Gå til innhold

Sånn fungerer KG for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg har en situasjon i livet som jeg er usikker på poster jeg gjerne under singel, vennskap eller samlivsforumet. Sånn fungerer det:

1. Pynter tilstrekkelig på historien til at jeg ikke kan gjenkjennes av noen.

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

3. Tar til meg gode og velmenende svar.

4. Men, først og fremst, kjenner hvordan jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar og ender stort sett opp med å mene det motsatte av disse. Ettersom de veldig ofte heller i samme retning fungerer det ganske bra.

Så sånn fungerer KG for meg. Kanskje ikke sånn det bør fungere, men likevel ☺️

Andre?

 

Anonymkode: 4b9b1...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Om jeg har en situasjon i livet som jeg er usikker på poster jeg gjerne under singel, vennskap eller samlivsforumet. Sånn fungerer det:

1. Pynter tilstrekkelig på historien til at jeg ikke kan gjenkjennes av noen.

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

3. Tar til meg gode og velmenende svar.

4. Men, først og fremst, kjenner hvordan jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar og ender stort sett opp med å mene det motsatte av disse. Ettersom de veldig ofte heller i samme retning fungerer det ganske bra.

Så sånn fungerer KG for meg. Kanskje ikke sånn det bør fungere, men likevel ☺️

Andre?

 

Anonymkode: 4b9b1...206

Du mener at erfaringene dine blir andre ting enn hva folk her sier? Erfart det samme selv. Ta aldri i ot råd fra mennesker som er dårligere enn deg.

Anonymkode: b226c...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NancyDrew skrev:
 

Jeg skjønte dessverre ingenting av dette, jeg :overrasket:

Hva forstår du ikke? 🤔

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Om jeg har en situasjon i livet som jeg er usikker på poster jeg gjerne under singel, vennskap eller samlivsforumet. Sånn fungerer det:

1. Pynter tilstrekkelig på historien til at jeg ikke kan gjenkjennes av noen.

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

3. Tar til meg gode og velmenende svar.

4. Men, først og fremst, kjenner hvordan jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar og ender stort sett opp med å mene det motsatte av disse. Ettersom de veldig ofte heller i samme retning fungerer det ganske bra.

Så sånn fungerer KG for meg. Kanskje ikke sånn det bør fungere, men likevel ☺️

Andre?

 

Anonymkode: 4b9b1...206

Så du gjør egne meninger mer ekstreme og fordomsfulle, og reagerer på andre brukere som sannsynligvis gjør det samme. Så hisser dere dere opp over hverandre og sånn går no dagan 🤣

Anonymkode: 97ba5...1bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare være ærlig under AB og eventuelt anonymisere detaljer som kan være for avslørende? Alt det andre der er jo bare fjas. Hvis du legger opp til bråk så tiltrekker du jo også de mest kranglevorne brukerne og fyrer oppunder de mer saklige.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Så du gjør egne meninger mer ekstreme og fordomsfulle, og reagerer på andre brukere som sannsynligvis gjør det samme. Så hisser dere dere opp over hverandre og sånn går no dagan 🤣

Anonymkode: 97ba5...1bb

Sånn går nå dagan på KG... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, NancyDrew skrev:
 

Jeg skjønte dessverre ingenting av dette, jeg :overrasket:

Jeg forsto det sånn at man skriver noe helt annet enn det saken egentlig er, for så å ta til seg svarene som stemmer ovens med det man mente fra før av og lukke ørene til alle de andre meningene, men mulig jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Så du gjør egne meninger mer ekstreme og fordomsfulle, og reagerer på andre brukere som sannsynligvis gjør det samme. Så hisser dere dere opp over hverandre og sånn går no dagan 🤣

Anonymkode: 97ba5...1bb

Nei. Jeg spisser historien, ikke meningene mine 🙂

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salvie skrev:
 

Jeg forsto det sånn at man skriver noe helt annet enn det saken egentlig er, for så å ta til seg svarene som stemmer ovens med det man mente fra før av og lukke ørene til alle de andre meningene, men mulig jeg tar feil?

Ja, du tar feil. 

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Om jeg har en situasjon i livet som jeg er usikker på poster jeg gjerne under singel, vennskap eller samlivsforumet. Sånn fungerer det:

1. Pynter tilstrekkelig på historien til at jeg ikke kan gjenkjennes av noen.

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

3. Tar til meg gode og velmenende svar.

4. Men, først og fremst, kjenner hvordan jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar og ender stort sett opp med å mene det motsatte av disse. Ettersom de veldig ofte heller i samme retning fungerer det ganske bra.

Så sånn fungerer KG for meg. Kanskje ikke sånn det bør fungere, men likevel ☺️

Andre?

 

Anonymkode: 4b9b1...206

Jepp, dette er så dead on du kan få det.

Anonymkode: 71bd2...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ardwinna skrev:
 

Hvorfor ikke bare være ærlig under AB og eventuelt anonymisere detaljer som kan være for avslørende? Alt det andre der er jo bare fjas. Hvis du legger opp til bråk så tiltrekker du jo også de mest kranglevorne brukerne og fyrer oppunder de mer saklige.

Sånn går nå dagan på KG... :ler:

Det første er jo omtrent akkurat det jeg sier at jeg gjør? Hva mener du med at jeg legger opp til bråk?

Altså, misforstår dere med vilje eller? 

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei. Jeg spisser historien, ikke meningene mine 🙂

Anonymkode: 4b9b1...206


Du spisser historien - og fremkaller spissa meninger hos de som svarer.

Er jo dette som er noe av de mest irriterende trådstartene, hvor en nesten ikke kan være sikker på om det er seriøst eller trolling. 

Også kommer det etterhvert mer nyansert info nedover i tråden, som en må hale og dra ut av TS - som endrer bildet av situasjonen totalt. Som oftest ikke i trådstarterens favør. 

Anonymkode: b0e0c...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det første er jo omtrent akkurat det jeg sier at jeg gjør? Hva mener du med at jeg legger opp til bråk?

Altså, misforstår dere med vilje eller? 

Anonymkode: 4b9b1...206

På grunn av punkt nr 2: Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 
Hvorfor gjør du det, hvis det ikke er for å få reaksjoner?

Jeg leser det du skriver og kommenterer ut i fra det. Hva andre gjør kan ikke jeg svare for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 


Du spisser historien - og fremkaller spissa meninger hos de som svarer.

Er jo dette som er noe av de mest irriterende trådstartene, hvor en nesten ikke kan være sikker på om det er seriøst eller trolling. 

Også kommer det etterhvert mer nyansert info nedover i tråden, som en må hale og dra ut av TS - som endrer bildet av situasjonen totalt. Som oftest ikke i trådstarterens favør. 

Anonymkode: b0e0c...335

Hmm, ja. Kan skjønne hva du mener. Det gjelder nok ikke mine tråder, for jeg forsøker overhodet ikke å gjøre dem så polariserende som mulig. Men har god erfaring med å spisse dem litt, slik at motsetningene/valgmulighetene mine i situasjonen blir tydelige for de som kommenterer. Blir veldig overrasket hvis noen tror mine innlegg er trolling.

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Om jeg har en situasjon i livet som jeg er usikker på poster jeg gjerne under singel, vennskap eller samlivsforumet. Sånn fungerer det:

1. Pynter tilstrekkelig på historien til at jeg ikke kan gjenkjennes av noen.

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

3. Tar til meg gode og velmenende svar.

4. Men, først og fremst, kjenner hvordan jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar og ender stort sett opp med å mene det motsatte av disse. Ettersom de veldig ofte heller i samme retning fungerer det ganske bra.

Så sånn fungerer KG for meg. Kanskje ikke sånn det bør fungere, men likevel ☺️

Andre?

 

Anonymkode: 4b9b1...206


Mao. så evner du ikke å ta imot kritikk, eller vil høre på de som utfordrer ditt ståsted.

Det er jo disse du virkelig burde reflektere over.

Anonymkode: b0e0c...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Ardwinna skrev:
 

På grunn av punkt nr 2: Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 
Hvorfor gjør du det, hvis det ikke er for å få reaksjoner?

Jeg leser det du skriver og kommenterer ut i fra det. Hva andre gjør kan ikke jeg svare for.

Ja, jeg ser det nå ☺️ Skulle ikke ha skrevet "ekstra polariserende", kanskje "litt polariserende" eller "mer tydelig". Virkeligheten er full av nyanser og vanskelig å få frem i et innlegg kort nok til at folk gidder å lese. 

Anonymkode: 4b9b1...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 


Mao. så evner du ikke å ta imot kritikk, eller vil høre på de som utfordrer ditt ståsted.

Det er jo disse du virkelig burde reflektere over.

Anonymkode: b0e0c...335

Men det er jo ikke det jeg har skrevet? Skriver at jeg merker at jeg reagerer negativt på fordomsfulle og dømmende svar. Ikke at jeg reagerer negativt på svar som går i mot mitt ståsted. Hadde jeg hatt et tydelig ståsted hadde jeg ikke skrevet innlegget i første omgang haha.

Anonymkode: 4b9b1...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hmm, ja. Kan skjønne hva du mener. Det gjelder nok ikke mine tråder, for jeg forsøker overhodet ikke å gjøre dem så polariserende som mulig. Men har god erfaring med å spisse dem litt, slik at motsetningene/valgmulighetene mine i situasjonen blir tydelige for de som kommenterer. Blir veldig overrasket hvis noen tror mine innlegg er trolling.

Anonymkode: 4b9b1...206


Du skriver jo selv: 

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

Umulig for meg å vite hvordan akkurat dine tråder er selvfølgelig, men det du beskriver er typisk for sånne innmari irriterende tråder - hvor det er helt tydelig at TS velger ut de bitene av historien som en selv er mest opptatt av. Mens det vanligvis er andre perspektiver som snur hele bildet. 

Og ja, det er svært ofte jeg er usikker på om tråder her inne er ren trolling eller reelle. Nettopp fordi så mange driver og skal "polarisere historiene sine"

Anonymkode: b0e0c...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 


Du skriver jo selv: 

2. Spisser historien så den blir ekstra polariserende. 

Umulig for meg å vite hvordan akkurat dine tråder er selvfølgelig, men det du beskriver er typisk for sånne innmari irriterende tråder - hvor det er helt tydelig at TS velger ut de bitene av historien som en selv er mest opptatt av. Mens det vanligvis er andre perspektiver som snur hele bildet. 

Og ja, det er svært ofte jeg er usikker på om tråder her inne er ren trolling eller reelle. Nettopp fordi så mange driver og skal "polarisere historiene sine"

Anonymkode: b0e0c...335

Se mitt innlegg #17. Skjønner hva du mener 🙂

Anonymkode: 4b9b1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...