Gå til innhold

Hva synes dere om dette huset?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Første inntrykk var jo smashings. Har tre ting som trakk litt ned. Ene var kjøkkenet. For all del, jeg liker åpne planløsninger, men dette ble vél mye. Ville hatt litt mer skille der, sånn man kan bruke både kjøkken og stue samtidig, kaffegjester på kjøkkenet foreksempel mens barna sitter på stua - uten at det blir som om alle sitter i samme rom. Kan tenke meg noe frustrasjon der opp i gjennom årene... Med TV som er for høyt på eller gjester som snakker for høyt.

Andre var lite skapplass på soverom.

Tredje er gulvet i overetasjen. Gangen så ut som en sykehuskorridor? 

To sistnevnte blir jo bagateller, som lett kan pusses opp! Kjøkkenet blir en litt større oppgave, men tvert ikke umulig. Så alt i alt; et hus jeg lett kunne falt for, med litt justeringer her og der. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen boligekspert, men...

For mye hvitt - her må det males.

Få opp noen gardiner eller annet som hindrer innsyn.

Kjelleretasjen hadde ikke et pent gulv, det ser institusjonsaktig ut, og for 10 mill burde badet i kjelleren ha flislagt gulv. Rommene i kjelleren virker også små og når du får opp garderobe/kommode blir det enda trangere

• Liker 1
Skrevet

Totalt feil hus i området. Ikke var det noe spesielt fint innvendig heller...

Anonymkode: a4830...3d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt illsint på megleren hvis jeg var selger. Makan til rotete annonse skal du lete lenge etter, klarte aldri helt å forstå hva huset egentlig inneholdt. 

Ellers synes jeg sykehusgulvene var kjipe. Og tilsynelatende lite oppbevaringsplass. Og hvor vasker og tørker man klær? Tror jeg ville hatt et eget vaskerom hvis jeg skulle brukt over 10 millioner på et hus. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes huset var helt jævlig. Iskaldt, klosseaktig, altfor digre vinduer, og jeg hater glass-interiør. Ville personlig aldri bodd i Stavanger heller.

Men det er jo smak og behag. Jeg tror jeg blir værende i min 65kvm bygårdsleilighet på St. Hanshaugen, det er nok for meg:P 

Anonymkode: 4cabc...27b

• Liker 3
Skrevet

Huset var fint! Men jeg tenkte "hjelp,her blir det mye glass og annet å holde rent" 😄  men nå kan en jo bare hyre inn folk til sånt. Flott utsikt og delikat i det store og hele. Også litt enig i at annonsen var litt rotete. Men finner ikke mer å pirke på.

Anonymkode: f1c43...d4b

Skrevet

Fint hus, men fasaden syntes jeg var veldig rotete. Skal man ha stilrene hus, bør de være nettopp det.

Soverommene var små, særlig barnerommene. Gikk i samme fella da vi bygde, trodde barna skulle oppholde seg mer i stua, men tenåringer foretrekker rommet sitt med lukket dør. 

Jeg er enig i hva mange sier om kjøkkenet.

Glass i trappa ser lekkert helt til det går et barn eller en hund der...

Hellene på taket blir sinnsykt varme i sola. Det blir lett grønske mellom dem også. Ha crocksene klare 😂

Men jeg likte at det var lyst og luftig. Og jeg synes ikke det trenger gardiner så lenge det ikke er mer innsyn. Farger er smak og behag, men nye eiere har et blankt lerret å jobbe ut ifra.

Anonymkode: 93136...8f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater glassrekkverk og interiør.. Fint ja, men et helvete å holde rent! Hadde glassrekkverk der jeg bodde før, aldri igjen. Liker heller ikke åpen trapp. Så er vinduene alt for store. Folk har full innsyn uten gardiner eller lameller foran. Er ikke fan av så firkanta boksehus.rotete annonse. Flott utsikt da 🙂

Skulle jeg bodd i så stort hus, så er vaskehjelp et must. Hvis ikke sliter jeg med ut på rengjøring. Hadde aldri orket det.

Skrevet

Jeg ville ikke bodd der med små barn eller husdyr, da hadde man måtte pusset glass hver eneste dag... 
Ellers er ting litt smak og behag, "sykehusgulvene" er jo veldig lett med tanke på rengjøring, og er vel støydempende også... men ser ikke så fint ut. 
I forhold til store vindusflater og innsyn, så er det helt normalt at gardiner og slikt fjernes før bilder til annonser blir tatt. 
Soverommene så små ut. Åpen kjøkkenløsning er elsk/hat for de fleste, personlig liker jeg åpne kjøkkenløsninger. 

Skrevet

Jeg synes det prisen var litt i overkant, men så var også utsikten fantastisk, og det vet jeg presser prisen opp. Likte huset innvendig. Jeg er en av dem som liker store vinduer. Masse lys og føles ikke så innestengt. Men hadde ikke helt sans for huset utvendig, ser veldig boksaktig ut. Men nå synes jeg disse arkitekthusene som ofte ser ut som bokser er helt forferdelige. 

Anonymkode: 02ff4...dd2

Skrevet

Jeg syns det er helt grusomt.

Anonymkode: 23f48...9a1

Skrevet

Jeg syns huset var veldig fin. Skjønte ikke at prisen var så lav. 

Eneste minuset er at det er på feil side av byen😕 Ellers hadde vi slått til. 

Men om denne ikke blir solgt nå, så ville jeg nok tatt meg en tur for å se. Kanskje lar jeg meg overbevise. 

Anonymkode: 1b136...c8c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns huset var veldig fin. Skjønte ikke at prisen var så lav. 

Eneste minuset er at det er på feil side av byen😕 Ellers hadde vi slått til. 

Men om denne ikke blir solgt nå, så ville jeg nok tatt meg en tur for å se. Kanskje lar jeg meg overbevise. 

Meg igjen. 

Jeg så feil og trodde dette huset lå på Ormøya i Oslo😂 

Nei, da var den så ikke aktuelt og det forklarer hvorfor prisen var lav. 

Skrevet

At de har fått lov til å sette opp den klossen blant alle de nydelige husene rundt.

Anonymkode: 93382...752

• Liker 1
Skrevet

Det positive er energiklasse b, store vinduer, ny innredning, god belysning i tak, grei mengde soverom, garasje, mye lagringsplass, stor terrasse og fasaden har mye plater og ikke tre så vedlikeholdet er ikke så omfattende.

Det negative er at soverommene er veldig små, og kjelleretasjen har ikke særlig eksklusive materialer. Det mangler vaskerom (tror jeg?), tomta er liten og kjøkkenet er halve stua. Personlig ville jeg hatt mye større takhøyde for den prisen, taket virker lavt.

Det kan være positivt for deg da, men huset er helt stilløst. Det er bare hvitt og glass, og trenger desperat litt farge og kulere møbler. Jeg ville lagt plank på terrassen, og egentlig skiftet fasaden til 100% umalt tre også, selv om det kan kreve mer vedlikehold. 

Anonymkode: 73bdb...2a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet trives der. Et hus må være pent utvendig også. Fantastisk utsikt, men jeg ville vært flau over å vise frem huset til gjester pga at den ser ut som en brakke utvendig. 

• Liker 2
Skrevet

For den prisen ville jeg heller gått for en bolig i sentrum eller i et finere strøk. Hvis trafikken står på bybroen så kommer man seg ikke av øya.

Anonymkode: e39ad...3ad

Skrevet

Enig med de andre her i å ikke kjøkkenløsningen med stua. I tillegg virket det veldig sterilt, upersonlig og firkantet. Boligen oser åpenbart kvalitet i mange ledd, men det er ikke for alle.

Anonymkode: 233d4...2c8

Skrevet (endret)

Negativt:

- Åpen kjøkkenløsning.

- Knøttsmå soverom, i en så stor bolig klarer jeg ikke skjønne hva arkitekten har tenkt! Dette må være det som trekker ned aller mest. Helt ufattelig dårlig utnyttelse av areal!!

- Ikke vaskerom. Stor bolig uten vaskerom er veldig rart.

- Plasseringen av rommene gjør at jeg tenker det mangler mye "flyt". Like rotete hus inni som rotete annonse.

- Annonsen er dårlig. Det har mye å si når man selger.

- Kjedelige bad. Fikk følelsen av høy besparing. Ikke et sted jeg kunne ha lagt meg i badekaret og fått en god følelse. Som et hus bygget på 90-tallet der man ikke brukte en krone mer enn man måtte på badet (folk hadde ikke så god råd som i dag).

Til badet tilknyttet hovedsoverom: Megler skriver "moderne bad", men det stemmer overhodet ikke. En feilplassert grønn mosaikk-slange i dusjnisjen, som overhodet ikke passer inn eller er knyttet til noe av interiøret forøvrig er ikke moderne. 20x20cm fliser i rutemønster er heller ikke moderne. Brune fliser er utdatert. Så, nei, når megler først skriver en tekst til et bilde, hvorfor skriver h*n akkurat det? Badet er nyoppusset, javel, men i beste fall delikat. Ikke moderne.

Det andre badet er bare helt krise. Jeg gidder ikke utdype noe mer enn det. Krise!!

- Standarden på huset er veldig varierende og gir et litt forvirrende inntrykk. Er det eksklusivt eller billig? Kommer an på hvilken etasje og hvilket rom man snakker om. 

- Steinhellene utenfor kjøkkenet og stua. Fysj!!! Igjen, store dyre vindusflater som gir utsikt over... billige steinheller... ikke noe å rope hurra for...

- Plastbelegg-gulvene. Altså..... praktisk, men så grusomt stygt!! Neeeeiiii!

Bra med boligen:

- Utsikt.

- Fint gulv i kjøkken og tilhørende spiseplass og stue. 

Endret av loveli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...