Gå til innhold

Bruktbilkjøperen fra helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dere noen gang har solgt en bil privat, og fått en kranglefant av en kjøper på nakken, kunne det vært fint å få høre deres historie. Hva skjedde og hvor lenge holdt det på?

Anonymkode: f2cf3...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv i kjøpskontrakten at den selges som den er og som delebil, da kan ikke kjøper klage på noe som helst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere noen gang har solgt en bil privat, og fått en kranglefant av en kjøper på nakken, kunne det vært fint å få høre deres historie. Hva skjedde og hvor lenge holdt det på?

Anonymkode: f2cf3...959

Hvis du har vært ærlig om alt ved bilen så er det vel ikke noe å krangle om?

Anonymkode: 60972...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Skriv i kjøpskontrakten at den selges som den er og som delebil, da kan ikke kjøper klage på noe som helst 

Det kan likevel foreligge mangel, man kommer seg ikke nødvendigvis unna med å skrive delebil eller selges som forevist.

Fra lovdata, kjøpsloven: tingen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å rekne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers.

altså gjelder det en billigbil til 10.000kr bør ikke et nært forestående havari komme som en bombe. Men kjøper man en bil til 100.000++ skriver man ikke delebil i kontrakten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en ny Alfa Romeo og det står delebil i kontrakten fra fabrikken?

Anonymkode: 41c4d...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en reperasjnsobjekt/delebil. En bil som min bror har skrudd på, og ikke fått ferdig. Var helt ærlig i annonsen om bilens tilstand. Den ble lagt ut til 6000kr, noe som egentlig er billig for den bilen. Det kom en overklasse fyr sammen med pappaen. De snakket om bilen som om jeg ikke var tilstede og sa mye dritt om bilen. De ble overrasket over bilens tilstand, at den var så "shabby", snakket seg imellom om hvordan de kunne fikse den osv. Endte med at de ikke ville ha den, det var jo tross alt ett repobjekt.. 

Anonymkode: 0065d...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluttet å sette av biler til folk siden det viser seg at de ikke leser annonsene likevel. Var en gang én som jobbet i Nordsjøen som ba om å få kjøpe bilen om tre uker. Hørte ikke mer: "Nei, jeg så at panseret var garasjelakkert"...og siden meldte han ikke fra at han ikke ville ha bilen, jeg måtte ringe han. Prøver å selge brukte dekk: "Å, de er jo fra..." - nøyaktig det som står i annonsen. Akkurat da hadde jeg faktisk reist 30km for å levere de så jeg sa at han måtte pent betale og ta dekkene. Hvis han ikke greier å lese en trelinjet annonse så er det ikke mitt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...