Gå til innhold

Felleslunsj på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor har da samme person fått ansvaret hver fredag i et helt år?

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi vedkommende tydeligvis har det som en del av sin stilling. 

Anonymkode: 27696...90d

Jeg har ut året, altså 3 måneder. En del av arbeidsinstruksen min. Har fått tidlig vakt hver fredag ut året og da blir dette min oppgave. Og det er helt supert. Koselig dag.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg fått pølser i brød/lompe servert til lunsj, ville jeg blitt sur. 

Anonymkode: ae849...005

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg fått pølser i brød/lompe servert til lunsj, ville jeg blitt sur. 

Anonymkode: ae849...005

Det er helt valgfritt og delta. De som vil, de betaler 25 kroner på morgenen. Om man ikke vil, så lar man være. Ingen grunn til og bli sur mao. Det hender at folk VIL ha pølser, eller en kyllinggryte eller brødmat med kakao. Ja, da hører jeg på flertallet.Som regel er alle med og fornøyde uansett hva som blir servert. Vi er heldige sånn.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tabboulleh er lett å lage til mange, altså couscoussalat med tomat, løk, persille, mynte og sitron. Feks ha ovnsstekte kyllinglår til, gnidd inn med harissa? Eller toppe med stekt halloumi.

Jeg synes også fisk og grønnsaker i langpanne er godt og lettvint. Om du har to langpanner samtidig i ovnen og bytter etasje på dem underveis burde det bli nok til 30. Fersk filet av sei eller lyr er billig, og så feks rotgrønnsaker og løk i miks vendt i olivenolje. Sitronbåter og godt brød til.

Suppe er jo ellers også en god idé (bare du har store nok gryter). Kanskje noe thai-inspirert med kokosmelk? Eller en gresskarsuppe, siden det er tiden for det? Suppe på basis av blåskjell er jo også både veldig godt og billig - feks i den nevnte thai-inspirerte med kokosmelk, sitrongress, ingefær, lime og koriander.

Anonymkode: a0597...e65

Ja tabbouleh med kylling blir knall!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde foretrukket ordentlig mat. Mat som man blir mett og får energi av. Ville i tillegg kartlagt om noen ikke tåler/liker diverse. F.eks. om dere skal ha baguetter med laks, så bør det være alternativ med kjøttpålegg til dem som ikke liker fisk f.eks. Kanskje har dere noen allergikere og vegetarianere også. 

Karbonadesmørbrød
Cæsarsalat
Gresk salat
Hjemmelaget suppe med brød (tomat, blomkål, gulasj, grønnsakssuppe, tom ka gai)
Lapskaus
Chili con carne
Wraps med diverse fyll
Rundstykker/brød og gjerne knekkebrød stående fremme med div. pålegg. Gjerne lage et par påleggssalater om tid. 

Gjerne ha et fruktfat/fruktsalat dersom penger til overs. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ikke svart i denne tråden, men synes ikke man får så mye for 25 kroner per person, og det tar tid å lage mat. Supper med brød av og til, og vanlig valgfritt pålegg. Så kan du heller lage eggerøre andre ganger og dekke til et skikkelig bord med frukt, ekstra pålegg og salater. Men hvis du ikke har et eget budsjett og alle må betale det samme uten at du vet hvem som vil ha mat, ville jeg bare handlet inn ekstra av sild og pålegg, en omelett og laget salat, satt på baguetter i ovnen og latt det være med det. 

Hvem står for innkjøp? Dette høres ikke ut som en vanlig arbeidsplass, men du jobber kanskje i privat sektor. I alle fall, ikke gjør for mye ut av det hvis du ikke får betalt og har flere timer til rådighet. De fleste er fornøyde hvis det kommer noe nytt på bordet. 

Endret av Atea
Skrevet

Vårruller

Eggerøre,hjemmelaget eggesalat og div pålegg

Nachos

Wok

Kyllingsuppe

Club Sandwich

Anonymkode: d98a9...abb

• Liker 1
Skrevet

Nachos med salat ved siden av. Hjemmelagd pizza.

Anonymkode: 02bd6...491

Skrevet
4 hours ago, LittDiva said:

Kjære matglade! Trenger litt inspirasjon. Har fått ansvar for felleslunsj på jobben 1 dag i uken ut året. Det er ca 30 personer, budsjett er på 25 kroner per person altså 1500 kroner. Varierende hva det er tid til. Vanlig komfyr og ovn. 

Det jeg har tenkt:

Dal

Pasta med røkelaks

gryte med kjøttdeig og rotgrønnsaker

Pølser i brød en gang

Fiskesuppe

Tusen takk for hjelpen!

Varm mat til 30 pers på et kjøkken med vanlig komfyr høres ikke ut som noe mattilsynet er fornøyd med.  Ville holdt meg til brødmat, også eventuelt laget eggerøre eller annen annet enkelt tilbehør.

Anonymkode: da1d8...ce7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Varm mat til 30 pers på et kjøkken med vanlig komfyr høres ikke ut som noe mattilsynet er fornøyd med.  Ville holdt meg til brødmat, også eventuelt laget eggerøre eller annen annet enkelt tilbehør.

Anonymkode: da1d8...ce7

Mattilsynet har jo ingenting med dette å gjøre! Er du misunnelig fordi ingen lager varm lunsj til deg. eller?

@LittDiva - for en god ide, og så koselig for de ansatte. Jeg syns du har fått mange gode forslag her, og jeg hadde spist alt, inkludert pølse i brød!

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, Brunhilde skrev:

Mattilsynet har jo ingenting med dette å gjøre! Er du misunnelig fordi ingen lager varm lunsj til deg. eller?

@LittDiva - for en god ide, og så koselig for de ansatte. Jeg syns du har fått mange gode forslag her, og jeg hadde spist alt, inkludert pølse i brød!

Takk! Tok litt av enkelte her. Både med tanke på hva jeg skal " finne meg i" og annet grums.

Dette er en over 30 år gammel tradisjon på de fleste avdelinger på sykehuset. Vil påstå at vi har ganske god peiling på hva som er greit ift matlaging osv.

Det som er minst populært, er brødmat, så de gangene liv og helse går foran god lunsj, så er pølser foretrukket i stedet for brød.

Masse gode forslag som er notert! 

Så tusen takk😀

• Liker 2
Skrevet

Fylt paprika er noe jeg pleier å gjøre. 
Veldig enkelt :) 
Også nå som halloween nærmer seg så kan du også overaske folk å skjære ansikt på paprikaen ^^ 
Du kan gjøre med eller uten lok, er morsomst med lok :) 
Du kan finne mange gode oppskrifter. En av de enkle er å fylle med ris og litt gryte før du putter i ovn, og toppet med litt ost er du langt til himmel smak 😄 
Er alltid god. ^_^

En enkel oppskrift, men er flere andre :) 
Kan lages med rester eller fra grunn av. 

https://www.mills.no/halloween/fylt-paprika-middag-pa-halloween/

halloweeganpepper.jpg

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukedebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...