Gå til innhold

Vurderer kjøp av Mercedes E220


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er komforten og kvaliteten på denne bilen? Har 200000 å bruke, så hva kan jeg forvente for denne summen?

Anonymkode: a68b0...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin bil. God komfort. Voldsom til liten svingeradius! :sjokkert: Altså, som i at den kan snu på en femkrone! Den er verdt det. Og ikke dyr på service heller.

Anonymkode: 1892a...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Fin bil. God komfort. Voldsom til liten svingeradius! :sjokkert: Altså, som i at den kan snu på en femkrone! Den er verdt det. Og ikke dyr på service heller.

Anonymkode: 1892a...166

Takk for svar

Det er et kjempepluss, bilen jeg har idag trenger 2 parkeringsplasser for å snu bilen  .....

Har hørt at de nærmest er evighets maskiner, stemmer det eller er det ganske overdrevet?

Anonymkode: a68b0...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere Mercedes E-klasser, og kan med trygget si det er flotte biler.

MEN, for det er ett Men her. Du må være nøye med utvalget av bil.
F.eks. så hadde E-klasse 210 og 211 (Fra 1996 og opp til 2009), tildels store utfordringer med rust.
Fra 2003 og opp til 2009 var de bedre, men også her var det tidvis mye rust.
212 som kom i 2010, den er vesentlig bedre. Men som med alle biler, sjekk hjulbuer, kanaler og dører i underkant for rust. For her kan du gå på en smell.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke engang vurdert Mercedes E-klasse som er eldre enn 2010. Og siden du skriver at du lurer på å kjøpe en E220, så er det dieselbil du ser etter, med 170hk (med mindre noen har trimmet e.l.)

Mercedes E-klasse er også veldiglangt opp å oversikten over bruktimporterte biler. Nå er det ikke noe mer garanti igjen på en E-klasse til 200.000,- men utenlandske biler som er bruktimportert, har helt andre garantiordninger enn hva vi har på biler som er solgt nye i Norge. 

Noen av bilene med dieselmotorene har hatt en utfordring med at de går i nødmodus. Dette har spesielt vært preget i perioder på 220 og 250 CDI. Da går turen rett til nærmeste verksted, noe som kan koste litt. Det er også verdt å sjekke om det er problemer med dieseldysene, da noen av bilene har hatt problemer på dette. Man kan merke dette spesielt godt om bilen har en svært ujevn tomgang, og svært mye støy ved belastning.

Dersom du kjøper en bil med luftfjæring, så spør ekstra om dette. Stasjonsvogn har luftdemping bak som standard. Disse kan være forbundet med at de lekker luft, og at bilen da siger ned bak. Enten over tid eller over natta. Dette kan være ett større problem, og har potensiale til og bli svært dyrt. Systemet med luft demping på Mercedes er svin dyrt å reparere. 

Lekkasje fra vannpumpe er noe som kan forekomme. Noe smårusk av elektriske feil har også forekommet, som fårlig kontakt i diverse antenner, problemer med elektriske rutehevere og klimaanlegg. 

Men når alt dette er sagt, så har jeg ikke opplevd andre problemer med mine Mercedeser enn at en av de hadde problemer med at den ikke klarte å holde på luften i bakakslingen over natta. Ellers hadde jeg svært lite problemer med mine biler. Normalt vedlikehold som servicer, bremseskiver og klosser og den biten der må man regne med.
E-klasse gir deg nesten den største plassen du kan finne i klassen. Kun Skoda Superb har større bagasjerom og bedre benplass i baksetet. Komforten i disse bilene overgår det meste annet, og man kan nesten ikke lavære å trives godt i en Mercedes. Det er noe helt spesielt med det. Men mange forbinder det med Taxi.

Skal du ha 4 matic firehjlstrekk, så får du på noen E220 dette, men da anbefaler jeg deg at du går opp til minst 250CDI eller større. Dette grunnet krefter og annet som er greit å ha reserver av når man skal ha trekk på alle 4 hjul.

Utstyr er også noe du burde tenke litt om når du ser på Mercedes. Kjøp en bil som er GODT utstyrt. Ikke fordi det koster noe særlig mer nå, men du får trolig solgt den lettere, og raskere, iht tilsvarende modeller med lite utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...