Gå til innhold

Påstand: "Folk som er nede i samfunnet drar med seg andre ned"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett masse diskusjoner her nå, hvor folk hetser de såkalte naverne og uføre. Folk som lager tråder om hvor deprimerte de er.
Det svares mye dritt, men også ting jeg faktisk er enig i. Og som jeg har erfart litt selv. 
Folk som klarer seg dårligere i samfunnet, drar faktisk fort ned andre også. Det som bare er litt dumt, er at de viderefører genene sine så fort. Dette er en konsekvens av godhetstyranniet rundt oss. Og moralens voktere. 
Jeg sliter psykisk selv, men aldri i verden om jeg skal få barn. Det er arvet fra farsiden, helt åpenbart. Han har 4 barn (ikke samme mor med alle), ingen har klart seg bra. Heldigvis vil 3 av oss ikke ha barn. 
Likevel så ser jeg andre jeg har gått på skole med, som jeg husker som ganske "håpløse". De skulket skolen, prøvde å være kule, hadde foreldre som var "håpløse". Likevel så går disse ut og får barn i veldig ung alder, uten å ha fast jobb, utdannelse eller eier noe av verdi. Barnefedrene vil ikke være sammen med dem. Er redd disse ungene da blir en ny generasjon som blir "håpløse". 

Som deprimert så opplevde jeg "tvangsvennskap". Det er flere jeg vet har opplevd det slik. Disse som kaller seg velfungerende har en ide om at det er lurt å plassere likesinnede sammen, mens det de egentlig gjør er å sette "de spesielle" i en egen gruppe. 
Jeg hadde ikke noe som helst kjemi med hun ene jenta jeg måtte være venner med. Og det hele førte til at jeg ble mer og mer irritert fordi jeg nærmest ble påtvunget å være sammen med henne. Og jeg var redd noen følte det slik med meg også. Så jeg dro ned folk med min psykdom, mens de som slet hakket mer enn meg igjen, dro ned meg. 
Uttrykket jeg at jeg ikke følte meg særlig vel med henne, så ble det vanskelig. For da våkner moralens voktere i folk (litt sånn barnslig)  og man får høre "nå snakker du slik om henne som andre kanskje snakker om deg". Og der har man den onde sirkelen. Hvorfor ikke ta den enkle veien og la være å videreføre seg når man bærer slike arvelige dårlige egenskaper? 

Jeg provoserer sikkert noen her nå, men noen ganger må man være ærlig for å få sanne svar. Men det virker som det er en sannhet i det at de som faktisk bare har normale hverdagsproblemer og fungerer mesteparten av livet, de har ikke slike problemer i relasjoner. Og liker du en som er oppegående ble det pratet negativt om og man ble spurt "fordi han er kul?" . Disse trenger ikke å bli snakket opp, syntes synd på, fordi de klarer seg så bra uansett.
Mens når det snakkes om de som er nedenfor, så sies det mer slik "du må gi han en sjansen også" .. det er bare et tegn på at den personen faktisk ikke er "likeverdig" . 

Anonymkode: 97d89...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...