Gå til innhold

Dagens kopp med te

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drakk julete fra en butikk her i nærheten (vil ikke skrive hvilken butikk fordi da røper jeg også hvor jeg bor :) ) i dag. Den lot jeg dessverre trekke litt for lenge så den ble litt bitter på smak, men får prøve igjen senere. Den luktet helt nydelig. Sort te med kanel, eple, mandler og vanilje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens kopp er Tree Cinnamon fra Pukka-kalenderen. Man skal være bra glad i kanel for å like den, og det er ikke jeg :hoho:
Håper på en bedre smak i morgen. 

Skrevet

Jeg drikker bare te på vinteren

Skrevet
1 time siden, Eugene Onegin skrev:

Jeg drikker bare te på vinteren

Det er vinteren.

Anonymkode: 34201...126

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vinteren.

Vinteren er i motsetning til hva folk tror ikke fra 1 Desember til 28 Februar. Men fra 21 Desember til 20 Mars

Skrevet
2 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Vinteren er i motsetning til hva folk tror ikke fra 1 Desember til 28 Februar. Men fra 21 Desember til 20 Mars

Jaja så får du vente i trass til 21 des med teen da. Det er snø, frost og kaldt her. Da er det deilig med noe varmt i kroppen. 

Anonymkode: 5f98f...a36

Skrevet
3 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Har du kilde? Desember er en av vintermånedene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaja så får du vente i trass til 21 des med teen da. Det er snø, frost og kaldt her. Da er det deilig med noe varmt i kroppen. 

Anonymkode: 5f98f...a36

Det er ikke kaldt har jeg bor.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde? Desember er en av vintermånedene. 

Om du vet hvordan du bruker google så kan du bare google vinter\winter så ser du at det står følgende på toppen av siden

Vinter 2018 (Den nordlige halvkule). Fra:

fredag 21. desember
Til:
onsdag 20. mars 2019
Alle datoene er i norsk tid.
Skrevet

Jeg drikker te året rundt, og her har det uansett snødd på tvers i dag så en varm kopp te er ekstra hyggelig når man kommer inn.

I dag har jeg drukket en kopp svart te kalt Paul & Virginie. Det er denne, om noen lurer: https://www.vandenbogaard-tee.de/bois-cheri/61-bois-cheri-paul-virginie En veldig god og mild svart te. Dagens te i kalenderen fra Perchs av Cool herbal, en god urtete med lakrisrot og peppermynte. Nå sitter jeg med en kopp svart te med kremsmak fra Black Cat. 

Skrevet

For en fin tråd! Akkurat nå så er det en kjempe god Oolong te med smak av saltet-karamell (rett og slett små karamell-biter som smelter i det varme vannet, nam!)

• Liker 1
Skrevet

For en koselig tråd :)

Jeg drikker MYE te! Akkurat nå sitter jeg i sofaen med en kopp roiboos julete fra Te og kaffehuset. Den er kjempegod og veldig "julete" uten å være tung eller for søt. 

Jeg har, som flere andre her, vinterteer og sommerteer, men har en "go to"-te som jeg drikker året rundt og det er Twinings Lady Grey som jeg alltid drikker med melk. På vinteren liker jeg ellers veldig godt Prince Vladimir og St.Petersburg fra Kusma tea, de er fantastisk gode. Jeg har dessuten alltid et glass i kjøleskapet med finhakket fersk ingefær og sitron dynket i aksise-honning som jeg tilsetter 1-2 ts av i varmt vann. Av og til med anisstjerner. Veldig godt og den beste medisinen mot vont hals og hoste. 

På sommeren liker litt lettere te, f.eks. Kamille te fra et merke som heter KlosterUrter. 

Anonymkode: 5a842...c87

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

I dag nyter eg Bedouin chai frå Wissotzky. Det er svart te med kardemomme og salvie. Nam! Ein av mine favorittar.

1000003_2_large.jpg

Skrevet

Dagens kalender-te var Rooibos Sea Breeze, en grønn rooibos smaksatt med eksotiske frukter. Jeg er ikke spesielt glad i rooibos, denne gikk an, men blir nok aldri en favoritt. Ellers i dag har jeg drukket en kopp Green Palace fra Perchs, en kopp grønn te med bringebær og ingefær fra T3 og nå en kopp Paul & Virginie. Det blir sikkert tid til mer te i løpet av kvelden også.

Skrevet

Dagens i Pukka-kalenderen var kamille, vanilje og manuka-honning. Den var atskillig bedre enn gårsdagens kanelh***e, som bare gav meg risgrøtassosiasjoner :fnise: 

Skrevet

Dagens te i adventskalenderen var oolong med bringebær, og den var så god at jeg skal kjøpe mer av den. Ellers i dag har jeg drukket en kopp med lakrisblanding fra Te- og kaffehuset, en kopp Green Northern Berries fra Teministeriet, og nå koser jeg meg med en kopp grønn te med pina colada-smak. Teen fra Teministeriet kjøpte jeg i dag og den kan anbefales, det er grønn te med mild smak av jordbær og bringebær. Skulle egentlig ikke kjøpe mer te til meg selv, men ramlet utpå når jeg skulle kjøpe julegaver...

Skrevet

*ventar på tepakke frå Perch's - pina colada te! *

Skrevet
52 minutter siden, Raptuza skrev:

*ventar på tepakke frå Perch's - pina colada te! *

Gled deg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Julens favoritt. Apotekets krydderte med eple og kanel. 

Snapchat-282557510.thumb.jpg.c5eee70288dd71eebefb094b45964cd2.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...