Gå til innhold

Hvorfor vinner alltid pessimismen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så lei av at det alltid er pessimismen som vinner. Det være seg dating, karriere og livet generelt. Føler alltid at de negative folka får mest støtte og at sannheten ofte er den vi ikke vil den skal være. 

Har ikke vært i forhold. Har ikke datet noe særlig heller så det er ikke det at jeg har dårlig masse bitter erfaringer. Det er bare at til hver jævla gang jeg blir forelsket så er det noe som hindrer. Og jeg tenker at den jeg liker ikke liker meg. Det er bare for godt til å være sant. Og det å være kvinne er en straff. Vi er født med dette latterlige genet at vi blir knyttet til menn. Så en mann er aldri like forelsket som en kvinne. Er så dritt lei evig ulykkelig forelskelse! Tror det egentlig bare er noe jeg må lære å leve med, men har nok lært det allerede. 

Anonymkode: dbfa5...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn har ikke følelser sånn som oss damer og vil aldri ha sterke følelser for andre enn seg selv. De går også fort lei og bytter ut damer hele tiden. Så å involvere seg med en mann = ødelagt psykie. Ikke verdt å bli behandlet som bruk og kast. 

Anonymkode: 96b58...367

Skrevet

Denne pessimismen sitter i ditt eget hode høres det ut som, ergo er det opp til deg om du vil la den vinne.

Anonymkode: f4bcb...fc6

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Denne pessimismen sitter i ditt eget hode høres det ut som, ergo er det opp til deg om du vil la den vinne.

Nei, menneskehjernen er programmert til å være pessimistisk, orker ikke finne link, men bare å google. Og en ting er jeg enig med deg Ts, at vi kvinner er fysisk anlagt til å bli mer knyttet til menn enn omvendt er så urettferdig og jævelig. Vi skiller ut oxytocin etter sex som gjør at vi føler på nærhet og hengivenhet til denne mannen, mens de ikke skiller ut en dritt. Derfor det er kvinner som føler seg brukt etter sex, og ikke mannen.

Føler også det ofte er sånn at menn er kjempeforelsket og da oppfører seg helt fantastisk, får omsider jenta på kroken når hun ser hvor fantastisk han er mot henne, og når jenta er fullstendig invistert, gjerne med en leilighet og kanskje et barn eller to, så mister de følelsene og ser seg om etter ei annen. Mens jenta ikke har endret følelser i det hele tatt, og sitter igjen med all møkka. Så jobber vi kvinner mye mer med å bearbeide følelser etter et brudd, så vi går gjennom helvete mens de ikke føler kjærlighetssorg kanskje før etter en stund når singellivet ikke var så gøy likevel, og vil komme krypende tilbake :rolleyes:

Anonymkode: d60aa...d35

• Liker 1
Skrevet

Med noen av innleggene her, så skulle denne tråden kanskje heller vært på "Skråblikk og generaliseringer"...

Men jeg har lest om at pessimister ofte klarer seg bedre enn optimister: førstnevnte er klar over risiko og satser tryggere, mens sistnevnte kan ignorere det og ta sjanser. Blir det for ekstremt, så blir pessimisten ute av stand til å benytte seg av gode muligheter mens optimisten får alvorlige problemer etter å ha ignorert faresignaler.

Anonymkode: 239fa...c2b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, menneskehjernen er programmert til å være pessimistisk, orker ikke finne link, men bare å google. Og en ting er jeg enig med deg Ts, at vi kvinner er fysisk anlagt til å bli mer knyttet til menn enn omvendt er så urettferdig og jævelig. Vi skiller ut oxytocin etter sex som gjør at vi føler på nærhet og hengivenhet til denne mannen, mens de ikke skiller ut en dritt. Derfor det er kvinner som føler seg brukt etter sex, og ikke mannen.

Føler også det ofte er sånn at menn er kjempeforelsket og da oppfører seg helt fantastisk, får omsider jenta på kroken når hun ser hvor fantastisk han er mot henne, og når jenta er fullstendig invistert, gjerne med en leilighet og kanskje et barn eller to, så mister de følelsene og ser seg om etter ei annen. Mens jenta ikke har endret følelser i det hele tatt, og sitter igjen med all møkka. Så jobber vi kvinner mye mer med å bearbeide følelser etter et brudd, så vi går gjennom helvete mens de ikke føler kjærlighetssorg kanskje før etter en stund når singellivet ikke var så gøy likevel, og vil komme krypende tilbake :rolleyes:

Sex er ikke det som har plaget meg. Men jeg har blitt forelsket likevel. Men hvorfor gjøre noe med det, når jeg (kvinnen) er den som mest sannsynlig er mest forelsket og tenker mest på han. Jeg står imot, men ender jo med at jeg blir veldig sur for det om!  

Nå liker jeg en som ikke bor i Norge. Tryggest. For da kan jeg drømme om en illusjon i stedet for å bli ødelagt av vedkommende. Kanskje er han slik jeg tenker. Men han gir nok ikke så faen som menn har rykte på seg for. Han sletter alltid bilder hvis de ikke får nok likes. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med noen av innleggene her, så skulle denne tråden kanskje heller vært på "Skråblikk og generaliseringer"...

Men jeg har lest om at pessimister ofte klarer seg bedre enn optimister: førstnevnte er klar over risiko og satser tryggere, mens sistnevnte kan ignorere det og ta sjanser. Blir det for ekstremt, så blir pessimisten ute av stand til å benytte seg av gode muligheter mens optimisten får alvorlige problemer etter å ha ignorert faresignaler.

Anonymkode: 239fa...c2b

Men hva er vitsen med livet når du bare skal være oppgitt, sur, nedstemt og negativ? 

Optimister klarer seg bedre karrieremessig. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ikke følelser sånn som oss damer og vil aldri ha sterke følelser for andre enn seg selv. De går også fort lei og bytter ut damer hele tiden. Så å involvere seg med en mann = ødelagt psykie. Ikke verdt å bli behandlet som bruk og kast. 

Anonymkode: 96b58...367

Tullprat 

Anonymkode: 30569...1e1

Skrevet

det har jo vært en del svar. men hvorfor er det slik at det som vi ikke vil, er det som stemmer? 

Skrevet

Jeg er helt uenig!

Pessimister er jo pessimister og det blir ofte selvoppfyllende profetier.

Man kommer MYE lenger med optimisme! På alle områder! Det betyr ikke at man skal være blåst i huet og droppe all realisme.

Optimistiske mennesker har bedre liv! Heia optimisme! Heller å håpe på det beste og ta fallet enn å ikke få gleden ved håpet en gang!

Skrevet
Akkurat nå, Ella Ellefantella skrev:

Jeg er helt uenig!

Pessimister er jo pessimister og det blir ofte selvoppfyllende profetier.

Man kommer MYE lenger med optimisme! På alle områder! Det betyr ikke at man skal være blåst i huet og droppe all realisme.

Optimistiske mennesker har bedre liv! Heia optimisme! Heller å håpe på det beste og ta fallet enn å ikke få gleden ved håpet en gang!

Jeg er også enig, men jeg er veldig pessimistisk :( De optimistiske personene er mye mer behagelige å være rundt. Fordi de løfter stemninga opp, i stedet for at den bare står stille eller blir tråkket ned. 
Og ja, de gjør mye bedre karriere. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også enig, men jeg er veldig pessimistisk :( De optimistiske personene er mye mer behagelige å være rundt. Fordi de løfter stemninga opp, i stedet for at den bare står stille eller blir tråkket ned. 
Og ja, de gjør mye bedre karriere. 

Jeg er sikker på at man kan trene opp tankemønsteret til å bli mer optimistisk!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja den upraktiske kvinnekroppen..jeg hater den. Og så har vi dette teite morsinnstinket. Vi bekymrer oss, bryr oss for mye om andre, setter så lett til side oss selv og er lette å manipulere. synes dt er synd at min kropp fungerer normalt.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja den upraktiske kvinnekroppen..jeg hater den. Og så har vi dette teite morsinnstinket. Vi bekymrer oss, bryr oss for mye om andre, setter så lett til side oss selv og er lette å manipulere. synes dt er synd at min kropp fungerer normalt.

Så da fungerer ikke min kropp normalt? Jeg har ikke morsinstinkt, bekymrer meg svært sjeldent, er mer sånn som bare hopper uti og tenker det går nok bra, setter ikke meg selv til side, er ikke lett å manipulere, og selv om jeg bryr meg om andre går det aldri på bekostning av meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...