Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mener de sa at man har rett til opp til 3 dagers sykemelding på sykehuset. 

Anonymkode: 7a879...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en SA på jobb. Forsøkte å skjule det men kollegaene mine skjønte tegninga og fikk meg til sykehus for en sjekk. Var tilbake på jobb dagen etter. 

Anonymkode: 08698...2b7

Skrevet

Nei.

Kunne kanskje fått.

Men fysisk var jeg fin nok.

Og psykisk hadde jeg virkelig ikke hatt godt av å gå hjemme og gruble. 

Har vært gjennom syv prøverørsforsøk, og mistet fem ganger. For meg er det riktig å komme meg rett tilbake til hverdag og rutiner. 

Anonymkode: 5a1b9...27c

Skrevet

MA oppdaget i uke 12. Hadee utskraping på en tirsdag og fikk sykemelding ut uken fra sykehuset. Jeg trengte de dagene hjemme for jeg var helt knust. I tillegg blødde det veldig mye de første dagene. Mannen fikk ingen sykemelding. Han måtte ta egenmelding dagen vi var på sykehuset og dro på jobb dagen etter. Men han var hjemme igjen før lunsj, hadde ikke klart å konsentrere seg i det hele tatt. Jeg har inntrykk av at pappaen ofte blir glemt litt oppi dette, min mann var i hvert fall helt knust etter beskjeden om at fosteret hadde dødt. Selv om de ikke påvirkes fysisk er det like tungt psykisk. MA oppdaget i uke 12. Hadee utskraping på en tirsdag og fikk sykemelding ut uken fra sykehuset. Jeg trengte de dagene hjemme for jeg var helt knust. I tillegg blødde det veldig mye de første dagene. Mannen fikk ingen sykemelding. Han måtte ta egenmelding dagen vi var på sykehuset og dro på jobb dagen etter. Men han var hjemme igjen før lunsj, hadde ikke klart å konsentrere seg i det hele tatt. Jeg har inntrykk av at pappaen ofte blir glemt litt oppi dette, min mann var i hvert fall helt knust etter beskjeden om at fosteret hadde dødt. Selv om de ikke påvirkes fysisk er det like tungt psykisk.

Anonymkode: fcfd9...419

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

MA oppdaget i uke 12. Hadee utskraping på en tirsdag og fikk sykemelding ut uken fra sykehuset. Jeg trengte de dagene hjemme for jeg var helt knust. I tillegg blødde det veldig mye de første dagene. Mannen fikk ingen sykemelding. Han måtte ta egenmelding dagen vi var på sykehuset og dro på jobb dagen etter. Men han var hjemme igjen før lunsj, hadde ikke klart å konsentrere seg i det hele tatt. Jeg har inntrykk av at pappaen ofte blir glemt litt oppi dette, min mann var i hvert fall helt knust etter beskjeden om at fosteret hadde dødt. Selv om de ikke påvirkes fysisk er det like tungt psykisk. MA oppdaget i uke 12. Hadee utskraping på en tirsdag og fikk sykemelding ut uken fra sykehuset. Jeg trengte de dagene hjemme for jeg var helt knust. I tillegg blødde det veldig mye de første dagene. Mannen fikk ingen sykemelding. Han måtte ta egenmelding dagen vi var på sykehuset og dro på jobb dagen etter. Men han var hjemme igjen før lunsj, hadde ikke klart å konsentrere seg i det hele tatt. Jeg har inntrykk av at pappaen ofte blir glemt litt oppi dette, min mann var i hvert fall helt knust etter beskjeden om at fosteret hadde dødt. Selv om de ikke påvirkes fysisk er det like tungt psykisk.

Vet ikke hva som skjedde her, innlegget ble dobbelt :(

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som å lese om meg selv og min kjære. Heldigvis har han en sjef han stolte på til å fortelle det til, og som følte veldig med oss. Han fikk derfor noen permisjonsdager, og kunne slippe å tenke på jobben de to dagene vi var på sykehuset. Hun hadde vært gjennom det samme, og visste sikkert hvor hjelpesløs man føler seg der og da 🙏 Klem til deg og mannen. Har dere prøvd igjen etterpå/fått barn? 

Anonymkode: db81f...c5f

Skrevet

Hatt to sa, i uke 10+ 4, og ca uke 6 uten være borte. Og en MA 10+0, da fikk jeg en uke sykemelding fra sykehuset etter cytotec kur, var tilbake på kontroll etter den uka og måtte ha en til kur da ikke alt var ute, den legen fikk sjokk over at jeg hadde fått en uke sykemelding, han forsto ikke hvorfor man trengte det. Han ga meg en dag etter kur to, måtte mase om det. Første legen som ga ei uke var kvinne, han som ga en dag var mann, vet ikke om det var tilfeldig eller om det er lettere for en kvinne å forstå hvor tungt det kan være psykisk? 

Anonymkode: 329ad...2b7

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt to sa, i uke 10+ 4, og ca uke 6 uten være borte. Og en MA 10+0, da fikk jeg en uke sykemelding fra sykehuset etter cytotec kur, var tilbake på kontroll etter den uka og måtte ha en til kur da ikke alt var ute, den legen fikk sjokk over at jeg hadde fått en uke sykemelding, han forsto ikke hvorfor man trengte det. Han ga meg en dag etter kur to, måtte mase om det. Første legen som ga ei uke var kvinne, han som ga en dag var mann, vet ikke om det var tilfeldig eller om det er lettere for en kvinne å forstå hvor tungt det kan være psykisk? 

Anonymkode: 329ad...2b7

Blir helt matt av hvordan leger opptrer mot kvinner i denne situasjonen. Kan ikke fatte at de mener man skal gå å blø klumper på jobb i flere dager, eller hvordan man har det en dag eller to etter man har abortert det man hadde håpet skulle bli barnet ditt. De burde kanskje heller begynne å spørre hvordan man har det og hva man trenger enn å si at "nei det får du ikke". Blir helt sjokkert, og synes synd på dere 🧡 Selv hadde jeg 3 ulike leger, alle møtte meg med stor forståelse og den siste ga meg sykemelding lengre enn jeg egentlig ba om for at jeg skulle være helt ok. Det var på Ullevåll nå i sommer. 

Anonymkode: db81f...c5f

• Liker 2
Skrevet

Gynekologen på sykehuset som konstaterte SA en fredag foreslo at jeg kunne ta egenmelding om jeg ikke følte meg i stand til å gå på jobb mandag. Tenkte ikke så mye over det der og da - det fysiske var mer eller mindre overstått allerede ved det tidspunktet, og når mandagen kom var det godt å kunne fokusere på noe annet enn egne grublerier. 

Anonymkode: 58161...220

Skrevet

Jeg var ikke fysisk borte fra jobb, men var absolutt ikke «tilstede». 

Skrevet

3 SA’er. Vært borte fra jobb 1 dag, det var da jeg var til kontroll grunnet rester. Ellers jobbet som normalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...