Gå til innhold

Er det flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere her som blir syke og deprimerte av å gå lenge uten noe form for nærhet og kroppskontakt? Tenker ikke på sex. 

Anonymkode: 55c7c...08d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har behov for fysisk nærhet og omsorg, man blir bare flinkere til å undertrykke det man ikke har tilgjengelig...

Skrevet

Ja, en stund, men jeg kommer til etterhvert til et punkt der det snur og det blir ubehagelig med kroppskontakt. 

Anonymkode: 8c2a5...194

Skrevet

Ja jeg er singel og har ingen familie. Så jeg savner iblant at noen gir meg en klem og stryker meg på kinnet og på ryggen. Det er så koselig når det skjer.

Anonymkode: b0567...239

Skrevet

Jeg fikk ikke nærhet i min oppvekst så for meg er nærhet veldig vanskelig. Derfor blir ikke jeg deprimert av å ikke få nærhet. 

Anonymkode: 82ec3...603

Skrevet

vet ikke. 
Er redd for kroppskontakt og folk

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg lever i et forhold med en mann som har hatt en vanskelig oppvekst. Så for han er fysisk nærhet vanskelig, han forstår ikke hvordan det skal gjøres og har ikke behov for det selv. Han synes det blir bare mas. Enda så godt jeg vet hvorfor han ikke gir meg nærhet, så gjør det så vondt. Og det er helt klart grunnen til min depresjon. 

Anonymkode: 5cab3...46c

Skrevet

Det sies at kroppskontakt er livsviktig for mennesker. Det å få en klem, bli strøket over ryggen, sove inntil noen, disse tingene gir en form for trygghet og ro. Hver gang man blir berørt av et annet menneske på denne måten så produserer kroppen oxytocin som er et kjærlighetshormon. Dette hormonet er blandt snnet med på å hindre at kroppen produserer stresshormonnet kortisol. Mangel på nærhet kan føre til endomhet, stress, sykdom og depresjoner. Jeg sliter med alle disse tingene når jeg går i lang tid uten kroppskontakt. One nights stands og slike ting er uaktuelt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt. Jeg lever i et forhold med en mann som har hatt en vanskelig oppvekst. Så for han er fysisk nærhet vanskelig, han forstår ikke hvordan det skal gjøres og har ikke behov for det selv. Han synes det blir bare mas. Enda så godt jeg vet hvorfor han ikke gir meg nærhet, så gjør det så vondt. Og det er helt klart grunnen til min depresjon. 

Anonymkode: 5cab3...46c

Så trist, det må jo nesten være værre å faktisk være i et forhold med noen å ikke få nærhet og kos, enn å være singel. Klem til deg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er singel og har ingen familie. Så jeg savner iblant at noen gir meg en klem og stryker meg på kinnet og på ryggen. Det er så koselig når det skjer.

Anonymkode: b0567...239

Det er kjempekoselig å få en klem og slikt. Man blir mer lykkelig av nærhet. 

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...