Gå til innhold

Noen her som rir?

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg betegner ikke hester som kjæledyr, men fant ingen andre steder som passet :)

Så, er det noen fler her som har lagt sin elsk på disse fantastiske dyrene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jaaaaa, har hatt hest i ca 8 år.., men desverre døde han.. :cry: har ikke ridd på mange år nå, men jeg synes hester er noe av det vakreste som finnes.. Kanskej kjøper jeg hest igjen en gang, men det er så dyrt å ha de. Her i Trondheim er vel prisen på å ha hest pr månede ca 4000 også er det mye annet som koster også. nevner bare veterinær, hovslager, ridekurs(om en liker det) også masse utstyr.. Samtidig som det er veeeldig tidkrevene.. Jeg brukte ca tre fire timer pr dag på hesten ..og jeg fikk ikke tid til så myue annet, men sukk som jeg savner det.... :)

Gjest Hulderjenta
Skrevet

:vinke: Jeg driver med hest!

Har ikke egen hest, men er så heldig at jeg kan låne omtrent når jeg vil. :D Er turrytter, rir en islandshest.

Vidunderlig å være i stallen! Det er total avkobling, MIN verden liksom! Sammen med hesten henter jeg nye krefter og glemmer absolutt alt som er av bekymringer.

Gjest Gjesta
Skrevet

En svensk Halvblods er fin til alt mener jeg. Dressur og sprang samt turridning...Men det var kanskje fordi min hest var av den rasen, og jeg var meget fornøyd med den...

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg har ridd i omtrent 12 år, og når rir jeg en islandshest som jeg rir når jeg vil og gjør hva jeg vil (takk til Beate, som eier ham - hun er super).

På han rir jeg for øyeblikket mest tur, siden han er ung og rett og slett slår seg helt av på ridebanen. I morgen skal jeg dog få ridetime med en god venninde som er ridelærer, for å se om jeg klarer å få litt skikk på ham på banen :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har egen hest, dyrt når man bor i Oslo, men det gjelder bare å prioritere. Har en varmblods ridehest, trener mest dressur, men kommer også til å starte sprang etterhvert. Litt turer i skogen blir det også, elsker å galloppere innover i marka!

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg driver også med hest! En fantastisk hobby!! :hjerter:

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg hadde hest (fullblods) men byttet den ut med en hund da det tok for mye tid og kostet for mye. Bikkja tar mye mer tid, men han er et fullverdig familiemedlem så det teller ikke helt på samme måte :) Samboeren klager iallefall ikke når jeg er ute med bikkja slik som han gjorde da jeg var i stallen hver dag. Savner hesten ja, men det ble for dyrt. Kostet meg totalt 4500,- i mnd (Trondheim).

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Ja, jeg rir og har egen hest. Konkurrerer aktivt i sprang, og det går fryktelig mye tid og penger til hesten, men det er verdt det!!!

Gjest Gitte
Skrevet

jeg rir også :) 10 år nå, og stoorkoser meg med kaldblodstraverne på stallen... herlig :D

Skrevet

Ja, jeg har begynt med hest igjen, etter mange aars opphold. Jeg rir litt her og der, mest tur, paa div. ridesentre. Har akkurat oppdaget Exmoor-ponnien - det er en flokk som er eid av universitetet i Edinburgh som er helt herlige! Liker ogsaa godt islandshester, og highlandponnier. Men den dagen naar/hvis jeg skal faa meg min egen hest har jeg lyst paa en fjording...sukk....

Noen andre fjording-fans her? Pleier de aa vaere veldig sta, forresten?

Gjest seroxata
Skrevet

Jepp:D Drevet med hest i 12 år nå... jobbet på forskjellige oppdrettstaller og rideskoler opp igjennom, og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny hest:D

Er virkelig en fin hobby! Kobler totalt av, og alle andre problemer bare forsvinner når jeg er i stallen..

Skrevet

Ååå! Savner hesten min ja! Har fått meg en superduper hund som jeg koser meg på tur med, men det er jo ikke samme greia...

Gjest Gjesta
Skrevet

Savner hesten min jeg også. Har jo hund nå, og det er kjempekoselig det også,men det var noe spesielt med egen hest... :) Det er dyrt... veldig durt ..ca 4-5000 i måneden i Trondheim også er det vanskelig å finne forverter som er pålitelige...Men jeg ser ikke bort fra at det kan blir hest engang senere .i livet..men vet jo aldri.. Glad jeg har hunder ihvertfall. Livet uten dyr er gørr kjedelig!!!!

Skrevet

Drev aktivt med sprangriding i mange år.. fikk min første hest da jeg var ca. 13. Har blitt noen hester gjennom årene. Han jeg kjøpte da jeg var ca 15 har jeg fortsatt - han er 21 år nå, men brukes bare som kosehest/selskapshest. Han er en nydelig hannoveraner med et hjerte av gull.. :hjertesmil:

Har ingen utgifter på han, da stallen han står i får disponere ham som kosehest og som terapi for handikappede barn, og derfor dekker alle utgifter. Stallen har også et stort beiteområde, så han har en fin pensjonisttilværelse..

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen andre fjording-fans her? Pleier de aa vaere veldig sta, forresten?

Gjest borghild
Skrevet

Nordbagger egner seg kun som kjøttpålegg! Eneste deuganes hesterasen er islandshest! Der kan man snakke om vilje der! Og en hest uten tølt er som en bil uten motor!

Gjest Stjerna
Skrevet

Jeg har ridd i ca 20 år, har egen flott tungdøl jeg kjører og rir dressur med. Og selvsagt rir på tur med.

Jeg har to flinke, samvittighetsfulle voksne forryttere så jeg får gjort litt annet enn å bare være i stallen. Jobbe f.eks :)

Skrevet

Jeg elsker hester.... Fikk min første da jeg var 10 - en knallgod fjording som var min beste venn i mange år. Har også hatt en fantastisk halvblod, som ble 30 år gammel!

Rir ikke nå, har liten tid på grunn av studier og diverse, men når jeg er ferdig med studiene og har fått betalt ned en del av lånene står hest på ønskelista igjen ja...

Gjest Anonymous
Skrevet
Nordbagger egner seg kun som kjøttpålegg! Eneste deuganes hesterasen er islandshest! Der kan man snakke om vilje der! Og en hest uten tølt er som en bil uten motor!

Så i dine øyne er det kun islendern som er verdt å la leve ? :roll: Ja det vitner jo som "stor" hesteforståelse...

Fatter ikke at noen som kaller seg "glad i hester" kan få seg til å si sånt tull. :tunge1:

Liker det meste jeg.. alt fra islendere til shirehester til arabere. :) Liker best litt "spesielle" og "ur-hest" aktige raser som tåler en trøkk, så nordlandshesten, islendern og fjordingen ligger høyt på lista.

Og et hestehold uten horsemanship kunne jeg aldri tenkt meg... Horsemanship er viktig ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...