AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ser til stadighet folk på ulike fora (som oftest på KG) at folk skriver yderst/ydderst når de mener ytterst. Hvorfor gjør noen dette? Har det noe å si hvor man kommer fra? Det skulle jo ikke være relevant, siden vi snakker om skriftspråk.. men likevel. Ser de ikke selv hvor feil det blir? Anonymkode: 1ebbb...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jaja, ingen som kjente til dette Anonymkode: 1ebbb...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. oktober 2018 #3 Del Skrevet 4. oktober 2018 Noen gjør det fordi de tror det skrives sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Del Skrevet 4. oktober 2018 Skremmende hvor dårlig rettskrivningen er i Norge. Anonymkode: bd551...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Del Skrevet 4. oktober 2018 Mange skriver som de snakker og tenker ikke over at det kan være feil. Anonymkode: fc0b3...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Del Skrevet 4. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende hvor dårlig rettskrivningen er i Norge. Anonymkode: bd551...3f5 Det som er rart er at de jeg har sett skrive det oftest har plettfri rettskriving ellers. Det henger ikke helt på greip. Anonymkode: 1ebbb...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Del Skrevet 4. oktober 2018 Her jeg bor betyr yderst at noe er veldig spesielt/sjeldent etc. At det er litt ekstremt. "yderst sjeldent/spesielt", veldig veldig sjeldent/spesielt" Anonymkode: 89576...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Del Skrevet 4. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her jeg bor betyr yderst at noe er veldig spesielt/sjeldent etc. At det er litt ekstremt. "yderst sjeldent/spesielt", veldig veldig sjeldent/spesielt" Anonymkode: 89576...1e4 Da burde det vel være mulog å skrive ytterst spesielt, isteden for ydderst. Anonymkode: a16ec...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Del Skrevet 4. oktober 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde det vel være mulog å skrive ytterst spesielt, isteden for ydderst. Anonymkode: a16ec...995 Vet ikke om noen som skriver det. Kjenner kun til det som et taleord. Jeg hører det spesielt hos eldre mennesker, så jeg regner med det stammer fra da dansk var regjerende språk i Norge? Anonymkode: 89576...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. oktober 2018 #10 Del Skrevet 5. oktober 2018 Noen er bedre på å skrive enn andre. Og det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå