AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg og kjæresten prøver å finne ut hva som er et "vanlig" matbudsjett for par å forholde seg til da vi planlegger å flytte sammen innen et halvt års tid. Vi er glade i å lage litt "bedre" mat en gang i blant, men utover det spiser vi ganske vanlig mat sånn rent prismessig - hverken spesielt dyrt eller spesielt billig. Vi spiser normalt mye begge to (han kanskje litt mye en gang i blant), og lager stort sett all mat fra bunnen av. Jeg skjønner jo at 1000,- blir for lite og at 10.000,- er unødvendig mye, men jeg kunne godt tenkt meg noen innspill fra andre i ca. samme situasjon, både mtp. hva deres matbudsjett er på, og eventuelle tips😊 På forhånd takk for svar! Anonymkode: ed049...d11
SPOCA Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Vi er 2 voksne (og 2 katter). Vårt matbudsjett er på 6000 kr pr mnd. Dette inkluderer alt av restaurantbesøk/take away, husholdningsartikler og kattemat + kattesand. Vi handler stort sett kun på Meny (hjemlevering).
HalldirV2 Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten prøver å finne ut hva som er et "vanlig" matbudsjett for par å forholde seg til da vi planlegger å flytte sammen innen et halvt års tid. Vi er glade i å lage litt "bedre" mat en gang i blant, men utover det spiser vi ganske vanlig mat sånn rent prismessig - hverken spesielt dyrt eller spesielt billig. Vi spiser normalt mye begge to (han kanskje litt mye en gang i blant), og lager stort sett all mat fra bunnen av. Jeg skjønner jo at 1000,- blir for lite og at 10.000,- er unødvendig mye, men jeg kunne godt tenkt meg noen innspill fra andre i ca. samme situasjon, både mtp. hva deres matbudsjett er på, og eventuelle tips😊 På forhånd takk for svar! Anonymkode: ed049...d11 Madammen og jeg bruker vel rundt 10 000 i måneden på oss to, noe som er ALT for mye. Vi også prøver å bli flinkere til og handle økonomisk, men er ikke så lett.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Vi bruker 4000-4500 pr måned. Lager alt fra bunnen, men kjøper det vi vil. Anonymkode: 7be2c...084
Million Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten prøver å finne ut hva som er et "vanlig" matbudsjett for par å forholde seg til da vi planlegger å flytte sammen innen et halvt års tid. Vi er glade i å lage litt "bedre" mat en gang i blant, men utover det spiser vi ganske vanlig mat sånn rent prismessig - hverken spesielt dyrt eller spesielt billig. Vi spiser normalt mye begge to (han kanskje litt mye en gang i blant), og lager stort sett all mat fra bunnen av. Jeg skjønner jo at 1000,- blir for lite og at 10.000,- er unødvendig mye, men jeg kunne godt tenkt meg noen innspill fra andre i ca. samme situasjon, både mtp. hva deres matbudsjett er på, og eventuelle tips😊 På forhånd takk for svar! Anonymkode: ed049...d11 klippet fra Statens Institutt For Forbruksforskning, er dette et gjennomsnittlig måneds-forbruk for to personer, en mann og en kvinne i alderen 20-50 år. Som du ser av øverste post, ville ca 5200 kr vært et normalt forbruk for mat og drikke til dere to. Legg merke til at det står "Andre dagligvarer 320" og "Husholdningsartikler 400" lenger nede. Jeg vet ikke helt hva dette er, men det er kanskje rengjøringsmidler, såper, dopapir og slikt? Individspesifikke utgifter Mat og drikke 5 190 Klær og sko 1 510 Personlig pleie 1 310 Lek og mediebruk 2 380 Reise (kollektivt) 1 472 Spedbarnsutstyr 0 Sum 11 862 Husholdsspesifikke utgifter Andre dagligvarer 320 Husholdningsartikler 400 Møbler 400 Mediebruk og fritid 2 160 Bil (drift og vedlikehold) 0 Barnehage 0 Aktivitetsskole (SFO) 0 Sum 3 280 Totalt forbruk Totalt summert månedlig forbruk for hele husholdningen 15 142 http://kalkulator.referansebudsjett.no/php/blank_template.php Endret 8. oktober 2018 av Million
draug 75 Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Da jeg var alene, var vel matbudsjettet mitt på en 500 - 600 kroner på i uka. Og jeg levde godt på det, med kotelettmiddag, fiskemiddager, suppemiddager. Så i underkant av 2500,- i måneden var rikelig. Nå som vi er to er dette budsjettet gått en firegang, minst. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 Vi er to stk, ligger i snitt på ca. 5000 pr mnd. Dette inkluderer doruller, tannkrem, dusjsåpe og alle dagligdagse ting også. Anonymkode: f6b14...ef2
Tvist Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 Vi (2 stk) ligger også på rundt 5000 mnd inkludert alt fra dagligvarehandelen.
Ginavn Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 Gikk nettopp gjennom forbruk fra 12.09 til 12.10. Vi er også to voksne og har brukt 4647 kr. Dette inkluderer røyk og husholdningsartikler. Vi kjøper en del datovarer og spiser ikke fjong mat. Går en del i melk og melkeprodukter til meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå