Gå til innhold

Dårlig behandling i brudesalong

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaha... da har jeg testen Kristins Brudesalong i Lillestrøm... ALDRI mer om jeg setter mine bein der.

Jeg kom inn der og tussla litt rundt og tittet.. Så henvendte jeg meg til ene dama som jobbet der. Fikk beskjed om å gå opp og titte litt på selskapskjolene sånn at jeg vist litt mer om farve (???) Jaha, jeg tussla opp, men syntes ikke noen av farvene der var hva jeg så etter. Dessuten så er jeg en stor jente og kunne ikke finne min str. der heller.. Etter en liten stund tussla jeg ned igjen og henvendte meg til en annen dame.. Jeg fikk beskjed om å sette meg opp på en liste, så skulle en av dem kontakte meg så fort dem ble ledig.. Greit nok det. Jeg fortsatte å tussle rundt og fant etterhvert det stativet hvor kjoler i min str. hang. Sto der og tittet i syv lange og syv brede mens jeg tusslet litt rundt inn i mellom. Det kom til stadighet nye jenter inn.. Så kommer hun siste jeg snakket med bort til meg. Hun måler meg litt stram i maska med øynene og viser meg stativet med de store str. og ble borte.. Javel, tenkte jeg. Da kommer hun nok tilbake.. Etter 20 min. var hun enda ikke kommet. Da gikk jeg og tittet på listen.. Det sto da flere på listen under meg og et par av dem var strøket av listen. Med andre ord.. Jeg ble oversett... Hvorfor aner jeg ikke.. Om det er fordi jeg er stor eller om det er noen annen grunn. I hvertfall bet jeg meg merke i at andre ble fulgt rundt og vist kjoler samt at dem fikk hjelp til å prøve..

Jeg dro i irritasjon. Litt senere på dagen traff jeg svigerinnen min. Hun hadde kjøpt kjole der da hun giftet seg 2 år tidligere. Hun også hadde reagert på hvordan dem var dem som jobbet der.. Svigerinnen min er TYNN og hadde fått beskjed om å slanke seg.. Til og med svigerfaren hennes hadde hørt om flere som hadde vært der og blitt "slett" behandlet...

Kan ikke annet enn å si at jeg ikke anbefaler Krisins i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest molla teflon
Skrevet

Og så var det meg og dette med å huske å logge seg inn da..

Molla her!!!

Gjest gjest1
Skrevet

Herregud, makan til oppførsel og dårlig service :roll:

Det er mange av jentene her inne som har vært på Kristins og prøvd kjoler. Noen tror jeg har vært veldig fornøyd mens andre ikke har vært spesielt imponert. Har hørt om en annen brudesalong på Lillestrøm hvor jenter har vært veldig fornøyd men husker ikke hva den heter.

Men uansett så er det veldig greit å gjøre en avtale på forhånd, ihvertfall hvis man har planer om å prøve kjoler, og ikke bare titte. Men har man først ett listesystem i butikken så burde man jo klare å følge den!

Skrevet

Jeg har bare hørt positve ting om den salongen jeg,,

har 2 bekjente som har kjøpt kjole der og de ble behandlet bra.

Hun ene hadde ringt på forhånd og avtalt tid, mens hun andre bare dukket opp... av str er hun ene veldig høy, tynn og modellaktig (hun hadde ringt på forhånd), mens hun andre er vel mer normal str.

Er vel 3 brudesalonger i lillstrøm trur jeg...

en annen salong (vet ikke om det er ren brudebutikk men,,har i allefall sett at de har brudekjoler der) ligger på baksiden av Mostue (byggningen med polet).. kanskje det var den du hadde hørt om)

men når det gjelder service er jo dette en personlig oppfattning, det noen synes er bra service kan andre synes er elendig..

men det høres ikke ut som du ble behandlet særlig bra molla

Skrevet

Uff, det der hørtes ikke bra ut :-x

Tror jeg hadde vist dem listen og spurt hvorfor, og deretter bare dratt.

Men det er kanskje så lurt somandre her og sier, at man bestiller time på forhånd :-)

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Jeg har vært på Kristins 2 ganger for å prøve kjole - begge gangene har jeg bestilt time på forhånd.

Første gang jeg var der fikk jeg HELT TOPP service av ei veldig koselig jente med mørkt hår.

Neste gang jeg var der fikk jeg "normal" service - men ble da litt skuffet ettersom jeg jo hadde fått så flott service forrige gangen (ikke samme jenta som hjalp meg da).

Jeg anser meg selv som forholdsvis normal størrelse (som trenger å gå ned noen kilo - men som ikke oppfattes som så veldig stor). Heidi/Izaria som har sett meg får uttale om det er korrekt.

Følte ingen av gangene at noen så rart på meg noen av gangene selv om jeg ikke kommer inn i en str. 36

Men min konklusjon er at det nok er litt forskjell på servicen etter hvem du treffer på. Både der og andre steder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en av de som synes jeg fikk dårlig behandling der!

Ringte og bestilte time en uke på forhånd, og de forsikret meg om at de hadde den kjolen jeg så etter i min størrelse. Da jeg kom dit til avtalt klokkelsett måtte jeg blant annet vente på ei som kom etter meg og "bare skulle prøve en kjole" hun hadde prøvd der før...

Tiden gikk, mange kom og smatt inn i prøverommene før meg. Etter 1 og 1/2 time med venting fikk jeg gå inn i prøverommet, da var det 15 minutter til stengetid. Spent og glad som jeg var til den første kjoleprøvingen sto jeg i prøverommet mens damen der fant fram et korsett som var for stort, men det gjorde visstnok ikke noe. Ja, ja.. Deretter fant hun frem "drømmekjolen" min. MEN dessverre hadde de den bare i 2 strørrelser mindre enn det jeg bruker! Kan tenke dere hvordan jeg så ut!!! :-( Det sprika kjole i alle kanter, strammet overalt og ingenting kunne kneppes eller knytes igjen. Følte meg diger, tårene var ikke langt unna og håpet om en perfekt brudekjole til meg sank (er størrelse 42..). ;Men jeg "mannet" meg opp og med nytt håp spurte den stressa, stramme dama der om jeg bare iallefall kunne prøve en eller annen kjole i min størrelse slik at jeg kunne få et bedre inntrykk. Men nei, nå stengte de, og jeg fikk heller komme tilbake siden!! :o

Jeg gikk IKKE tilbake dit! Og til mine gifteklare venninner har jeg reklamert om dårlig service der, så Kristins har gått glipp av MINST 30000,- i kjolesalg + diverse utstyr! Dessverre er det sånn at dårlig service sprer seg fortere enn god ofte.. Og jeg mener at når man skal legge igjen mye penger et sted, så SKAL de yte god service! Og spesielt til spente, kommende bruder...

Det hører med til historien at KJOLEN ble kjøpt i Danmark hvor sevicen var utrolig bra! Var også med ei venninne som kjøpte kjolen sin i Drammen der det også var super service! :wink:

Skrevet

Slikt går virkelig ikke ann!

Jeg fatter ikke hvordan de kan tillate seg slikt, jeg, jeg tror de undervurderer makten "jungeltelegrafen" har! Dårlig rykte er ingen god ting!

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Det er nok ganske sant som man sier at er man fornøyd sier man det til 1, men om man er misfornøyd sier man det til 10! Tror nok mange har lett for å glemme det ja.

Skrevet

Har hørt så mye både og om servicen på de fleste steder, blir nok nødt til å teste ut selv tenker jeg.

Jeg tenker den andre salongen i Lillestrøm er Solgunns, den har jeg hørt veldig mye bra om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår ikke at dere har tillatt dem å behandle dere på denne måten!?! Jeg ville ikke sittet og ventet i 1 1/2 time for så å bli behandlet særs dårlig. Det ville ikke gått upåaktet hen!

Vet ikke om den dårlige behandlingen har noe med kroppsstr å gjøre. Jeg er selv en 1.76 m, str. 36 og har fått fin behandling på Kristins.

Damene som jobber der er jo ikke akkurat modellstr de heller, så skjønner liksom ikke hvorfor de skal behandle folk etter utseende.

Stå på kravene jenter! Krev å bli behandlet med respekt!

Skrevet

En annen butikk som jeg vil anbefale i Lillestrøm er Celine på Lillestrøm torv. dette er jo ikke en rein brudebutikk, men de har mange flotte selskapskjoler + brudekjoler. Jeg var der for et par år tilbake da jeg trengte en flott kjole til et bryllup (samt et nyttårsball litt senere). Fikk utrolig flott service der!!

Prøvde noen forskjellige kjoler, hun sa meninga si om hvordan jeg klede de forskjellige kjolene og om de passet til anledningen.

Så nå som jeg snart skal ut for å tiite på brudekjoler tar jeg meg nok en tur til Celine

Gjest Lompa
Skrevet

Oida.... Jeg har hørt mye bra om Kristins før, men dette var for dårlig.... Selv kjøpte jeg kjolen min hos Unik på Egertorget, og var veldig fornøyd der. Så de har min anbefaling. Lykke til alle sammen, og gled dere til dagen!

(Forresten, Unik har store størrelser også. jeg er en drøy 42)

Skrevet
Oida.... Jeg har hørt mye bra om Kristins før, men dette var for dårlig.... Selv kjøpte jeg kjolen min hos Unik på Egertorget, og var veldig fornøyd der. Så de har min anbefaling. Lykke til alle sammen, og gled dere til dagen!

(Forresten, Unik har store størrelser også. jeg er en drøy 42)

Jeg er også kjempefornøyd med Unik.

Skrevet

Jeg kjøpte ikke kjolen min i noen salong, men vi handlet inn klærne til brudgommen i salong!

Dro til Kristins først, vi slapp unna disse damene som jobber der siden "vi var mann" den dagen.

Så vi gikk opp i andre etasje og der var det helt folketomt!

Bare oss og en kjempehyggelig kar som jobbet der.

Vi fikk veldig god hjelp, men jeg reagerte på utvalget!

Gammelt, slitt, umoderne!!!

Det ble til at vi dro hjem tomhendt for å tenke.

Dagen etter dro vi til Solgunns Boutique, der var servicen ENDA BEDRE! Og utvalget kunne ikke sammenlignes!!!

Så vi leide der....!

Selv om prisene var litt stivere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært på Unik 2 ganger og servicen var ikkeeksisterende. Skikkelige drittkjerringer...

Skrevet

og der ser man hvor ulik service man kan oppleve i den samme butikken :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Overvektige får ofte dårlig behandling i Brudesalonger. Har vært med venninner på kjoleprøving og har sett forskjellsbehandlingen med egne øyne.

Gjest Embla s
Skrevet
Overvektige får ofte dårlig behandling i Brudesalonger. Har vært med venninner på kjoleprøving og har sett forskjellsbehandlingen med egne øyne.

Det høres jo helt merkelig ut! Pengene er jo de samme?! også stusser jeg litt, er størrelse 42 så utrolig unormalt? Jeg tror jeg kjenner flere jenter/kvinner i str 42 en i str 36, for å si det sånn! Brudesalonger som opptrer slik fortjener et dårlig rykte!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet det høres merkelig ut men jeg tror enkelte ekspeditører rett og slett ikke liker kvinner som trenger store størrelser. Det er nok mange som mener at en naturlig del av bryllupsforberedelsene er en slankekur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...