Gå til innhold

Var det noe jeg bare innbilte meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På starten av sommeren datet jeg en, etter 2 måned så "avsluttet" vi det fordi ting gikk for fort, hun ville heller starte som venner og var enige om at hvis det føltes riktig så skjer det. Det var jeg helt med på..

Etter at vi avsluttet det så døde kontakten litt ut, vi holdt fortsatt kontakt men den var ikke som før. 1 måned senere så ringer hun meg i fylla, og der forteller hun at hun er glad i meg og liker meg godt, sånn helt ut av det blå.. Jeg har aldri åpnet meg sånn følelsesmessig for henne, jeg har alltid vist interesse men aldri gått i dybden pga tidligere brudd. 

Uansett, etter det hadde vi daglig kontakt og delte hverdagen med hverandre, skrev god morgen og god natt meldinger, på slutten av hver samtale sa vi alltid "glad i deg" det hadde vi aldri gjort før. Jeg vet at hun kaller alle for "bro" og med uhell klarte hun å si det til meg en gang der hun reagerte på det selv og beklagde for at hun kalte meg "bro". Med alle de tegnene så følte jeg personlig at det var noe mellom oss, mer enn bare venner. Så finner jeg ut at hun holder på med en annen, vell, jeg ble jo ganske skuffa, spurte henne om hvorfor hun ikke hadde sagt det tidligere. Hun svarer "fordi jeg visste ikke hvor jeg hadde deg". Hun fortalte meg at det er noe som mangler mellom henne og han andre, noe som jeg hadde. Sa at jeg var en skikkelig gentleman og mente at det var en viktig faktor for jenter.

Hun fortalte også at hun hadde sett en fremtid med meg men samtidig så følte hun at hun møtte meg på feil tidspunkt, og nevner alltid at kanksje vi ikke er ment nå men senere.  

Dagen etter så bestemte jeg meg for å slette henne fra alt, bare for å glemme henne så fort som mulig, men av ren samvittighet så følte jeg at jeg måtte forklare meg. Så jeg bestemte meg for å ringe henne for aller siste gang og sa ting som det var. Hun sa at hun bare så meg som en venn og var sykt redd for å miste vennskapet vårt og håpet på at dette ikke skulle være vår siste samtale. Hun unnskylde seg for at hun hadde innledet meg for å tro at det var noe mellom oss. Etter at hun sa det så følte jeg meg som en klovn som trodde at det var noe mellom oss. 

Hvis vi bare var gode venner, hvorfor fortalte hun meg ikke tidligere om at hun holdte på med en annen? Og hva mener hun med at hun ikke visste hvor hun hadde meg?

Jeg har mange gode venner, men det er ikke sånn at jeg skriver god morgen og god natt meldinger til dem, sier på slutten i hver eneste samtale "jeg er glad i deg", har daglig kontakt, snakke om roadtrip og reiser med bare oss to. Eller er det vanlig? 

Men som sagt, ikke tro at jeg skal sitte her å vente, jeg er ingen valg og er ferdig med henne. Vil bare høre forskjellige meninger

Anonymkode: 59fd6...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten så kan jeg føye til med at etter jeg kuttet kontakt så har hun gått til mine nærmeste og snakket om hendelsen, hun vet jo at alt hun sier da kommer rett til meg, så jeg skjønner ikke greia hennes...

TS

Skrevet

Høres ut for meg at hun bruker og utnytter deg, følelsesmessig.. 

Hun liker at du er der når hun er ensom, og da kan hun gå til en som aldri avviser. Hun liker at du roser og gir henne komplimenter, at du lytter. Hun bruker deg som en flørt/kjæreste, uten å investere i det, i de periodene hun er ensom/ikke har noen andre/ikke får nok oppmerksomhet. 

Jeg skal innrømme at jeg har gjort noe av det samme i en dårlig periode. Jeg holdt litt smått kontakten med folk jeg egentlig ikke var så gira på, på tross av at jeg skjønte at de var litt gira på meg, bare fordi jeg var litt ensom der og da, og trengte litt oppmerksomhet en venninne ikke ville klare å gi meg. Og jeg skammer meg veldig i ettertid. Men jeg dro det aldri så langt som hun her gjør da, jeg ville aldri gitt så falskt inntrykk med å si at jeg er glad i de, god morgen hver dag, osv. Jeg bare lot ikke vær å svare, hvis de snakket til meg. Hadde aldri hatt samvittighet til å gjøre det hun gjør med deg. Det øyeblikket han ene var ærlig med meg, å sa at han likte meg godt, var jeg på banen med en gang, å sa i fra at det ikke er slik fra min side. 

Du må slutte å gi henne den oppmerksomheten, å slutte å tilfredsstille hennes behov for at noen alltid er der. Hvis hun spør hvorfor du har blitt sånn, må du si det ærlig som det er, at du ikke ser poenget med å pleie en relasjon som aldri blir noe mer. At du ikke ønsker å ha en venn som gir deg så miksede signaler. Spesielt ikke når det har vært følelsesrot i bildet. Da må det enten være dating med mening/eksklusivt, eller så er det best å splitte veier her, før det blir mer rot. 

Jeg har også opplevd å få slike miksede signaler mot meg. Denne situasjonen ligner kanskje mer på det du opplever? I det ene øyeblikket ville han date meg, i det andre øyeblikket gikk vi for fort frem, så ville han bare være venner, så var han plutselig glad i meg igjen, hadde følelser, så skulle vi plutselig bare være ff, og sånn gikk nå dagene. Her har jeg jo selvfølgelig ingen fasit, men jeg gjorde meg jo en tanke om hva som skjedde. 

Jeg var veldig på han, og egentlig veldig interessert. Han var også veldig på meg, og interessert i begynnelsen (var han som sjekket opp meg). Ble bare mer interessert når han trakk seg vekk (man vil ha det man ikke kan få). Jeg ble nok hektet på han. Så hele greia endte nok med at han var helt dønn sikker på at jeg satt der uansett hva han gjorde, og hvordan han behandlet meg. Så da kunne han få det beste av begge verdener. Han fikk oppmerksomhet av meg når han ville, et ligg når han ville, samtidig som han var fri og Frank, og kunne flørte med hvem han ville. Jeg stilte krav, og han sa han fremdeles var usikker, så da tok jeg et valg, brukte litt tid for meg selv, og kom over han. Vi tok opp kontakten igjen etter en stund, men da kun som ff (vi avtalte aldri hva vi var, men JEG var veldig klar på at jeg var over han, og at det ikke skulle bli noe mer), og i det øyeblikket jeg traff en annen, droppet han, og ble sammen med en ny, fikk pipa en annen lyd. Da var han sååå klar for forhold gitt! Ønsket han bare lykke til med det, og har gjort det alle gangene han har spurt i ettertid :ler: 

Så mye av det handler om oppmerksomhet, egoisme, og at man tilfredsstiller et behov for den andre. Og det må man kutte! 

Anonymkode: 9fe07...c32

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut for meg at hun bruker og utnytter deg, følelsesmessig.. 

Hun liker at du er der når hun er ensom, og da kan hun gå til en som aldri avviser. Hun liker at du roser og gir henne komplimenter, at du lytter. Hun bruker deg som en flørt/kjæreste, uten å investere i det, i de periodene hun er ensom/ikke har noen andre/ikke får nok oppmerksomhet. 

Jeg skal innrømme at jeg har gjort noe av det samme i en dårlig periode. Jeg holdt litt smått kontakten med folk jeg egentlig ikke var så gira på, på tross av at jeg skjønte at de var litt gira på meg, bare fordi jeg var litt ensom der og da, og trengte litt oppmerksomhet en venninne ikke ville klare å gi meg. Og jeg skammer meg veldig i ettertid. Men jeg dro det aldri så langt som hun her gjør da, jeg ville aldri gitt så falskt inntrykk med å si at jeg er glad i de, god morgen hver dag, osv. Jeg bare lot ikke vær å svare, hvis de snakket til meg. Hadde aldri hatt samvittighet til å gjøre det hun gjør med deg. Det øyeblikket han ene var ærlig med meg, å sa at han likte meg godt, var jeg på banen med en gang, å sa i fra at det ikke er slik fra min side. 

Du må slutte å gi henne den oppmerksomheten, å slutte å tilfredsstille hennes behov for at noen alltid er der. Hvis hun spør hvorfor du har blitt sånn, må du si det ærlig som det er, at du ikke ser poenget med å pleie en relasjon som aldri blir noe mer. At du ikke ønsker å ha en venn som gir deg så miksede signaler. Spesielt ikke når det har vært følelsesrot i bildet. Da må det enten være dating med mening/eksklusivt, eller så er det best å splitte veier her, før det blir mer rot. 

Jeg har også opplevd å få slike miksede signaler mot meg. Denne situasjonen ligner kanskje mer på det du opplever? I det ene øyeblikket ville han date meg, i det andre øyeblikket gikk vi for fort frem, så ville han bare være venner, så var han plutselig glad i meg igjen, hadde følelser, så skulle vi plutselig bare være ff, og sånn gikk nå dagene. Her har jeg jo selvfølgelig ingen fasit, men jeg gjorde meg jo en tanke om hva som skjedde. 

Jeg var veldig på han, og egentlig veldig interessert. Han var også veldig på meg, og interessert i begynnelsen (var han som sjekket opp meg). Ble bare mer interessert når han trakk seg vekk (man vil ha det man ikke kan få). Jeg ble nok hektet på han. Så hele greia endte nok med at han var helt dønn sikker på at jeg satt der uansett hva han gjorde, og hvordan han behandlet meg. Så da kunne han få det beste av begge verdener. Han fikk oppmerksomhet av meg når han ville, et ligg når han ville, samtidig som han var fri og Frank, og kunne flørte med hvem han ville. Jeg stilte krav, og han sa han fremdeles var usikker, så da tok jeg et valg, brukte litt tid for meg selv, og kom over han. Vi tok opp kontakten igjen etter en stund, men da kun som ff (vi avtalte aldri hva vi var, men JEG var veldig klar på at jeg var over han, og at det ikke skulle bli noe mer), og i det øyeblikket jeg traff en annen, droppet han, og ble sammen med en ny, fikk pipa en annen lyd. Da var han sååå klar for forhold gitt! Ønsket han bare lykke til med det, og har gjort det alle gangene han har spurt i ettertid :ler: 

Så mye av det handler om oppmerksomhet, egoisme, og at man tilfredsstiller et behov for den andre. Og det må man kutte! 

Takk for en så utfyllende svar, jeg har blitt kjent med henne ganske godt, og vet at hun er ganske oppmerksomhets syk, så det gir mening det du skriver her!

Som sagt, jeg kommer ikke til å kontakte henne.. Problemet er at etter at jeg kuttet kontakt så har hun gått og snakket med mine nærmeste om hendelsen, hva er greia hennes? hun vet det kommer rett til meg alt hun sier..

TS

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for en så utfyllende svar, jeg har blitt kjent med henne ganske godt, og vet at hun er ganske oppmerksomhets syk, så det gir mening det du skriver her!

Som sagt, jeg kommer ikke til å kontakte henne.. Problemet er at etter at jeg kuttet kontakt så har hun gått og snakket med mine nærmeste om hendelsen, hva er greia hennes? hun vet det kommer rett til meg alt hun sier..

TS

Dette. Har selv opplevd dette. Min ene x, mishandlet meg psykisk i lengre tid. Til slutt ble det brudd. Han gjorde alt han kunne for å få meg tilbake der han ville (altså ha kontroll på meg, ikke bli sammen med meg, han hadde ei ny), og når direkte kontakt med meg ikke fungerte, tok han det med felles venner av oss, fordi han visste at de kom til å snakke med meg, slik at jeg skulle få dårlig samvittighet.

Det er bare et spill for å få deg tilbake der hun vil. 

• Liker 2
Skrevet

Hun virker veldig needy og slik jeg leser innlegget ditt er det bare å holde seg unna. Etabler en "no bullshit policy" og styr unna jenter som ikke er rett fram og ærlige.

Anonymkode: dac66...f71

• Liker 2
Skrevet

Det kan faktisk hende at hun var interessert i starten uten å få den responsen hun ville, men jeg skjønner ikke det heller, siden dere hadde så tett kontakt. Derfor er jeg enig i at dama er overdrevent oppmerksomhetssyk. Hadde hun villet ha deg, så hadde hun ikke sagt unnskyld for at hun forledet deg, men det betyr ikke at hun ikke var litt interessert i deg, selv om det hjelper lite nå. Dårlig oppførsel!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...