Djungelvrål Skrevet 25. oktober 2018 #101 Skrevet 25. oktober 2018 13 timer siden, Monstrum skrev: Denne fikk jeg i gave for en stund siden, og skulle smake den i kveld. Malte rooibosblader, tilsatt blåbæraroma. Luktet mugg, og smakte mugg. Sannsynligvis ikke godt nok tørket. Går i søpla.. Rooisbos-te smaker veldig spesielt da. Prøvd det et par ganger men aldri klart å drikke opp. 3
Monstrum Skrevet 25. oktober 2018 #102 Skrevet 25. oktober 2018 30 minutter siden, Peonjenta skrev: Rooisbos-te smaker veldig spesielt da. Prøvd det et par ganger men aldri klart å drikke opp. Har drukket en del Rooibos, og det er noe man må bli vant til ja. Men denne var rett og slett vond, og ikke sånn som rooibos skal smake i det hele tatt. Skuffa 1
Gjest Raptuza Skrevet 25. oktober 2018 #103 Skrevet 25. oktober 2018 I dag har eg brygga meg ei kanne med Earl Grey frå Wissotsky. 3 posar til ein liter nesten kokande vatn, må trekka 5-10 min for full smaksstyrke. Søtar med sukettar frå Natreen. Ingen mjølk i for min del.
Gjest Raptuza Skrevet 29. oktober 2018 #104 Skrevet 29. oktober 2018 I dag har jeg kost meg med en kopp pu erh te, som jeg kjøpte på ferie i utlandet for ikke så lenge siden. Interessant smak. Men sannsynligvis ikke noe jeg vil kjøpe igjen. Jeg søter som sedvanlig med 2 suketter.
Zenobia Skrevet 29. oktober 2018 #105 Skrevet 29. oktober 2018 Prøvde en annen grønn te i dag. På pakken står det at man skal bruke 100°C og 5 min. Leser litt rundt omkring på nettet om temperaturer og bryggetid, om at man egentlig ikke skal bruke kokende vann til noen typer te, og den andre typen grønn te jeg hadde, stod det 90°C og 2min på, så da gikk jeg for det. Vet ikke om det ble full klaff, gitt Det var uansett en prøvepose.
Gjest Raptuza Skrevet 29. oktober 2018 #106 Skrevet 29. oktober 2018 Teer som ikke er sort te er en fordel om de trekker en god stund for å få full smak. Mellom fem og ti minutter.
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. oktober 2018 #107 Skrevet 29. oktober 2018 English Breakfast Tea fra Lipton. Bruker løsvekt-te og skyller den i kaldt vann før bruk for å bl.a. få bort "te-støv". Tilsetter ei teskje sukker og ei halv teskje ferskpresset sitron på ca. 3 dl te.
Gjest Overrasket Skrevet 29. oktober 2018 #108 Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Dagens te-kopp var litt spesiell: Te-smaking med en utsending fra te-attacheen i Yame-regionen i Japan. Vi smakte gyukuro-te. Først tradisjonell måte, som er 20 cl vann over tebladene. Deretter sammnelignet vi med sencha-te. Neste steg var å spise de våte tebladene med pinner. Til slutt fikk hver person en kopp med iste, som hadde blitt brygget under seansen ved at 4 isbiter smeltet over tebladene. Endret 29. oktober 2018 av Overrasket
Gjest Regn Skrevet 29. oktober 2018 #109 Skrevet 29. oktober 2018 4 minutter siden, Overrasket skrev: Dagens te-kopp var litt spesiell: Te-smaking med en utsending fra te-attacheen i Yame-regionen i Japan. Vi smakte Gyukuro-te. Først tradisjonell måte, som er 20 cl vann over tebladene. Deretter sammnelignet vi med Sencha-te. Til slutt fikk hver person en kopp med iste, som hadde blitt brygget under seansen ved at 4 isbiter smleltet over tebladene. Så spennende!
Gjest Overrasket Skrevet 29. oktober 2018 #110 Skrevet 29. oktober 2018 8 minutter siden, Regn said: Så spennende! Skikkelig nam! Det var litt rart å drikke en te-kopp basert på bare 20 cl vann, det er jo ikke mye. Men filosofien bak er besnærende, nemlig at det er opplevelsen man vil ha, ikke handlingen. Handlingen er å drikke en svær kopp te, kanskje for å våkne el. Men opplevelsen er å kjenne på lukt og smak, og man trenger ikke en svær kopp for å sikre den fulle opplevelsen. Litt sånn kvasi-filosofisk var det, men det er jo en del av te-kulturen i Japan, det rituelle og sermonielle rundt det.
Gjest Regn Skrevet 29. oktober 2018 #111 Skrevet 29. oktober 2018 23 minutter siden, Overrasket skrev: Skikkelig nam! Det var litt rart å drikke en te-kopp basert på bare 20 cl vann, det er jo ikke mye. Men filosofien bak er besnærende, nemlig at det er opplevelsen man vil ha, ikke handlingen. Handlingen er å drikke en svær kopp te, kanskje for å våkne el. Men opplevelsen er å kjenne på lukt og smak, og man trenger ikke en svær kopp for å sikre den fulle opplevelsen. Litt sånn kvasi-filosofisk var det, men det er jo en del av te-kulturen i Japan, det rituelle og sermonielle rundt det. Ja, har alltid villet være med på noe slikt. Morfar serverte alltid te i små kopper, og sa at sjelen lå i drikken.
Stueloff Skrevet 1. november 2018 #112 Skrevet 1. november 2018 Halloween-te! Ghostly Grey Tea fra Spooky Box Club. Sort te med tørket appelsin, sitron, roseblader, maismel og kanel. Vldig god Og sjekk det passende te-egget 3
Gjest Raptuza Skrevet 7. november 2018 #113 Skrevet 7. november 2018 Har brygget meg en kanne Earl Grey fra Clipper Organic.
kimchi wasabi Skrevet 8. november 2018 #114 Skrevet 8. november 2018 (endret) Jeg drikker 9/10 ganger asiatisk te og foretrekker som regel løse blader, men jeg liker også Twinnings sin ''Prince of Wales Tea''. Jeg elsker grønn te så drikker mange typer av det. Nå til dags drikker jeg matcha eller camellia sinensis grønn te fra ChaTraMue hver morgen, og svart te (jijunmei) etter middag. Jasmin, sencha og oolong te er jeg veldig glad i og. Dessverre er det vanskelig å få tak i noen av te-variantene Oolong te Matcha te fra Ocha & Co Jasmin grønn te Camellia sinensis grønn te Jijunmei svart te Endret 8. november 2018 av kimchi wasabi 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #115 Skrevet 8. november 2018 Her går det i Pukka om dagen, ettersom jeg gikk tom for Clippers. Helt ok med pukka. Liker best te på urter/frukt/bær. Kaffe om mårran. Urtete om kvelden. Anonymkode: 0f034...34b 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. november 2018 #116 Skrevet 9. november 2018 Kvelden ble avsluttet med en kopp Kusmi Bouquet of Flowers °108
Radon Skrevet 9. november 2018 #117 Skrevet 9. november 2018 Har fått dilla på Supreme Matcha Green fra Pukka Drikker både til frokost og kvelds!
Gjest middagshøyden Skrevet 9. november 2018 #118 Skrevet 9. november 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden Glemte en e, ja.
Gjest Raptuza Skrevet 9. november 2018 #119 Skrevet 9. november 2018 14 minutter siden, alltid presis skrev: Siden jeg plutselig ikke tåler kaffe så godt mer har jeg gått til innkjøp av ulike teer. Jeg har nok ikke blitt noen kjenner ennå, men her er de jeg har i skapet: - to koffeinfrie teer, Celestial med kamille, honning og vanilje, og Pukka Love. - favoritten min fra butikk, Twinings Lady Grey - en Darjeling te, svart. Jeg er glad i alle disse. Darjeeling te er veldig godt...lenge siden jeg har hatt det nå...!
Puff Skrevet 10. november 2018 #120 Skrevet 10. november 2018 Nå på høsten/vinteren liker jeg godt chai med ei lita skje honning oppi. Evt så steamer jeg litt melk som jeg blander inn..Åh så godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå