Gå til innhold

Hva var det for noe? Neseveggen?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Skulle dusje imorges og nøs, så kjente jeg at jeg nesten ble kvalt. Var noe som datt nedi halsen min fra nesen tydeligvis. Så fikk jeg "hostet" det opp, og ut kom det ut noe brungrått ca 3 cm lang og 2 cm bred, som var hardt. Har vært forkjøla i over en uke nå da.

Så nøs jeg igjen, og enda engang var det noe som datt ned, og det samme kom ut.

Noen som har en idé på hva dette kunne være? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling, emn det hørtes ikke videre behagelig ut ... snakke med lege???

Gjest Madeline
Skrevet

Det kan kanskje være størknet snørr? Det er utrolig hvor mye guffe det kan bli liggende i systemet. Har selv vært skikkelig forkjølet nå. Har hatt vondt i bihulene. Har et "nesehorn" som jeg fyller med saltvann og skyller hele systemet med. Tviler på at det er noe farlig på ferde med deg. Vil anbefale deg å kjøpe et nesehorn på apoteket og skylle med saltvann. Det er godt mulig at du har enda mer som har samlet seg opp.

• 2 uker senere...
Skrevet

ÆÆÆÆ! hadde samme opplevelse i helga, har vært plaget med tette bihuler siden jul. Skulle snyte meg ordentlig godt og ut kom hele hjernen trodde jeg!!! Brun/grå-grønt og litt fast konsistens, ikke som vanlig snørr. Enorm mengte også, sikkert 3 spiseskjeer(hvis jeg kan bruke et slikt mål på sånt griseri) Det er nok sånn som har vært festet på "veggene" inni nesen/bihulene. Føltes som om hele kroppen ble ti kilo lettere. Følte meg så bra etterpå! :-)

Gjest Madeline
Skrevet
ÆÆÆÆ! hadde samme opplevelse i helga, har vært plaget med tette bihuler siden jul. Skulle snyte meg ordentlig godt og ut kom hele hjernen trodde jeg!!! Brun/grå-grønt og litt fast konsistens, ikke som vanlig snørr. Enorm mengte også, sikkert 3 spiseskjeer(hvis jeg kan bruke et slikt mål på sånt griseri) Det er nok sånn som har vært festet på "veggene" inni nesen/bihulene. Føltes som om hele kroppen ble ti kilo lettere. Følte meg så bra etterpå! :-)

Er du plaget med bihulene så bør du kjøpe et nesehorn på apoteket. Da får du skylt ut all guffen fra bihulene. Jeg måtte som regel gjennom minst en antibiotikatur hver vinter pga. bihulebetennelse, men etter jeg kjøpte nesehornet har jeg ikke trengt det. Kjenner jeg at det beynner å bli litt vondt, så skyller jeg med saltvann og etter et døgn er det bra igjen.

Skrevet

Jøss! Tusen takk for tipset! Dette skal jeg prøve! Nesehorn? hehe... Ja, jeg finner det nok.

Gjest Madeline
Skrevet
Jøss! Tusen takk for tipset! Dette skal jeg prøve! Nesehorn? hehe... Ja' date=' jeg finner det nok.[/quote']

Ja det heter faktisk det. Spør på apoteket. Eller så kan du se i hylla på apoteket der de har nesedråper ol. Koster vel rundt en hundrelapp.

Skrevet

Nå har jeg kjøpt og testet nesehornet. Veldig "rart" og litt ekkelt. Gjorde det 2 ganger i går og en gang idag tidlig. Føler ikke at det har så merkbar effekt ennå, når skal bihulene åpne seg?

Gjest Madeline
Skrevet
Nå har jeg kjøpt og testet nesehornet. Veldig "rart" og litt ekkelt. Gjorde det 2 ganger i går og en gang idag tidlig. Føler ikke at det har så merkbar effekt ennå' date=' når skal bihulene åpne seg?[/quote']

På meg har det gått ett til to døgn før smertene er helt borte. Fortsetter å bruke det om kvelden til jeg merker at bihulene holder seg åpne uten hjelp. Du skriver at du har vært plaget med tette bihuler siden jul. Da kan det være at du trenger litt mer tid enn meg. Jeg pleier å begynne samme dag som jeg kjenner at det er en bihulebetennelse på gang. Ikke gi opp ihvertfall. Føles nok litt rart til å begynne med, men du blir fort vant til det.

Skrevet

Skal ikke gi opp! Skal tømme og helle til den store gullmedaljen.

Ut av det andre neseboret så dryppet det såvidt ut, det raaaant ikke akkurat. et par drypp i sekundet kanskje, men vannet forsvant fra hornet ihvertfall. Merket egentlig en forskjell idag tidlig når jeg våknet, det hadde rent masse gøgge ut og stivnet mellom nesen og overleppen. ekkelt, men befriende.

Gjest Madeline
Skrevet
Skal ikke gi opp! Skal tømme og helle til den store gullmedaljen.

Ut av det andre neseboret så dryppet det såvidt ut, det raaaant ikke akkurat. et par drypp i sekundet kanskje, men vannet forsvant fra hornet ihvertfall. Merket egentlig en forskjell idag tidlig når jeg våknet, det hadde rent masse gøgge ut og stivnet mellom nesen og overleppen. ekkelt, men befriende.

Høres jo lovende ut så langt synes jeg. Det at det bare drypper ut av det andre neseboret tyder på at det er tett oppi "systemet". Saltvannet vil hjelpe på dette, men er det veldig tett vil det ta litt tid. De første dagene kan du gjerne skylle flere ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...