Gå til innhold

Mor nekter å samarbeide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om kjøring til samværet. Det tar meg fem timer, totalt 10 timer annen hver helg. Hun mener at jeg skal står for dette siden hun betaler sin kostnad, og at jeg må kontakte advokat hvis jeg skal få deling mellom oss på ansvaret. Det er jo horribelt. Hvor langt kan dette gå? Det er ikke pengene for min del det handler om, men tiden det tar. Fem timer i bil etter arbeid. Jeg synes det er urimelig og burde gjelde oss begge foreldre. 

Anonymkode: 27cf6...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bor dere så langt unna hverandre? 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor bor dere så langt unna hverandre? 

Ikke relevant 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke relevant 

Jo, det er relevant. Hvorfor har du så lite samvær?

• Liker 16
Skrevet

Heller ikke relevant 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heller ikke relevant 

Selvfølgelig er det relevant. Jeg mistenker at det er du som er vanskelig her og ikke mor.

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Selvfølgelig er det relevant. Jeg mistenker at det er du som er vanskelig her og ikke mor.

Så grunnlaget for avstanden og samværsprosent er avgjørende for hvem som skal stå for hva i denne situasjonen? Da er det i tilfelle relevant 

• Liker 7
Skrevet

Hvilken kostnad er det hun referer til? Kostnaden skal deles mellom dere etter betalingsevnen dere har. Barnet har juridisk rett og få samvær med sine biologiske foreldre.

Hun som har hoveomsorg har et ekstra ansvar til og sørge for at dette skjer. Vist hun ikke samarbeider kan hovedomsorgen bli flyttet til deg, vist det er mer sansynlig at du vil hjelpe barnet deres til god kontakt med begge foreldre.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Tenker du at barnet skal fraktes 2 og en halv time hver dag til skolen og tilbake i ukedagene for å øke samvær? 

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så grunnlaget for avstanden og samværsprosent er avgjørende for hvem som skal stå for hva i denne situasjonen? Da er det i tilfelle relevant 

Jeg er ute etter hvor samarbeidsvillig du er og hvorfor du har så lite samvær? Hvorfor bor dere så langt unna hverandre?!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker du at barnet skal fraktes 2 og en halv time hver dag til skolen og tilbake i ukedagene for å øke samvær? 

Tenker du ikke at dere bør bo nærmere hverandre?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Menom12 skrev:

Hvilken kostnad er det hun referer til? Kostnaden skal deles mellom dere etter betalingsevnen dere har. Barnet har juridisk rett og få samvær med sine biologiske foreldre.

Hun som har hoveomsorg har et ekstra ansvar til og sørge for at dette skjer. Vist hun ikke samarbeider kan hovedomsorgen bli flyttet til deg, vist det er mer sansynlig at du vil hjelpe barnet deres til god kontakt med begge foreldre.

Hun betaler sin del av reisen. Hun mener hun ikke hindrer noe samvær fordi barnet står jo klar på trappen. Klar til å bli hentet

Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Dette er ikke relevant. Situasjonen er som den er. Det kan være jobb eller nye barn som er grunnen. Det betyr i ingenting. Begge foreldre må forholde seg til situasjonen slik den er og sørge for at barnet får god kontakt med begge to.

Det har barnet en lovlig rett til.

• Liker 11
Skrevet

Tenker du ikke at dere bør bo nærmere hverandre?

Kan vi holde oss til den reelle situasjonen og ikke hva hvis? 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Menom12 skrev:

Dette er ikke relevant. Situasjonen er som den er. Det kan være jobb eller nye barn som er grunnen. Det betyr i ingenting. Begge foreldre må forholde seg til situasjonen slik den er og sørge for at barnet får god kontakt med begge to.

Det har barnet en lovlig rett til.

Selvfølgelig er det relevant for samarbeid med mor og samvær med eget barn. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg er ute etter hvor samarbeidsvillig du er og hvorfor du har så lite samvær? Hvorfor bor dere så langt unna hverandre?!

Selv om jeg er uenig om løsningen som er i dag, så betyr det ikke at jeg er vanskelig å ha med å gjøre ellers

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på. Har ei venninne der barnefar bor langt unna, de møttes på halvveien, ca 2 timer for begge å kjøre, men når barnefar flyttet enda lenger unna nektet hun å kjøre lenger enn hun allerede gjorde. Så hvis du flyttet langt unna i løpet av samværsperioden skjønner jeg henne litt. 

Anonymkode: 2e6a5...757

• Liker 27
Gjest Nina1975
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun betaler sin del av reisen. Hun mener hun ikke hindrer noe samvær fordi barnet står jo klar på trappen. Klar til å bli hentet

Da får du si at barnet står klar på trappen til henting, etter samvær. :ironi:

Endret av Nina1975
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi holde oss til den reelle situasjonen og ikke hva hvis? 

Det er den reelle situasjonen. Dere bor for langt unna hverandre. 

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig er det relevant for samarbeid med mor og samvær med eget barn. 

Så du mener at hvis jeg hadde hatt mer samvær så hadde vi delt gjevnere kjøring? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...