Gå til innhold

han er redd for å skape relasjoner!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en litt kjip situasjon og skal prøve å gjøre historien kort.

Møtte en fyr på nettet, og han virket kjempehyggelig og vi hadde god kjemi. Vi møttes på middag og kino en kveld og hadde det veldig hyggelig! Dagen etter får jeg melding at jeg ikke er det han lette etter og at han ønsket meg lykke til videre. Allikevel fortsetter han og sende meg meldinger, og forteller at han er vinglete og ikke vet hva han vil. Vi møtes på nytt etter noen uker og han flørter og spør om jeg vil sove over (skjedde ingenting). Så drar jeg hjem og hører ikke noe mer fra han før jeg får en melding dagen etter der han sier han ikke får de følelsene han ønsker. Blir både lei meg og sur på han da han kunne ha sagt dette før og ikke latt meg sove hos han osv. 

Dagen etter dette igjen får jeg melding der han forteller at han er usikker på om han gjorde rett valg ved å avvise meg. Han forteller også at han har gått på mange smeller der han har blitt såret (og såre andre) og at han derfor er redd for å skape relasjoner. Jeg fikk av en eller annen grunn veldig vondt av han, men synes jo også oppførselen hans er veldig vanskelig å håndtere da han avviser meg fullstendig, for deretter å si at han ikke vet. 

Hvordan forholder jeg meg til han? Jeg er betatt av han, og kommer ikke til å såre han (pr. nå hvertfall), men er veldig redd for at han sårer meg. Jeg har lyst til å møte han for å prate om det, men føler også at dette blir feil. 

Hva gjør man med gutter som har slike problemer? Er han vinglete fordi han er redd for å skape relasjoner? Er det noe jeg kan gjøre? Han spurte også om vi kunne møtes igjen, men da sa jeg vet ikke. Nå er vi enige om at vi ikke skal ha kontakt på en stund også får han finne ut hva han tenker. 

Sorry for rotete innlegg, men hodet mitt er rotete for øyeblikket. 

Anonymkode: 19a82...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Beklager, jeg vil ikke treffe deg igjen. Det er helt forferdelig for meg å forholde meg til "du er ikke bra nok for meg" i ett sekund, "Mmm..kanskje du er bra nok?" i neste. Det er sårende og det trekker meg ned. Jeg syns du heller skal gå til psykolog, enn å dra andre ned i dritten din. Lykke til videre."

Anonymkode: ba3a2...e28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du satser på det så blir du såra, så nå er du advart. Been there done that, flere ganger dessverre, og det slår aldri feil. Typisk at vi blir helt drømmende og romantiske, vil redde dem og synes synd på dem når det er slik (morsinstinktet vårt som slår seg på), men det er det dummeste å gjøre. Man vil gjerne ikke tro at det er sånn, man velger ofte å tro det man helst vil tro selv. Så jeg kan ikke annet enn å advare deg, men du må kanskje oppleve det selv. 

Anonymkode: d8f7a...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min holdt på slik i begynnelsen. Helt identisk. Fikk meg betatt, så fikk jeg mld "føler ikke helt gnisten, så vi bør kanskje avslutte", så fortsatte han med mld om å ville møtes noen dager senere. Så begynte vi på igjen, jeg falt hardt, så var det "det går litt fort nå, jeg er ikke klar for noe", så gikk det noen dager, da ville han henge som venner. Mens vi fisket sa han "jeg klarer ikke å la være" også kysset han meg. Sånn gikk visa, av og på, nå er vi på 6 året og jeg er så fucked og dypt inne i det. Har kastet bort 6 av mine beste år på dette, kommer meg ikke ut av det. Han holder på slik enda. Lar meg ikke være i fred, har fått en sykelig kraftig makt over meg. Har grått hver kveld i 80% av disse 6 årene, hjalp ikke at vi fikk et barn sammen heller for å si det sånn. Lengste vi var sammen var i et år før han dumpa meg, kom tilbake etter 4 mnd. Da trodde jeg at "NÅ er han endelig på plass". Men nei, det er 4 år siden nå og vi har ikke vært sammen etter det.

Det er slik de går inn for å gjøre ei dame hekta. Psykisk terror. Styr unna.

Anonymkode: bbaba...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal si at han må slutte å fokusere på følelsene som skal oppstå. Slappe av og ha det fint på date... er det meningen og en tør, så utvikler det seg naturlig.

Er vel ikke alltid sånn at de store in love følelsene kommer etter 1--2 dater? 

Anonymkode: be77d...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal si at han må slutte å fokusere på følelsene som skal oppstå. Slappe av og ha det fint på date... er det meningen og en tør, så utvikler det seg naturlig.

Er vel ikke alltid sånn at de store in love følelsene kommer etter 1--2 dater? 

Anonymkode: be77d...cec

Ja, men nå er jeg litt betatt av han så jeg er også redd for å bli såret om han er så vinglete :(

- TS

Anonymkode: 19a82...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har allerede såret deg med oppførselen sin. Om han virkelig ønsket å se om det kunne bli noe mer mellom dere, så hadde han ikke avvist deg etter hvert møte. Han tar mer og mer fra deg for hvert møte, mens han tråkker på følelsene dine. Han er umoden og egoistisk. Så lenge du tillater deg til å bli behandlet så dårlig, så kommer han til å fortsette. Det er kanskje vondt å avslutte siden du allerede er betatt, men tenk hvor mye verre det vil bli senere. Han viser deg med både handlinger og ord at han ikke føler det samme som deg, men han vil nok fortsette å leke med deg til du blir lei eller han finner noen andre.

Kom deg vekk! Det er ikke din jobb å reparere han etter ett tidligere brudd mens han behandler deg som bruk og kast.

Anonymkode: f993f...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå er jeg litt betatt av han så jeg er også redd for å bli såret om han er så vinglete :(

- TS

Anonymkode: 19a82...93a

Ha LITT selvrespekt og glem han der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en kjempesmell med en mann som opptrådte likt i starten. Det ble aldri et bra forhold, men kastet likevel bort mange år på han. Så var det tid som skulle brukes på å bygge seg opp etterpå. Lite bra for selvbildet å finne seg i slikt. Anbefales virkelig overhode ikke.

Hvis noen har så store problemer med å knytte relasjoner at de vingler så og si daglig, får de først jobbe med seg selv før de trekker andre inn i dritten sin. 

Anonymkode: 13647...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du satser på det så blir du såra, så nå er du advart. Been there done that, flere ganger dessverre, og det slår aldri feil. Typisk at vi blir helt drømmende og romantiske, vil redde dem og synes synd på dem når det er slik (morsinstinktet vårt som slår seg på), men det er det dummeste å gjøre. Man vil gjerne ikke tro at det er sånn, man velger ofte å tro det man helst vil tro selv. Så jeg kan ikke annet enn å advare deg, men du må kanskje oppleve det selv. 

Anonymkode: d8f7a...5f8

Derfor er jeg deprimert. Fordi jeg avviste mannen jeg liker. Fordi jeg visste at siden jeg likte han såpass godt, kunne det bare ikke skje at han faktisk følte det samme. Tenkte også på at det er bare tegn på at jeg er kvinnfolk, tåpelige og latterlige vesener som alltid styres av følelsene sine. Klarer ikke å synes synd på kvinner som blir dunpet og avvist, for de gjør noe jævlig dumt i gå for den de forelsker seg i. 

Nå var ikke min situasjon som ts sin da men.

Anonymkode: 7531b...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min holdt på slik i begynnelsen. Helt identisk. Fikk meg betatt, så fikk jeg mld "føler ikke helt gnisten, så vi bør kanskje avslutte", så fortsatte han med mld om å ville møtes noen dager senere. Så begynte vi på igjen, jeg falt hardt, så var det "det går litt fort nå, jeg er ikke klar for noe", så gikk det noen dager, da ville han henge som venner. Mens vi fisket sa han "jeg klarer ikke å la være" også kysset han meg. Sånn gikk visa, av og på, nå er vi på 6 året og jeg er så fucked og dypt inne i det. Har kastet bort 6 av mine beste år på dette, kommer meg ikke ut av det. Han holder på slik enda. Lar meg ikke være i fred, har fått en sykelig kraftig makt over meg. Har grått hver kveld i 80% av disse 6 årene, hjalp ikke at vi fikk et barn sammen heller for å si det sånn. Lengste vi var sammen var i et år før han dumpa meg, kom tilbake etter 4 mnd. Da trodde jeg at "NÅ er han endelig på plass". Men nei, det er 4 år siden nå og vi har ikke vært sammen etter det.

Det er slik de går inn for å gjøre ei dame hekta. Psykisk terror. Styr unna.

Anonymkode: bbaba...f84

Jammen damer er da sæ jævla lette å få helta! Er dame selv altså, mne jeg bare ligger unna menn. 

Damer har ikke fri vilje, ut fra dette i dømme i hvertfall. Dere er som fisk som kan fanges på en krok. 

Skulle heller ønske jeg var mann. For de lever livet, mens en dame ikke trengs bånd på en gang hvis hun blir betatt. Hun vil sitte og vente å vente....uansett om det er kjempe kaldt ute. Så vil hun vente på deg.

hvordan kunne filmer bli så omvendt laget? Det er alltid mannen som er helten og redder kvinnen, men i realiteten så er det jo egentlig kvinnen som er slik. Mannen hadde jo bare gått og tenkt "det er så masse damer der ute at gjør ikke noe om jeg miter henne"

Anonymkode: 7531b...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to over; Trenger ikke å holde seg unna alle menn (eller kvinner), bare dem som vingler mye og som samtidig sier at de er redde for å skape relasjoner. 

Anonymkode: 13647...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...