AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #21 Skrevet 8. oktober 2018 2 timer siden, Yme skrev: Jeg slapper alltid av. Du veit ikke hvor hun kan kutte, når du ikke har oversikt over kaloriinntak eller kaloribruk, så hva slags tips er det egentlig du gir? Fordi man ikke alltid trenger å gå på kalorinivå. Litt mindre porsjoner enn vanlig, samt spise grønnsaker som mellommåltid er vel et ok tips å gi en som vil ned 5kg? Anonymkode: fb62d...1f6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #22 Skrevet 8. oktober 2018 Til TS: 1. Finn ut hvor mange kalorier du trenger pr. dag. 2. Tell kalorier. Bruk gjerne en app for enkelhets skyld. 3. Innta denne mengden kalorier. Sånn. Vær så god. Anonymkode: 3fd33...c60 1
Yme Skrevet 8. oktober 2018 #23 Skrevet 8. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi man ikke alltid trenger å gå på kalorinivå. Litt mindre porsjoner enn vanlig, samt spise grønnsaker som mellommåltid er vel et ok tips å gi en som vil ned 5kg? Anonymkode: fb62d...1f6 Ikke om personen allerede spiser alt for lite kalorier.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #24 Skrevet 8. oktober 2018 2 timer siden, Yme skrev: Ikke om personen allerede spiser alt for lite kalorier. Hun vil jo ned 5kg? Da er det jo for mye Anonymkode: fb62d...1f6
Yme Skrevet 8. oktober 2018 #25 Skrevet 8. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun vil jo ned 5kg? Da er det jo for mye Anonymkode: fb62d...1f6 Hvordan veit du det, uten å ha oversikt over hvor mange kalorier hun forbrenner, og hvor mange kalorier hun spiser?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #26 Skrevet 8. oktober 2018 1 time siden, Yme skrev: Hvordan veit du det, uten å ha oversikt over hvor mange kalorier hun forbrenner, og hvor mange kalorier hun spiser? Jeg trodde at dersom en person vil gå ned i vekt, må hun innta mindre kalorier enn hun allerede gjør? Anonymkode: fb62d...1f6
Yme Skrevet 8. oktober 2018 #27 Skrevet 8. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde at dersom en person vil gå ned i vekt, må hun innta mindre kalorier enn hun allerede gjør? Anonymkode: fb62d...1f6 Det går an å innta for lite kaloier, og man vil helst ikke spise så lite at musklene forsvinner før fettet... Disse tingene gjør at det er veldig viktig å ha oversikt over kalorier. I tillegg til dette, finnes det mennesker som har spiseforstyrrelser og den slags, og da er det veldig ødeleggende å blindt "hjelpe" dem med å gå ned i vekt. Man trenger informasjon om kalorier inn vs. kalorier ut.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #28 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg blir så trist av disse trådene. Du vil ned 5 kg fordi du tror du er mer fornøyd hvis du veier 5 kg mindre. Du kommer ikke til å være mer fornøyd. Å være fornøyd med seg selv, handler ikke om 5 kg pluss eller minus. Det handler om å ha overskudd og glede i livet. Når du bekymrer deg for hvor mange kalorier det er i eggehvitene, mistenker jeg at du har glemt hvor godt et knekkebrød med avokado smaker. Jeg er for å trene og trening kan forme kroppen vår, gi oss overskudd og bedre helse, men det krever at vi gir kroppen vår godt med energi. Legg bort vekta, tankene om kalorier og spis med hodet og litt hjertet. Kalorier er ikke farlig. Kalorier holder oss i live. Anonymkode: 1c157...f71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå