sitte i vogn heller. Har begynt å ta en del buss i det siste, men ser liksom aldri barn under ca 10 år på bussen. Nå er det jo også påbudt med seler, men de vil jo sitte helt feil på henne. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 5eecd...65a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 De bussene hvor det er påbudt med setebelte skal ha seter som er for barn. Anonymkode: ce074...b84
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 De fleste bussene her har 2 eller 4 barneseter, og hvis noen som ikke har barn sitter der, er det bare å spørre om de kan flytte seg. De aller fleste skjønner hvorfor dere må sitte akkurat der. Sjåføren viser deg hvordan setet fungerer hvis du spør. Anonymkode: 506f6...622
Wonders Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Ha henne i vognen, med selen i vognen på. Vognen er tryggest for så små barn. Og bare det å flytte barnet fra vogn til sete og sette på belte, håpe barnet ikke prøver å vikle seg ut... Sett deg med barnet nede der du skal sitte da du kommer med vogn. En 4 åring er noe annet, det barnet kan sitte oppe på busssete med belte. I Oslo Akershus har jeg aldri sett barnesete i buss. Endret 10. oktober 2018 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Hvordan ser disse setene ut? Jeg har aldri sett det og er nysgjerrig. Stresser fælt når jeg kjører buss med min toåring. Her er det påbudt med sele, men ingen spesialseter som jeg har sett 😕 vanlig bildeler har jo ingen nytte på en så liten person Anonymkode: cc316...68f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser disse setene ut? Jeg har aldri sett det og er nysgjerrig. Stresser fælt når jeg kjører buss med min toåring. Her er det påbudt med sele, men ingen spesialseter som jeg har sett 😕 vanlig bildeler har jo ingen nytte på en så liten person Anonymkode: cc316...68f På bussene her er de integrert i seteryggen. Setet vippes framover og låses, og barnet sitter bakovervendt mens du sitter i setet ved siden av. Mange bilder på Google. Anonymkode: 506f6...622
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 6 minutter siden, Wonders said: Ha henne i vognen, med selen i vognen på. Vognen er tryggest for så små barn. Og bare det å flytte barnet fra vogn til sete og sette på belte, håpe barnet ikke prøver å vikle seg ut... Sett deg med barnet nede der du skal sitte da du kommer med vogn. En 4 åring er noe annet, det barnet kan sitte oppe på busssete med belte. I Oslo Akershus har jeg aldri sett barnesete i buss. De grønne skal ha. Merker det kun når jeg setter meg der, for de er ubehagelig å sitte på Anonymkode: 368dd...ade 1
Wonders Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: De grønne skal ha. Merker det kun når jeg setter meg der, for de er ubehagelig å sitte på Anonymkode: 368dd...ade Ikke de grønne her i området. Tar grønne busser ukentlig i årevis. Og jeg stoler heller på vognen min enn random busssete...Mulig jeg tenker på seter som er på handlekurver...Vet jo at det er bedre seter i en buss, bare føler barnet er bedre beskyttet lenger ned i bussen i sin egen vogn med egne seler til barnet, og egen sele til å holde vognen fastspent i bussen. For det bussbeltet til vognen er i de grønne bussene.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 20 hours ago, Wonders said: Ikke de grønne her i området. Tar grønne busser ukentlig i årevis. Og jeg stoler heller på vognen min enn random busssete...Mulig jeg tenker på seter som er på handlekurver...Vet jo at det er bedre seter i en buss, bare føler barnet er bedre beskyttet lenger ned i bussen i sin egen vogn med egne seler til barnet, og egen sele til å holde vognen fastspent i bussen. For det bussbeltet til vognen er i de grønne bussene. Tror ruter krever det på alle anbud, men kan jo være du har busser fra et gammelt anbud. Anonymkode: 368dd...ade
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 Har aldri sett barnesete på buss i mitt område. Heller ikke mine venner eller kjæreste. Kommer bare på buss med vogn om det ikke allerede er vogn/ dyr/ rullestol. ts Anonymkode: 5eecd...65a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #11 Skrevet 12. oktober 2018 På 10.10.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev: På bussene her er de integrert i seteryggen. Setet vippes framover og låses, og barnet sitter bakovervendt mens du sitter i setet ved siden av. Mange bilder på Google. Anonymkode: 506f6...622 Sett slike noen ganger, men aldri i bruk. Ofte finner man dem to rader forran døra bake. Anonymkode: b6b69...b51
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 Det er ingen krav til bilstoler pp buss desverre! Derfor finnes det sjeldent Anonymkode: 111fa...58c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 Her har de fempunktsseler til barna. Funker bra. Sitter bakovervendt med sele på. Klarer ikke vikle seg ut. Anonymkode: 2dcda...ac4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå