Gå til innhold

Dagens kopp med te


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag fant jeg lussete, en svensk teblanding som smaker som lussekatter. Jeg har aldri vært så veldig glad i juleteer, synes fort de blir litt kvalmende i smaken, men har hørt at lusseteen er en julete som er verdt å prøve. Jeg har lett, det har sett ut til at den kun var mulig å kjøpe i utvalgte butikker i Sverige, men i dag fant jeg den i en butikk her jeg bor og den ble med hjem. Den både lukter og smaker lussekatt med et lite sting av pepper, og er fantastisk god.

Dagens te i kalenderen fra Perchs var grønn rabarbrate, veldig god den også, men den kom litt i skyggen av lusseteen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens te i kalenderen fra Perchs var milky oolong, den var veldig god så den skal jeg kjøpe mer av. Og så har jeg selvsagt drukket lussete i ta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussete har det gått mye av her i desember. Har en rooibos-variant tilsatt safran, appelsinskall og rosepepper. Nydelig og ikke så "tungt" som mange juleteer 😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kopp med te er Celestial Seasonings "Green Tea", som jeg fikk i julegave. Er dessverre ikke særlig glad i grønn te, men den blir nok drukket opp...! Grønn te er jo sunt og skal være slankende...!

celestial-green.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har oppdatert her nå. I dag har jeg drukket Green Palace fra Perchs, Orientens paradis fra Balck Cat, hvit te med mango og pasjonsfrukt fra Løv Organic og Earl Grey fra Perchs (min favorittvariant av Earl Grey). Ellers i julen har jeg drukket mye lussete, Orientens paradis, karamellte fra Balck Cat og grønn te med mango og bergamott fra Whittard.

Skal til Oslo neste uke og planlegger en tur innom Perchs, skader ikke å fylle på lageret litt, selv om jeg egentlig har for mye te allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken har det vært denne til frokost;

Christmas Tea Mini Caddy

Og denne senere på kvelden; 

Mulled Wine Mini Caddy

 

På 10.11.2018 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Pukka har en adventskalender med en ny tesmak hver dag frem til jul😊

Anonymkode: 34201...126

Den hadde jeg og, fæle smaker må jeg si. Tror jeg drakk opp under en håndfull av teene, og kun en av dem kommer jeg kanskje under tvil til å kjøpe igjen. 

Anonymkode: 96c70...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Te og te ... influensaen er ankommet. Så da går det i ferskpresset appelsin-/lime-/sitronsaft, varmt vann, frisk revet ingefær, og honning. Dertil også Yuen Kut Lam's Kam Wo urtete - en kinesisk te med 28 ulike urter/krydder som etter sigende skal hjelpe mot sår hals og influensa. Hvorvidt det stemmer, skal jeg ikke uttale meg om. Men den smaker i alle fall godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, så drikker te flere ganger daglig. Drikker stort sett vanlig sort te, som English Breakfast o.l. Twinings' (rød pakke) er god. Løsvekt er kanskje alle best best, men pga latskap bruker jeg mest teposer. Drikker også Earl Grey, men den er sjelden god i pose-form, så der tar jeg helst løsvekt. Bruker én teskje sukker, sjeldnere melk.

Drikker andre teer innimellom, men som de fleste andre faste te-drikkere opplever jeg at det enkle ofte er det beste.

Te med diverse former for lakris smaker direkte grusomt. Er heller ikke glad i frukt-"te" (altså te som bare er trukket på tørket frukt og ikke tørket te-plante). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har drukket denne i dag:

Ikke så god som Twinings sin, men helt OK.

Bilderesultat for lipton english breakfast tea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Raptuza skrev:

Fikk denne i julegave og drikker den nå på kveldinga:

Celestial Seasonings green tea With white tea

 

celestial-green.jpg

Har du fått grønn pina colada fra Perchs, og hva synes du i så fall om den?

Selv har jeg drukket grønn te med appelsin og ingefær fra Kookon Tea and Coffe Shop i Sibiu, shi feng long jing fra The Chinese Tea Company i London og first flush darjeeling, som var i siste luke i adventskalenderen fra Perchs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Raptuza skrev:

Nei, jeg fikk den aldri. Bør nok kontakte firmaet og høre med dem hva som har skjedd.

Ja, snakk med dem. Jeg opplevde en gang at det så ut som at betalingen gikk igjennom, men pengene hadde ikke blitt registrert hos dem. Det løste seg og jeg fikk teen. Men jeg ser at de får kritikk for betalingssystem fra flere, og etter den hendelsen foretrekker jeg å handle i deres fysiske butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort storinnkjøp av te. Fra Perchs har jeg kjøpt milky oolong, hindbær oolong og afternoon blend, og så kjøpte jeg like greit med en boks med nyttårsteen deres med det samme jeg var i gang. Fra Black Cat kjøpte jeg white peach. Sitter nå med en kopp nyttårste, og ikke bare er den god, den glitrer også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...