Gå til innhold
Vandrer1

Prate med henne?

Anbefalte innlegg

Vandrer1

Hey.

Har datet ei nydelig jente en stund nå. Når vi møtes er stemninga fantastisk bra, som det skal være.

Det er tidlig ennå, så derfor jeg er usikker på dette. Jeg veit liksom ikke hvor jeg har henne. Når vi møtes og når vi snakker i tlf så virker hun interessert i meg, så jeg kan nok bare slappe av. Men hun er veldig vanskelig og komme inn på, sier ikke så mye om hva hun føler og tenker liksom. Som gjør at jeg må tolke.

Jeg går nå å vurderer om jeg skal ta en prat, og si hva jeg tenker om saken. Jeg synes det er veldig vanskelig og ikke helt vite hvor jeg har henne. Tror jeg kan slappe litt mer av og nyte ting mer om jeg fikk litt svar på hva hun tenker.

Virker som hun er typen som ikke helt tør og åpne seg, og snakke om ting. Hun syntes også det var skummelt/engstelig for å møte meg i starten (hun har ikke vært i forhold før).

Men jeg er redd for at jeg skremmer henne vekk hvis jeg sier for mye, og jeg vil ikke at det skal skje. 

Jeg er ganske selvdestruerende. For går alltid og tenker worst case scenario, redd for at hun skal finne andre, redd for at hun mister interessen osv. Så blir jo helt grønnsak de dagene det er mindre kontakt. Er liksom vant til at det går åt skogen, så går jo på tidligere erfaringer. Men det er jo komplett idiotisk, for jeg kan jo mest sannsynlig slappe helt av.

What to do? Tydelig for meg at hun trenger å gå sakte fram og bruke tid. Og det vil jeg så vanvittig gjerne, men vanskelig når ting er som nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du sier det på den riktige måten kan det gå greit. Om det blir preg av ultimatum og at hun må endre seg, kan det ende med at hun mister interessen eller blir "skremt bort". Har lagt merke til at det er menn her inne som rettferdiggjør seg med at da er dama umoden eller lignende, og jeg vil råde andre damer å holde seg unna slike. 

Vet ikke hva det er du vil hun skal si om tanker og følelser. Å si at hun liker deg, er blitt glad i deg? Må du høre dette flere ganger før du tror det? Du kan jo begynne med at det du vil at andre skal gjøre for deg, kan du gjøre for dem først. Hun trenger nok å bli trygg på deg og det er ikke sikkert hun har utviklet noen dypere følelser enda. Du kan spørre om hun liker deg, om dette er noe hun ser for seg kan bli til noe mer. Men om du er av den utålmodige typen, er du kanskje ikke den rette for akkurat henne. Virker som dere er forskjellige her og at hun trenger en som er mer målrettet.

Kan nevne at jeg selv har vært borti menn som krevde for mye av dette med å legge ut om følelser i starten, og det ble ikke noe mer. Det ble faktisk såpass irriterende og hensynsløst at jeg kuttet dem ut.

Noen kvinner er derimot mer åpne og ville ønsket en mann som er mer lik dem. Vi er forskjellige.

Anonymkode: b63aa...d40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hva skal man egentlig chatte med jenter om på messenger?

Hilsen forvirret gutt

Anonymkode: 301aa...20d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vandrer1
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sier det på den riktige måten kan det gå greit. Om det blir preg av ultimatum og at hun må endre seg, kan det ende med at hun mister interessen eller blir "skremt bort". Har lagt merke til at det er menn her inne som rettferdiggjør seg med at da er dama umoden eller lignende, og jeg vil råde andre damer å holde seg unna slike. 

Vet ikke hva det er du vil hun skal si om tanker og følelser. Å si at hun liker deg, er blitt glad i deg? Må du høre dette flere ganger før du tror det? Du kan jo begynne med at det du vil at andre skal gjøre for deg, kan du gjøre for dem først. Hun trenger nok å bli trygg på deg og det er ikke sikkert hun har utviklet noen dypere følelser enda. Du kan spørre om hun liker deg, om dette er noe hun ser for seg kan bli til noe mer. Men om du er av den utålmodige typen, er du kanskje ikke den rette for akkurat henne. Virker som dere er forskjellige her og at hun trenger en som er mer målrettet.

Kan nevne at jeg selv har vært borti menn som krevde for mye av dette med å legge ut om følelser i starten, og det ble ikke noe mer. Det ble faktisk såpass irriterende og hensynsløst at jeg kuttet dem ut.

Noen kvinner er derimot mer åpne og ville ønsket en mann som er mer lik dem. Vi er forskjellige.

Anonymkode: b63aa...d40

Ja. Er liksom det som er essensen her, å presentere det uten at hun blir satt i et hjørne liksom. Digger jo jenta, selv om hun ikke er helt perfekt hun heller. 

Ja, jeg vil vel egentlig høre henne bekrefte det inntrykket jeg har fått. Har jo tolket det mot at hun liker meg. Og jeg må nok høre det flere ganger før jeg tror det. Jeg kommer ikke til å legge ut om mine følelser, er ikke vits ennå. 

Dette med å tolke er vanskelig, for jeg har tolka det mot interesse før, også har jeg tatt feil. Så tør liksom ikke tro helt på ting.

Men nei, noen dype følelser har hun nok ikke, og det er jo helt naturlig. Men sitter med inntrykk av at hun ser for seg en slags fremtid hvertfall, på måten hun prater på.

Jeg kan klare å bli tolmodig hvis jeg vet mer hvor jeg har henne. Men så møtes vi ikke ofte nok heller, synes jeg. Synes vi er sjukt like ellers, og mange like interesser. Kjempekjemi.

Men tanker er liksom, om jeg begynne å åpne meg litt, så kanskje det blir tryggere for henne og? Eller så går det beint til helvete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man egentlig chatte med jenter om på messenger?

Hilsen forvirret gutt

Samme som du gjør med kompisene dine. Har dere noen felles interesser, er dette noe du kan prate om. Jeg er kvinne og har mange guttekompiser.

Anonymkode: b7418...59a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 10/7/2018 at 7:01 PM, AnonymBruker said:

Samme som du gjør med kompisene dine. Har dere noen felles interesser, er dette noe du kan prate om. Jeg er kvinne og har mange guttekompiser.

Anonymkode: b7418...59a

Chatter ikke mye me kompisene mine, bruker som oftest skype. Vi har ganske mørk humor og driver for det meste bare å tuller rundt. Kan du gi meg en liste med kanskje 6-7 emner du og guttekompisene snakker om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje hun også liker mørk humor, da;) Prøv å bare vær deg selv!!! Ikke skjul deg.. 

Anonymkode: af010...5e1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kan hende denne dama har masse følelser, men dersom hun ikke er vant til å snakke om dem så kan det være vanskelig for henne å bryte isen på en måte. Det kan selvfølgelig også være at hun ikke ER typen til å snakke om følelser. 

Hvis jeg hadde vært henne og det hadde vært følelser der og du hadde snakket med meg om usikkerheten din så tror jeg det hadde passet med noe sånt: "Jeg har blitt glad i deg, men med følelser kommer usikkerhet da jeg ikke vet helt hva du føler tilbake. Jeg vil gjerne være sammen med deg og ha mer kontakt med deg og vil gjerne vite hva du føler om det, og om meg?"

Kanskje ikke helt ordrett der, men noe i samme gata. Dersom jeg hadde hatt følelser for en mann og han hadde uttrykt at han var usikker ville det absolutt ikke skremt meg.

Hun er jo glad når dere møtes, hun vil jo tilbringe tid med deg. Hun liker deg. Hvis hun blir redd for at du sier at du liker henne veldig godt og spør om dere kan ha mer kontakt eller spør om hva hun tenker om dere som par osv, så er dere kanskje ikke kompatible? 

Hvis det er veldig tidlig i relasjonen mellom dere så kan det hende at du skal se an littegrann først. Kan hende hun bare bruker litt lengre tid på å kjenne på følelser. 

Anonymkode: 3ac17...88e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vandrer1
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende denne dama har masse følelser, men dersom hun ikke er vant til å snakke om dem så kan det være vanskelig for henne å bryte isen på en måte. Det kan selvfølgelig også være at hun ikke ER typen til å snakke om følelser. 

Hvis jeg hadde vært henne og det hadde vært følelser der og du hadde snakket med meg om usikkerheten din så tror jeg det hadde passet med noe sånt: "Jeg har blitt glad i deg, men med følelser kommer usikkerhet da jeg ikke vet helt hva du føler tilbake. Jeg vil gjerne være sammen med deg og ha mer kontakt med deg og vil gjerne vite hva du føler om det, og om meg?"

Kanskje ikke helt ordrett der, men noe i samme gata. Dersom jeg hadde hatt følelser for en mann og han hadde uttrykt at han var usikker ville det absolutt ikke skremt meg.

Hun er jo glad når dere møtes, hun vil jo tilbringe tid med deg. Hun liker deg. Hvis hun blir redd for at du sier at du liker henne veldig godt og spør om dere kan ha mer kontakt eller spør om hva hun tenker om dere som par osv, så er dere kanskje ikke kompatible? 

Hvis det er veldig tidlig i relasjonen mellom dere så kan det hende at du skal se an littegrann først. Kan hende hun bare bruker litt lengre tid på å kjenne på følelser. 

Anonymkode: 3ac17...88e

Tror ikke jeg skal snakke om akkurat det du skriver her ennå, men kan absolutt være en idé for senere😊

Vet fortsatt ikke hvor jeg har henne, men møter henne i dag. 

TS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her