AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Del Skrevet 4. oktober 2018 Vi trenger en elbil nummer 2 da vi skal bytte ut den andre fossilbilen vår. Vi har en Tesla Model X fra før med god plass og lang rekkevidde, så bil nr 2 vil først og fremst brukes til småkjøring. Vi tenker følgende kriterier: 1) Pris, billigst mulig 2) Så god plass som mulig, plass til barnesete 3) Trygg/sikker 4) Driftssikker 5) Rekkevidde Hva ville dere ha anbefalt oss? Anonymkode: 12e09...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Del Skrevet 5. oktober 2018 På 4.10.2018 den 10.19, AnonymBruker skrev: Vi trenger en elbil nummer 2 da vi skal bytte ut den andre fossilbilen vår. Vi har en Tesla Model X fra før med god plass og lang rekkevidde, så bil nr 2 vil først og fremst brukes til småkjøring. Vi tenker følgende kriterier: 1) Pris, billigst mulig 2) Så god plass som mulig, plass til barnesete 3) Trygg/sikker 4) Driftssikker 5) Rekkevidde Hva ville dere ha anbefalt oss? Anonymkode: 12e09...556 1 og 5 gir deg en Renault Zoe. 2 bør vel gå. 3 og 4 også. Så får du leve med at den bare kan lades på TN nett (få en sk. bøttelader med bilen) Anonymkode: 67d36...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Del Skrevet 6. oktober 2018 Fortsett å ha en fossilbil tilgjengelig er mitt råd. Det er ikke sikkert denne elbiltrenden på sikt slår så godt an som man kanskje skulle tro. Elbiler har sine fordeler, og det er flott at de har sin plass på markedet, men de har også klare begrensninger. Anonymkode: 14669...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Del Skrevet 6. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortsett å ha en fossilbil tilgjengelig er mitt råd. Det er ikke sikkert denne elbiltrenden på sikt slår så godt an som man kanskje skulle tro. Elbiler har sine fordeler, og det er flott at de har sin plass på markedet, men de har også klare begrensninger. Anonymkode: 14669...604 Leste du innlegget til TS i hele tatt? Anonymkode: 67d36...65a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Del Skrevet 6. oktober 2018 Vi ser at det er den lille bilen vi har størst behov for å ha med flere (barn), hjem fra barnehage/skole/ fritidsaktivitet. Så hvis det er slik for dere også, ville jeg valgt en med plass til tre barn / sikkerhetsbelter bak. En pent brukt 1.generasjon eGolf feks? Anonymkode: 03b28...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Del Skrevet 9. oktober 2018 På 6.10.2018 den 3.10, AnonymBruker skrev: Fortsett å ha en fossilbil tilgjengelig er mitt råd. Det er ikke sikkert denne elbiltrenden på sikt slår så godt an som man kanskje skulle tro. Elbiler har sine fordeler, og det er flott at de har sin plass på markedet, men de har også klare begrensninger. Anonymkode: 14669...604 Haha.. Jeg kan ikke se noen grunner til å ha fossilbil lenger. Kan ikke se noen begrensninger, og jeg bor faktisk langt utpå landet. På 5.10.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev: 1 og 5 gir deg en Renault Zoe. 2 bør vel gå. 3 og 4 også. Så får du leve med at den bare kan lades på TN nett (få en sk. bøttelader med bilen) Anonymkode: 67d36...65a Ja, har kikket litt på den, men tror den blir litt for liten. Todørs med barnesete høres litt stress ut. På 6.10.2018 den 8.37, AnonymBruker skrev: Vi ser at det er den lille bilen vi har størst behov for å ha med flere (barn), hjem fra barnehage/skole/ fritidsaktivitet. Så hvis det er slik for dere også, ville jeg valgt en med plass til tre barn / sikkerhetsbelter bak. En pent brukt 1.generasjon eGolf feks? Anonymkode: 03b28...60e Takk for tips! Skal se nærmere på e-Golfen Anonymkode: 12e09...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Del Skrevet 9. oktober 2018 Hva med Kia Soul? Markedets beste garanti, veldig praktisk karosseri, USA's mest fornøyde nybilkunder. Anonymkode: 0269a...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Del Skrevet 9. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med Kia Soul? Markedets beste garanti, veldig praktisk karosseri, USA's mest fornøyde nybilkunder. Anonymkode: 0269a...03f hysj, disse lages bare 5000 av i året og det er ikke nok til alle. Anonymkode: de4af...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Del Skrevet 13. oktober 2018 Nissan Leaf er å anbefale! Anonymkode: 12c58...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Del Skrevet 13. oktober 2018 jepp, 30 kWH Leaf lider av verdens raskeste batteriforvitring. Til og med den gamle 20 kWh er bedre enn den nye. Den aller nyeste Leaf kan til og med slutte å hurtiglade etter en kort tur da Nissan mente at det var lurt å kutte ut batterikjøling som mange andre elbiler har for å spare penger. Anonymkode: de4af...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #11 Del Skrevet 13. oktober 2018 Nissan Leaf, får fint plass til 2 barneseter. Bagasjerom har bra størrelse. Jeg har en 2015 modell som skal selges Anonymkode: 95b8a...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #12 Del Skrevet 15. oktober 2018 Hvis pris er et av de viktigste kriteriene siden det ligger på topp, så må du kjøpe fra Asia. Typisk Leaf eller postmann Pat-bilen Soul. Men da får du også opplevd kvalitet deretter. Blir mye hardplast, men sannsynligvis overlegen driftssikkerhet sammenlignet med bilen dere har fra før. Hvis barneseter er viktig kriterie, så ville jeg sett på i3. Kort panser og kort bagasjerom gjør at den har svært god plass innvendig i lengden, sammenlignet med andre biler med samme utvendige mål. Hvis det er bagasjeromsplass som er viktig, så ville jeg heller sett på Egolf, men da går det på bekostning av plass til barneseter (Egolf har mindre plass i baksetene enn i3). Disse to bilene er vel også de eneste elbilene på markedet som kan sammenlignes med tanke på appstyring, slik som Teslaen deres har. Egolfen har et noe frynsete rykte hva angår stabilitet på appløsningen, men det er jo alltid de som klager som roper høyest. Du sier ikke noe om rekkevidden annet enn at det er listet opp som et krav. Alle biler har rekkevidde, spørsmålet er hva som er godt nok for dere. Når dere spesifikt sier at bilen kun skal brukes til småkjøring, så holder det vel i teorien med 20 km rekkevidde. Moderne elbiler går mer enn 150 km på de kaldeste vinterdager. Mao: rekkevidde er ikke egentlig et krav? Anonymkode: 3f93f...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #13 Del Skrevet 15. oktober 2018 Mest plass for pengene har Soul i denne testen: Mest rekkevidde for pengene har Soul i denne testen: Kortest leveringstid akkurat nå har vel Soul også? Anonymkode: de4af...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå