Gå til innhold

Hybrid og tomgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Byttet bil til hybrid og lurer på om denne kan startes opp og skru på varmen på lik linje som en vanlig bensinbil ift frosne ruter og sprengkald bil når vinteren kommer?

Anonymkode: 38a27...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i kulda vil du oppleve at hybrider går med fossilmotorer i gang i 99% av tiden. Batteriene de sleper med seg og den ekstra motoren vil bare øke forbruket. God tur!

Anonymkode: 94c6c...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

i kulda vil du oppleve at hybrider går med fossilmotorer i gang i 99% av tiden. Batteriene de sleper med seg og den ekstra motoren vil bare øke forbruket. God tur!

Anonymkode: 94c6c...6fd

Dette er tull og skremselspropaganda,  jeg har har kjørt i snart 3 vintre med min hybrid og knapt hatt økte driftskostnader. Og jeg jeg bor har vi skikkelig vinter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Byttet bil til hybrid og lurer på om denne kan startes opp og skru på varmen på lik linje som en vanlig bensinbil ift frosne ruter og sprengkald bil når vinteren kommer?

Anonymkode: 38a27...c55

Det lureste er vel å få montert motorvarmer, kupevarmer og tidsur. Og gjerne batterilader også. DEFA er mest kjent. Bedre komfort, bedre økonomi, og mindre utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Antoinette skrev:
 

Dette er tull og skremselspropaganda,  jeg har har kjørt i snart 3 vintre med min hybrid og knapt hatt økte driftskostnader. Og jeg jeg bor har vi skikkelig vinter. 

Ikke i følge eierne av norges mest solgte hybridmerke: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/yPQ5J/vw-eiere-stroemloese-mener-de-fikk-lite-info-om-kulde-problemer

Anonymkode: 94c6c...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke i følge eierne av norges mest solgte hybridmerke: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/yPQ5J/vw-eiere-stroemloese-mener-de-fikk-lite-info-om-kulde-problemer

Anonymkode: 94c6c...6fd

Du fant ikke en eldre artikkel? Vil du ha GTE'en din til å gå på strøm når det er kaldere enn -10c drar du til møller å sier det.. Tar ca 30minutter med pc'en så er det ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tenkte egentlig ikke så mye hverken på miljøet eller økonomi akkurat i.f.m. dette (selv om jeg sikkert burde tenke på begge deler). Lurte i grunn kun på om det fungerer rent praktisk å vri om nøkkelen og forlate bilen og at bilen blir varm og at isen smelter slik det gjorde på gamle bensinbilen min. Synes at når jeg starter hybridbilen nå så står den bare der uten en lyd og at så lenge jeg ikke gasser eller kjører med bilen er jeg usikker på om varmeapparat fungerer? Spørsmålet handler kun om ren praksis funksjon ift hybrid og tomgang. Kan hybridbil gå på "tomgang"? Er forresten en Toyota og tror den er nokså grei i.f.t. batteriet. Den er ikke plug-in og jeg tenker ikke installere masse greier på den. Har ikke ladestasjon eller kupévarmer heller 😉

 

Anonymkode: 38a27...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...