AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Noen som kjenner seg igjen i det? I august begynte helsa å skrante. Følte meg sliten, mye var krevende både på jobb og privat. Har to små barn. fikk magekatarr (legen kalte det stressmage), stor infeksjon på øyet, har nå klødd i underlivet i to måneder, mye ekstraslag på hjertet, angsten snek seg på, hodepine og det toppet seg med angstanfall og mye gråt. Endte i sykmelding i flere uker, hvor jeg er nå. Har det bedre nå. Har egentlig ikke symptomer på angst eller utbrenthet lenger. Fått god hjelp av lege, fått slappet av og vært hos hjertelege som sier jeg er frisk. Men, det er noe gærnt med magen. Og jeg får anfall av ekstraslag (serier) når jeg er dårlig i magen og må på toalettet. Må gjerne gå flere ganger før jeg er ferdig. Da gjerne tynn og løs avføring. Etter dette tar det en stund før hjertet roer seg, føler meg uggen og sliten, øm i magen, den buldrer og er urolig, kjenner det på en måte i ryggen også. Det er ikke slik hver dag, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for å finne ut hva jeg kan gjøre med magen. Og ekstraslagene (anfallene) henger helt tydelig sammen med magen. Tips? Anonymkode: 594bf...a7d
Gjest gjest- silje Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Hvilke undersøkelser har du hatt som har gjort at hjertelegen har konkludert med at hjertet er friskt? Jeg har også ekstraslag. De merkes ekstra godt når jeg er syk - da har jeg mange flere også. Eller ved hard styrketrening og kroppen må yte mer. Jeg kan for eks få en runde med ekstraslag etter at jeg er ferdig med ett sett.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 52 minutter siden, gjest- silje skrev: Hvilke undersøkelser har du hatt som har gjort at hjertelegen har konkludert med at hjertet er friskt? Jeg har også ekstraslag. De merkes ekstra godt når jeg er syk - da har jeg mange flere også. Eller ved hard styrketrening og kroppen må yte mer. Jeg kan for eks få en runde med ekstraslag etter at jeg er ferdig med ett sett. Har du sjekket det? Tok ultralyd og sykkeltest hos legen. Hadde hatt 24-timers EKG før undersøkelsen. Legen min sier dette er en god hjertelege. Får bare stole på begge. Anonymkode: 594bf...a7d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, FrodeF skrev: Tips? Gå til legen igjen. Godt tips. Takk hadde vært interessant å høre om andres erfaringer. Var bare det. Anonymkode: 594bf...a7d
Gjest gjest- silje Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket det? Tok ultralyd og sykkeltest hos legen. Hadde hatt 24-timers EKG før undersøkelsen. Legen min sier dette er en god hjertelege. Får bare stole på begge. Anonymkode: 594bf...a7d Ja. Hadde hjerteutredning for ca 10år siden. Tok da belastningstest, 24t ekg, pluss den andre som jeg gikk med i flere dager. Og ultralyd av hjertet. Har 4 ekstraslag. Så lenge du har tatt belastningstesten (og de andre testene), så bør man kunne stole på det. Selv har jeg måttet kutte ut koffein og store sukkermengder. Jeg kan spise en sjokolade, men ikke ha en "kosekveld" som innebærer eks innbakt svin med sursøt saus og is til dessert. Det samme gjelder med kaffe. Må drikke instakaffe og holde meg til maks 3 små kopper om morgenen. For ellers så får jeg flere serier med ekstraslag. Endret 5. oktober 2018 av gjest- silje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå