Gå til innhold

Lære italiensk


Milanos

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å ta opp italiensk fra videregående og lurer på om noen har tips til hvordan det er enklest å lære seg et språk? Vet at det er vanskelig og at man virkelig må sette seg inn for det, men det er nettopp det jeg gjør. 

Har begynt på litt grammatikk og gloser, har lånt noen lærebøker fra skolen og nå tenker jeg at det kanskje kunne vært lurt å følge med på en enkel serie eller podcast i tillegg slik at uttale og slikt kommer litt lettere inn. Vet dere om noen som ikke er altfor avanserte? er et pluss om de også er litt interessante og at det er mulig å få tilgang her fra Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i Italia og enkleste måten er definitift å bo i landet :) Nå har jeg ikke vært der på en stund, så har glemt en del. 

 

Anonymkode: 83ca9...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en favoritt disneyfilm? Prøv å se om du finner den på italiensk. Barneprogrammer også, hvor de repeterer ord flere ganger.

Lærer du mere av tekst vil jeg foreslå at du prøver å låne en bok på italiensk, og på norsk eller engelsk.

Anonymkode: 7af79...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har bodd i Italia og enkleste måten er definitift å bo i landet :) Nå har jeg ikke vært der på en stund, så har glemt en del. 

 

Anonymkode: 83ca9...a14

Jeg skal faktisk bo en stund i Roma nå til våren. Skal gå på språkkurs, men må bare få satt i gang med språket før jeg drar dit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du en favoritt disneyfilm? Prøv å se om du finner den på italiensk. Barneprogrammer også, hvor de repeterer ord flere ganger.

Lærer du mere av tekst vil jeg foreslå at du prøver å låne en bok på italiensk, og på norsk eller engelsk.

Anonymkode: 7af79...22b

Ja det hørtes lurt ut! Noen forslag til hvor man finner disney filmer? netflix har jo mildt sagt et veldig dårlig utvalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Milanos skrev:
 

Ja det hørtes lurt ut! Noen forslag til hvor man finner disney filmer? netflix har jo mildt sagt et veldig dårlig utvalg

iTunes? Eller du kan låne (/laste ned). Noen bruktbutikker har også utenlandske filmer.

Anonymkode: 7af79...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet tips er å lese en bok du liker, på italiensk. Gjerne med en norsk/engelsk/hvilket-som-helst-språklig utgave ved siden av. Jeg er i ferd med å jobbe meg gjennom Il piccolo principe nå. 

Anonymkode: fbfe4...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...