Gå til innhold

Dagens kopp med te

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, Raptuza skrev:

Høyres veldig god ut! Den må eg prøva...!

Anbefales på det varmeste, jeg synes den smaker passe friskt.

Nå er jeg i gang med en kopp shi feng long jing, en grønn te jeg kjøpte på The Chinese Tea Company i London tidligere i høst. Den har en mild, rund og litt nøtteaktig smak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag drikker jeg sitron, ingefær og manuka-honning fra Pukka. Jeg har hatt pakka stående i skapet lenge, og bare drukket et par kopper. Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at jeg ikke var så begeistret for honningaromaen, men jeg bestemte meg for å gi den en sjanse igjen i dag. Vel, nå synes jeg den er kjempegod! Tror det blir mer av denne i dagene framover. 

Kilde: https://www.google.com/search?q=pukka+lemon+ginger+%26+manuka+honey&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwja0J3AqO_eAhWTiqYKHbeQAX8Q_AUIDigB&biw=1434&bih=750

864994-Lemon Ginger and Manuka Honey.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Hvimken indisk te syns dere er best? 

Anonymkode: 5f98f...a36

Skrevet

Har ikkje så mykje erfaring med indisk te, men likar godt darjeeling. Ellers har eg jo prøvd ulike typar chai, med og utan mjølk.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvimken indisk te syns dere er best? 

Jeg liker også darjeeling veldig godt, spesielt first flush.

Skrevet
På 29.10.2018 den 15.48, Raptuza skrev:

I dag har jeg kost meg med en kopp pu erh te, som jeg kjøpte på ferie i utlandet for ikke så lenge siden. Interessant smak. Men sannsynligvis ikke noe jeg vil kjøpe igjen. Jeg søter som sedvanlig med 2 suketter. 

2008-cooked-pu-erh-mini-cakes_loose-tea_gallery_v2.jpg

Denne har eg kost meg med i kveld medan eg såg på Reisen hjem på Tv2

Skrevet

Jeg leste feil i butikken og trodde det sto cinnamon. Jeg liker ikke kardemomme.
Bilderesultat for moroccan mint tea cardamom

Men det gikk greit. Fin myntesmak, kjente ikke kardemomme i det hele tatt. God :) Søtet med litt lynghonning.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kusmi "Green Bouquet" - grønn te med bergmynte, sitrusfrukter og blomster. Søtet med ei skive appelsin. 

Skrevet

Så langt i kveld:

1 kopp te med karamellsmak fra Black Cat og 1 kopp lakrisblanding fra Te- og kaffehuset i Trondheim.

Skrevet
På 25.11.2018 den 17.33, Skogkatten skrev:

Jeg liker også darjeeling veldig godt, spesielt first flush.

Hvor kjøper man denne? 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper man denne? 

A.C. Perchs har first flush fra to ulike plantasjer: https://www.perchs.dk/index.php?page=specifik.php&ID=3037 og https://www.perchs.dk/index.php?page=specifik.php&ID=3263

Black Cat er utsolgt for first flush, men har fortsatt second flush inne: https://black-cat.no/collections/te/products/darjeeling-gfop

Du kan gjerne også undersøke om mindre norske tehus eller tehus i utlandet kan ha.

Skrevet

Bilderesultat for pukka original chai
Med honning og melk :hjerte: 

Skrevet

Først en kopp shi feng long jing til frokost. Ellers i dag har jeg drukket en kopp svart te med kremsmak fra Black Cat, en kopp grønn te med smak av pina colada og en kopp hvit tempelte, begge fra Perchs og nå en kopp grønn almond cream kjøpt på Bohemia Tea House i Bucuresti i sommer. (Ja, jeg drikker sikkert alt for mye te).

Gjest Raptuza
Skrevet

No er det mange dagar utan at eg har hatt noko te, så i dag har eg nytt to koppar med pu erh te. I mine augo ein slags grøn te, av smaken den har minnar meir om det enn svart te.

Skrevet

Jeg har adventskalender fra Perchs, og dagens te var svart julete. I tillegg har jeg drukket en kopp apple & elderflower fra Whittard, og drikker nå en kopp liquorice twist også fra Whittard. Førstnevnte er faktisk pose-te, kjøpt fra en interiørbutikk jeg prøver å holde liv i, mens sistnevnte og løsvekt som ble kjøpt i en av Whittards flaggskipbutikker i London i høst.

Skrevet

Dagens te i kalenderen var grønn jasminte, de synes jeg er så godt at jeg drakk like greit begge koppene med en gang.

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

I dag drikk eg pu erh te, igjen...! Men i går var det denne eg koste meg  med; Lipton grøn te citrus

LIPTON-Green-Tea-agrumes-20-pcs.jpg

Skrevet

Har fått dilla på denne, spesielt nå når jeg prøver å drikke mindre svart/koffeinholdig te. Hadde helt glemt hvor mye jeg liker rooibos. 😊

rooibos-honeybush.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...