Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Livet oppleves av mange idag som ein slags kamp for tilværelsen,og vi lever i en tid da all kommunikasjon forgår igjennom sosiale medier og elektronisk. . Vel og bra for alle dem som makter å holde seg oppdatert innenfor den elektroniske nyvinningen ,men kanskje vert å minne om at Norge står overfor en aldrende befolkning hvor "data" var eit ukjent begrep på skulebenken,og mange har måtte tilegne seg denne fagkunnskapen på andre vis. Ein annen ting er at mange opplever idag at de har oftest ingen å spørre og søke faglig råd hos når de står overfor eit problem i kvardagen. Hver og en er oftast så opphengt og opptatt av sine egne problem at de heller ikkje har tid å krefter til å tenke på andre. Ingen tvil om at vi har fått eit langt kjøligere samfunn i motsetning til tidligere. Sosiale medier har på eit vis knytt oss nærmere, men samtidig bidratt til å bygd avstander mellom oss. Tidligere så hadde de fleste som stod bak skranken på bensinstasjonen , dagligvarebutikker , Malerbutikken, Forsikringsbransjen etc. en viss fagkunnskap som ein kunne dra nytte av. Idag er denne fagkunnskapen gjerne plassert på eit skjerma kontor, glassvegg. Endret 8. oktober 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Min erfaring er at folk er hjelpsomme og imøtekommende, og jeg merker selv lite til dette «kjølige samfunnet» du snakker om. Tror det varierer veldig fra person til person, hvordan folk oppfatter det. Men siden du spør - ja, jeg har folk å spørre. Hvis jeg ikke har noen på stående fot så finner jeg noen: Anonymkode: ad10c...e38
Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at folk er hjelpsomme og imøtekommende, og jeg merker selv lite til dette «kjølige samfunnet» du snakker om. Tror det varierer veldig fra person til person, hvordan folk oppfatter det. Men siden du spør - ja, jeg har folk å spørre. Hvis jeg ikke har noen på stående fot så finner jeg noen: Anonymkode: ad10c...e38 Du er tydelegvis en priviligert person som har mange hyggeleg og hjelpsamme mennesker rundt deg å spørre ! Hvor mange "tråder " finnes ikkje bare her på KG hvor personer gjir utrykk for sin fustrajon m.a. overfor den elektroniske skjemaveldet overfor m.a. NAV o.l. Det finnes mange syke mennesker som har mer en nok med sin egen sykdom utan at de skal vera nødt til å bruke energi og krefter på pragrafrytterne . Har ein klar misstanke om at mange som nytter KG har rett og slett ingen andre i sin nære omgangskrets å diskutere dagligdagse problemer med ,og mange gjir rett og slett opp ! Endret 8. oktober 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Du er tydelegvis en priviligert person som har mange hyggeleg og hjelpsamme mennesker rundt deg å spørre ! Hvor mange "tråder " finnes ikkje bare her på KG hvor personer gjir utrykk for sin fustrajon m.a. overfor den elektroniske skjemaveldet overfor m.a. NAV o.l. Har ein klar misstanke om at mange som nytter KG har rett og slett ingen andre i sin nære omgangskrets å diskutere dagligdagse problemer med . Ja, jeg er vel privilegert og heldig. Men siden du spurte, så kan jeg jo bare svare for meg selv og mine opplevelser. Eller var bare tråden ment for de som er enige med deg i at vi har fått et kaldt samfunn?! Anonymkode: ad10c...e38
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 22 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Livet oppleves av mange idag som ein slags kamp for tilværelsen,og vi lever i en tid da all kommunikasjon forgår igjennom sosiale medier og elektronisk. . Vel og bra for alle dem som makter å holde seg oppdatert innenfor den elektroniske nyvinningen ,men kanskje vert å minne om at Norge står overfor en aldrende befolkning hvor "data" var eit ukjent begrep på skulebenken,og mange har måtte tilegne seg denne fagkunnskapen på andre vis. Ein annen ting er at mange opplever idag at de har oftest ingen å spørre og søke faglig råd hos når de står overfor eit problem i kvardagen. Hver og en er oftast så opphengt og opptatt av sine egne problem at de heller ikkje har tid å krefter til å tenke på andre. Ingen tvil om at vi har fått eit langt kjøligere samfunn i motsetning til tidligere. Sosiale medier har på eit vis knytt oss nærmere, men samtidig bidratt til å bygd avstander mellom oss. Tidligere så hadde de fleste som stod bak skranken på bensinstasjonen , dagligvarebutikker , Malerbutikken, Forsikringsbransjen etc. en viss fagkunnskap som ein kunne dra nytte av. Idag er denne fagkunnskapen gjerne plassert på eit skjerma kontor, glassvegg. jeg syntes det er motsatt. Folk bryr seg mer om andre og har mer kunnskap til å hjelpe andre. Før var det mer "meg og mitt", barn var kun barn (ikke noen du kjente godt), man brydde seg mer om hva andre tenkte og trodde, status var viktigere, man var mer kynisk, overlegen og egositsik + man hadde ikke daglig kontakt med folk som bodde langt unna. Nå er folk smartere, ingen "ser ned på deg" pga yrket ditt, man er ikke yrket sitt, - det er kun noe man gjør for penger, og man kjenner familiene sine bedre. Anonymkode: 1f94f...dd6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym Bruker said: Du er tydelegvis en priviligert person som har mange hyggeleg og hjelpsamme mennesker rundt deg å spørre ! Hvor mange "tråder " finnes ikkje bare her på KG hvor personer gjir utrykk for sin fustrajon m.a. overfor den elektroniske skjemaveldet overfor m.a. NAV o.l. Har ein klar misstanke om at mange som nytter KG har rett og slett ingen andre i sin nære omgangskrets å diskutere dagligdagse problemer med . Dette er jeg så enig i! Har ofte tenkt at mye av grunnen til at folk oppretter tråder for å spørre om noe et kjapt Google-søk kan besvare, er fordi de ønsker respons fra mennesker og ikke en søkemotor. Anonymkode: 39d55...f9e
Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er vel privilegert og heldig. Men siden du spurte, så kan jeg jo bare svare for meg selv og mine opplevelser. Eller var bare tråden ment for de som er enige med deg i at vi har fått et kaldt samfunn?! Anonymkode: ad10c...e38 Ja, du er priviligert og heldig person som føler du har eit støtteapperat rundt deg,og kanskje du da kan kome med noen positive "råd" til de mange som opplever kvardagen helt annerledes en du selv ?. Endret 8. oktober 2018 av Anonym Bruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå