Gå til innhold

Veit ikke helt hva han vil:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står i en veldig rar situasjon og lurer gjerne på om flere har opplevd det samme. Jeg er 19 år og er veldig god venn med en fyr som er 4 år eldre. Vi har kjent hverandre siden jeg var 16 via jobb og vi har vært mye med hverandre på privaten + vi snakker på Snapchat hele tiden. Vi er veldig komfortable og åpne mot hverandre og kan egt snakke om absolutt alt. Det har alltids vært litt småflørting mellom oss og det så mange på jobben også. Greia er at han har et litt sånn av og på forhold med eks/kjæreste i sikkert 2 år nå og jeg veit de krangler mye. De bor ikke på samme plass , siden hu bor i utlandet for å studere , mens han jobber i byen jeg bor i. De har vært kjærester siden vgs, men syntes det er veldig trist at han ikke gir slipp på henne og det har jeg til å med sagt til han fordi de krangler så mye. Han ser meg oftere enn han ser henne og han flørter veldig openlyst via snap og IRL hvis han har vært på fylla.(vi har btw aldri gjort no med hverandre unntatt klemming)  Som sagt er jeg veldig glad i han og jeg veit han er veldig glad i meg å, syntes derfor det er vanskelig å bare være venner, men vil liks ikke blande meg inn i deres forhold:/ utrolig vanskelig for meg å se han nesten hver dag å ikke klare å uttrykke de følelsene jeg har:( han har vært min nærmeste guttevenn i 3 år og jeg vil bare at han skal klare å gi slipp på denne jenta fordi jeg veit han ikke er 100% lykkelig. Hva skal jeg gjøre?:( vil ikke være den teite despe jenta heller som ønsker å stjele kjæresten til noen.

Anonymkode: 18e76...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS : jeg føler veldig at jeg fyller tomrommet som en kjæreste egt skal gi for han med unatt av det seksuelle, men det får jo han uansett ikke av henne siden de bor på to forskjellige plasser.. dette som er så frustrerende. Er som å ha en kjæreste man ikke kan vise kjærlighet med.

Anonymkode: 18e76...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vondt ut å tilbringe tid med en man er så glad i uten å kunne vise de følelsene man har for personen.
Høres ut som han kommer til å ha det mye bedre med deg enn av/på damen hans.
Om du er glad i han, vil du ikke hans beste?
Hvis du tror på disse følelsene du har for han, tror du ikke at du kan gjøre han lykkelig da?

Om jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg snakket med han og fortalt han hva jeg følte.
Men jeg hadde også tatt med at han måtte være sikker på at det var slutt mellom dem før det kunne bli oss.
Hadde jeg likt noen så godt som du liker han, hadde jeg ikke nølt med å fighte for han.
Du lever bare en gang, hva venter du på?
Noen ganger i livet må man ta sjanser og gjøre noe skremmende.
So.... Do it!

Lykke til 😄❤️ 

Anonymkode: 57881...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres vondt ut å tilbringe tid med en man er så glad i uten å kunne vise de følelsene man har for personen.
Høres ut som han kommer til å ha det mye bedre med deg enn av/på damen hans.
Om du er glad i han, vil du ikke hans beste?
Hvis du tror på disse følelsene du har for han, tror du ikke at du kan gjøre han lykkelig da?

Om jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg snakket med han og fortalt han hva jeg følte.
Men jeg hadde også tatt med at han måtte være sikker på at det var slutt mellom dem før det kunne bli oss.
Hadde jeg likt noen så godt som du liker han, hadde jeg ikke nølt med å fighte for han.
Du lever bare en gang, hva venter du på?
Noen ganger i livet må man ta sjanser og gjøre noe skremmende.
So.... Do it!

Lykke til 😄❤️ 

Anonymkode: 57881...cd1

Ja det er akkurat dette jeg har vurdert, men finner aldri et riktig tidspunkt. Har vært 3 lange år for meg og har jo prøvd å trekke meg unna, men ender alltid opp at vi tar opp kontakten. Vi klarer ikke å holde oss unna hverandre på et hvis. Problemet er at jeg er så sykt pyse når det gjelder å ta insativ osv..aldri vært seriøs med en fyr og føler jeg ikek har selvtillit til å gjøre det i denne situasjonen:(

Anonymkode: 18e76...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for det du vil, om du vil ha han. Forholdet han har nå har neppe noen fremtid uansett (slik du beskriver det).

Vær direkte, ikke småhint eller noe sånt, det vil han sikkert ikke forstå om dere har småflørtet litt en stund uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er akkurat dette jeg har vurdert, men finner aldri et riktig tidspunkt. Har vært 3 lange år for meg og har jo prøvd å trekke meg unna, men ender alltid opp at vi tar opp kontakten. Vi klarer ikke å holde oss unna hverandre på et hvis. Problemet er at jeg er så sykt pyse når det gjelder å ta insativ osv..aldri vært seriøs med en fyr og føler jeg ikek har selvtillit til å gjøre det i denne situasjonen:(

Anonymkode: 18e76...8be

Det har du! Dypt inni deg har du denne selvtilliten, FINN DEN!
Akkurat nå trenger du å finne selvtilliten til å ta det neste steget og fighte for din egen lykke, og deres kjærlighet.
Som jeg sa, noen ganger må du bare ta sjanser og gjøre noe skremmende, MAN UP!
Eller gi meg nr hans så skal jeg gi han et anonymt tips :laugh:

Hvordan orker du disse smertene når du er med han uten å kunne utrykke dine følelsene? Det hadde drept meg, du er sterk!
Vil du ikke noe mer enn å bare klemme han?
Holde hendene hans?
Ligge i armkroken hans?
Ligge tett inntil han?
Kyss? 
Sex?
Viktigst av alt, vil du ikke være en del av han og han en del av deg? 
Vil du ikke at det skal bli "dere"?
Liker du han godt nok, vil du finne mot til å gjøre det du allerede vet er det riktige, nemlig å fighte for denne kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør noe. Lid i stillhet. Kommer aldri noe godt ut av sånt. Dere kommer sikkert til å ligge sammen hvis du tar 'insativet' og når bitchen kommer tilbake går han tilbake til henne, og du er knust for ever og mistet en god kamerat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS : jeg føler veldig at jeg fyller tomrommet som en kjæreste egt skal gi for han med unatt av det seksuelle, men det får jo han uansett ikke av henne siden de bor på to forskjellige plasser.. dette som er så frustrerende. Er som å ha en kjæreste man ikke kan vise kjærlighet med.

Anonymkode: 18e76...8be

Det at du fyller tomrommet som en kjæreste skal gi, unntatt det seksuelle, defineres som et vennskap. Dette forholdet har han til deg nå fordi hans kjæreste ikke er nær, som i avstand. Det vanskeliggjør at de har et vennskap som dyrkes akkurat nå og avstanden er sikkert medvirkende grunn til at deres forhold fusker litt. Du er rett og slett mer tilgjengelig akkurat nå.

Jeg ville ikke, i dette tilfellet, gjort noe fremstøt. Han er opptatt og bør selv komme til et punkt hvor han bryter, finner ut av ting. Hva du “føler” om det de deler og gjør, er ikke avgjørende for hvor de står i forhold til hverandre. Jeg synes i grunnen han med all tydelighet viser at han ikke har den store interessen for deg, utover vennskap. Det hadde i så tilfelle vært enkelt for han å utnytte deg i den situasjonen du er i. Og på en måte gjør han også det, i og med at han flørter i fylla. Men veien fra å flørte i fylla til at han faktisk ønsker å erstatte sin kjæreste med deg er veldig lang. Og jeg tror du vil bli såret om du går inn i noe med ham før han har avsluttet det han er i.

Anonymkode: d754f...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan gjøre deg litt utilgjengelig en stund? Altså, vær hyggelig osv, men vær mer tilbakeholden enn det du hittil har vært. Da kan det hende at han tenker litt, føler på et savn eller noe.

Så er det ikke sånn at selv om et forhold er dårlig, så er følelsene borte. Han er kanskje forelsket, eller han tror han er det? Hva sier han når du ber ham gi slipp på henne fordi de vet at han er ulykkelig med henne da? Men ta litt mer avstand, og se hva som skjer. Men vær ellers som du pleier i mindre doser.

Anonymkode: 29660...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...