AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 I morgen skal jeg reise fra Bergen til Oslo, og så videre til Kirkenes. Dette med Norwegian. Deretter skal jeg reise videre fra Kirkenes med Widerøe. Jeg lurer derfor på om det er mulig for meg å sjekke inn bagasjen helt til der jeg skal lande med siste reise (som er med Widerøe) når jeg er i Bergen, eller om det kun er mulig å få sjekket inn til Kirkenes for så å sjekke inn bagasjen på nytt i Kirkenes. Hvis det er mulig å sjekke inn bagasjen i Bergen helt frem til dit jeg skal, hvordan gjøres det? Regner med Widerøe-reisen ikke kommer opp når jeg skal sjekke inn på automaten (det er jo tross alt to ulike referansenumre). Skal jeg da sjekke inn til Kirkenes først, og deretter spørre de som scanner bagasje om å få sjekket inn helt til endestasjonen? Er det mulig? Eller må jeg spørre før jeg sjekker inn? Har en angstlidelse og stresser veldig over dette, er spesielt usikker på hvem jeg kan spørre om hjelp på flyplassen - om jeg kan spørre de som scanner bagasjer, eller om jeg må gå til servicesenter eller hva det heter. Håper virkelig noen forstår hva jeg mener og kan hjelpe. Anonymkode: ac448...218
Gjest Lily_88 Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Hvis du har bestilt alt i sammen, så får du skrevet ut boarding- billettene dine sammen med bagasjeplass. Da står det på skjermen hvor den hentes ut. Skal du f.eks fra Kirkenes til Lakselv, så står det på bagasjelappen at den skal til Lakselv 😊 Widerøe og SAS er samme nå, og når du sjekker inn og ser at den ikke blir sjekket inn til siste flyplass, så spør du bare de i en skranke om de kan fikse det for deg 😊 Kirkenes flyplass er forøvrig knøttliten liten flyplass, ikke stress om du MÅ sjekke inn på nytt. Bare si ifra at du har dårlig tid, de venter faktisk på deg om du sier ifra 😊 litt mer laidback i nord 🤗 Endret 5. oktober 2018 av Lily_88
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Så vidt jeg vet så samarbeider Norwegian og Widerøe, men om du reiser på 2 ulike referansenummere så tyder det på at dette er reiser som er bestilt hver for seg? I såfall må du hente ut baggasjen i Kirkenes, dette er null stress (stort sett). Kirkenes er en knøtt liten flyplass. Vil tippe du da skal med Widerøe videre til Tromsø eller Vardø? Eneste er om du faktisk reiser på to separate reiser, og Norwegian flyet er forsinket, så kan du møte på litt problemer, da baggasjen først kommer ut når de har lastet ombord på Norwegian flyet som skal ned til Oslo igjen. Alle disse flyene går samtidig kl 12. Så ville da i såfall snakket med de i Bergen om de kan få tagget den videre. Det er i sånne tilfeller det er viktig at det er en sammenhengende reise, om det er det, så er det null stress. Du kan alltids sjekke inn manuelt i Bergen, du vil da få hjelp til innsjekk og de kan dobbeltsjekke om den havner i KKN eller til ankomstflyplass. God tur, og velkommen til nord Anonymkode: 85a8c...918
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Men som over her sier: Si ifra om baggasjen må sjekkes inn på nytt, dette kan de nemlig gjøre på gate også, og de holder fint igjen Widerøefly. Dette stresser de ikke så veldig mye med Anonymkode: 85a8c...918
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet så samarbeider Norwegian og Widerøe, men om du reiser på 2 ulike referansenummere så tyder det på at dette er reiser som er bestilt hver for seg? I såfall må du hente ut baggasjen i Kirkenes, dette er null stress (stort sett). Kirkenes er en knøtt liten flyplass. Vil tippe du da skal med Widerøe videre til Tromsø eller Vardø? Eneste er om du faktisk reiser på to separate reiser, og Norwegian flyet er forsinket, så kan du møte på litt problemer, da baggasjen først kommer ut når de har lastet ombord på Norwegian flyet som skal ned til Oslo igjen. Alle disse flyene går samtidig kl 12. Så ville da i såfall snakket med de i Bergen om de kan få tagget den videre. Det er i sånne tilfeller det er viktig at det er en sammenhengende reise, om det er det, så er det null stress. Du kan alltids sjekke inn manuelt i Bergen, du vil da få hjelp til innsjekk og de kan dobbeltsjekke om den havner i KKN eller til ankomstflyplass. God tur, og velkommen til nord Anonymkode: 85a8c...918 Dessverre har jeg bestilt to separate reiser. Etter jeg googlet i sted har jeg jo skjønt at det skulle jeg ikke gjort. Det er det som gjør meg så stresset. Så det vil altså ikke være mulig å få sjekket inn i Bergen? Jeg blir tvilsomt å rekke å sjekke inn bagasjen i Kirkenes, da det alltid tar laang tid før bagasjen der kommer på bånd. Søren altså. TS Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har jeg bestilt to separate reiser. Etter jeg googlet i sted har jeg jo skjønt at det skulle jeg ikke gjort. Det er det som gjør meg så stresset. Så det vil altså ikke være mulig å få sjekket inn i Bergen? Jeg blir tvilsomt å rekke å sjekke inn bagasjen i Kirkenes, da det alltid tar laang tid før bagasjen der kommer på bånd. Søren altså. TS Anonymkode: ac448...218 Si ifra til de ansatte om at du har baggasje som må sjekkes inn, og skal videre. De løser seg nok helt sikkert. Flyplassen stenger når de får avgårde disse flyene, og tviler på at de vil ha en ekstra jobb med å frakte baggaje i tillegg Anonymkode: 85a8c...918
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: I morgen skal jeg reise fra Bergen til Oslo, og så videre til Kirkenes. Dette med Norwegian. Deretter skal jeg reise videre fra Kirkenes med Widerøe. Jeg lurer derfor på om det er mulig for meg å sjekke inn bagasjen helt til der jeg skal lande med siste reise (som er med Widerøe) når jeg er i Bergen, eller om det kun er mulig å få sjekket inn til Kirkenes for så å sjekke inn bagasjen på nytt i Kirkenes. Hvis det er mulig å sjekke inn bagasjen i Bergen helt frem til dit jeg skal, hvordan gjøres det? Regner med Widerøe-reisen ikke kommer opp når jeg skal sjekke inn på automaten (det er jo tross alt to ulike referansenumre). Skal jeg da sjekke inn til Kirkenes først, og deretter spørre de som scanner bagasje om å få sjekket inn helt til endestasjonen? Er det mulig? Eller må jeg spørre før jeg sjekker inn? Har en angstlidelse og stresser veldig over dette, er spesielt usikker på hvem jeg kan spørre om hjelp på flyplassen - om jeg kan spørre de som scanner bagasjer, eller om jeg må gå til servicesenter eller hva det heter. Håper virkelig noen forstår hva jeg mener og kan hjelpe. Anonymkode: ac448...218 Du sjekker nå inn i Norwegian sin app. Det skal være mulig fra nå av. Om du ikke finner ut av tingene i appen, så snakker du med flyplassansatte ved skranken når du kommer på flyplassen i morgen. Anonymkode: c82a7...87e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si ifra til de ansatte om at du har baggasje som må sjekkes inn, og skal videre. De løser seg nok helt sikkert. Flyplassen stenger når de får avgårde disse flyene, og tviler på at de vil ha en ekstra jobb med å frakte baggaje i tillegg Anonymkode: 85a8c...918 De ansatte ombord på flyet eller? Tviler på at dette blir å gå med mindre Widerøe-flyet er forsinka. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sjekker nå inn i Norwegian sin app. Det skal være mulig fra nå av. Om du ikke finner ut av tingene i appen, så snakker du med flyplassansatte ved skranken når du kommer på flyplassen i morgen. Anonymkode: c82a7...87e Tror da ikke man kan sjekke inn bagasje via app? TS Anonymkode: ac448...218
Gjest Lily_88 Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dessverre har jeg bestilt to separate reiser. Etter jeg googlet i sted har jeg jo skjønt at det skulle jeg ikke gjort. Det er det som gjør meg så stresset. Så det vil altså ikke være mulig å få sjekket inn i Bergen? Jeg blir tvilsomt å rekke å sjekke inn bagasjen i Kirkenes, da det alltid tar laang tid før bagasjen der kommer på bånd. Søren altså. TS Anonymkode: ac448...218 Lang tid i Kirkenes? Man kan nesten rope til dem at de skal skynde seg, så liten er den flyplassen. 😊 Men altså, spør de på innsjekkingen i Bergen med en gang om de kan fikse innsjekket bagasje helt til siste destinasjon, hvis ikke, så tar du kontakt med Widerøe og sier at du må hente og sende på nytt i Kirkenes, så venter de på deg 😊 Helt sant! Små-flyplasser i Finnmark ruler 😊 du kan også sjekke inn på flyet på nett dagen før, og kun hente bagasjelappen og levere inn bagasjen din (under 10 minutter) 👍😊
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, Lily_88 skrev: Lang tid i Kirkenes? Man kan nesten rope til dem at de skal skynde seg, så liten er den flyplassen. 😊 Men altså, spør de på innsjekkingen i Bergen med en gang om de kan fikse innsjekket bagasje helt til siste destinasjon, hvis ikke, så tar du kontakt med Widerøe og sier at du må hente og sende på nytt i Kirkenes, så venter de på deg 😊 Helt sant! Små-flyplasser i Finnmark ruler 😊 du kan også sjekke inn på flyet på nett dagen før, og kun hente bagasjelappen og levere inn bagasjen din (under 10 minutter) 👍😊 Jeg har vært på flyplassen i Kirkenes utallige ganger, og jeg synes det tar tid med bagasjen der. Ser nå at jeg uansett (såfremt flyet fra Oslo er i rute) blir å lande samme tidspunkt som fristen for å sjekke inn bagasje i Kirkenes er. Så jeg har ikke sjans på å rekke det. Skal selvsagt spørre i Bergen om de kan ordne, håper virkelig det for ellers har jeg et problem. Som selvsagt er min egen feil, men kjipt uansett. TS Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 Det tar såpass lang tid med baggasjen fordi både Norwegian og SAS har absolutt minumum tid når det kommer til å snu, så all ny baggasje må på flyet før man i det hele tatt kan få baggasjen på båndet, fordelen din er at SAS ikke flyr opp i morgen, så de har ikke vært opptatt med deres baggasje i tillegg, så da går det noe raskere. Men om du sier ifra til de ansatte som står i inngangen når du går inn på flyplassen eller direkte til stuerne så vil de nok fikse det. Og holde igjen Widerøeflyet noen min gjør de ikke noe av for å vente. Anonymkode: 85a8c...918
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #12 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg har reist komboen norwegian + widerøe mang en gang, også som bestilt to separate reiser. Pga spesialutstyr, har jeg sjekket inn i skranken på flyplassen - de har stort sett alltid tilbudt seg selv å ordne så bagasjen blir videresent med neste fly. (er så dårlig på å huske det 😛 )Så det er mulig, bare snakk dem i skranken på flyplassen? Anonymkode: be41a...c60 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #13 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist komboen norwegian + widerøe mang en gang, også som bestilt to separate reiser. Pga spesialutstyr, har jeg sjekket inn i skranken på flyplassen - de har stort sett alltid tilbudt seg selv å ordne så bagasjen blir videresent med neste fly. (er så dårlig på å huske det 😛 )Så det er mulig, bare snakk dem i skranken på flyplassen? Anonymkode: be41a...c60 Dette var litt betryggende å lese! Sjekket du inn på automat først eller gikk du rett til skranken? TS Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Da ble det som jeg fryktet, var visst ikke mulig å sjekke inn til dit jeg skal. Så bagasjen min er kun sjekket inn til Kirkenes. Noen som vet om «baggage drop closing time» som det står på boardingkortet er absolutt? TS Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Samme med boarding time, er den absolutt? Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 Ring til flyplassen i Kirkenes og forklar problemet tlf 67035300. Nei de fristene du nevner er ikke helt absolutte Anonymkode: 93cdf...852 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men som over her sier: Si ifra om baggasjen må sjekkes inn på nytt, dette kan de nemlig gjøre på gate også, og de holder fint igjen Widerøefly. Dette stresser de ikke så veldig mye med Anonymkode: 85a8c...918 Så ikke dette før nå, kan man virkelig sjekke inn bagasje på gate? Aldri sett noen gjøre det, og det står jo man skal møte opp på gate med kun håndbagasje. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring til flyplassen i Kirkenes og forklar problemet tlf 67035300. Nei de fristene du nevner er ikke helt absolutte Anonymkode: 93cdf...852 Skal det, takk TS Anonymkode: ac448...218
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 Yes! Flyet landet litt tidligere i Kirkenes, så rakk det akkurat. 😄 Anonymkode: ac448...218 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå