momo Skrevet 19. mars 2005 #1 Skrevet 19. mars 2005 Jeg vurderer og ta førskolelerer studiet om 1 år og har da lyst til og ta det nettbasert. Det tilbudet finnes og ved den lokale skolen her. Det jeg lurer på er om det er noen som har tatt dette på nett og hvordan var det? Går det greit og ta det på nett? Det skal være samling ca 6-8 ganger i året og gruppearbeid og praksis, så det blir jo ikke sånn at man bare sitter foran dataen.
Cherie Skrevet 19. mars 2005 #4 Skrevet 19. mars 2005 Synes det virker meget snodig å ta en pedagogisk utdannelse over nett, men mener skolen at det kan funke ..så bevares. Nå har jeg gått lærer og ikke førskole lærer, men jeg mener at det bør være meget høy kvalitet på samlingene som det skal gi i nærheten av samme utbytte som det man gjerne får av et vanlig studium innen dette/disse fagfeltene. Men høres jo spennende ut da
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #5 Skrevet 19. mars 2005 Det tror jeg kan gå helt fint. Men si meg er det noen grunn til at du skal ta det over nett? Selv ville jeg bare tatt nettbasert utdanning hvis det ikke hadde vært mulig for meg å flytte/ta den utdanninga der jeg bor. Men er uenig med Cherie skeptiske holdning til pedagogisk nettutdanning.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #6 Skrevet 21. mars 2005 Her kalles dette desentralisert førskolelærerutdanning, og den går over 4 år istedenfor 3. Den er av høy kvalitet og en har praksiser og jevnlige samlinger. Dessuten tror jeg det er et krav at man jobber i barnehage ved siden av. Jeg tror de fleste jobber ca. 50% stilling. Derfor kan dette faktisk være et vel så godt tilbud som "vanlig" utdanning synes jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #7 Skrevet 25. mars 2005 Hadde tenkt å skrive et eget innlegg om dette, men jeg henger meg heller på her. Hvor finner jeg slike studier? Jeg bor i Ski/Akershus og lurer på hva som blir det nærmeste for meg da? Må en ordne praksis selv, eller ordner skolen det? Og koster dette noe? (annet enn bøker og slike vanlige ting da)
Cr@sh Skrevet 26. mars 2005 #8 Skrevet 26. mars 2005 Jeg har tatt noen små deler av lærerutdanningen min nettbasert via ulike høgskoler. Har bare positive ting å si om den måten å studere på. Men man MÅ nesten være strukturert og interessert for at det skal funke....
Gjest Trulselinemor Skrevet 28. mars 2005 #9 Skrevet 28. mars 2005 Jeg synes du skal satse på dette. Jeg begynte selv på desentralisert lærerutdanning for noen år siden og det var en fin måte å få tatt en utdannelse på. Jeg måtte slutte pga sykdom. De jeg gikk med hadde ikke andre muligheter pga barn, jobb og mann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå