Gå til innhold

Mann med baggasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en mann på nettet. Han virker veldig hyggelig. Liker å snakke med han, og liker han så langt godt. 

Eneste er at vi ikke har møtt hverandre. 

Og det er par ting. Han er for det første 8 år yngre enn meg. Er det greit? Jeg er ca 30. Han er tidligere rusmisbruker, jeg vet ikke hva og hvor lenge han har brukt. 

Han er på et rehabiliteringshjem nå. Tanken er at jeg skal møte han der.  For første gang.

Noen som har vært i ca lignende situasjon? Noen råd der ute?

Anonymkode: 2b6c4...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så han er i starten av 20-årene? 

Tviler sterkt på at dette kommer til å gå bra, han er i rusbehandling og trenger å jobbe med mønsterne sine. Er nok en grunn til at han sitter der han gjør, og vil treffe en dame. Han vil knulle.. 

Jeg er selv starten i 20-årene og har vært rusmisbruker, har vært i langtidsbehandling så jeg kan prate på vegne av alle. Er ikke mange slike instutisjoner som jobber med disse mønsterne vi rusmisbrukere pådrar oss oppigjennom, men det er "real shit" og ikke til å tulle med. Er skråsikker på at her kommer du til å bli ghosta eller playa. Sorry 

Anonymkode: 3efe1...1f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt å ta en del av livet hans noe annet en som venn nå. Du sier han tidligere har vært rusmisbruker og er på rahabiliteringshjem nå, men du er aldri sikra på om han virkelig kommer til å holde seg unna. Start som en venn. Gå saktere frem enn du ellers ville gjort. 

Grunnen til jeg sier dette er fordi vi har russmissbruker i familien, og jeg har en venn som drev masse med det før. Vær skeptisk 

Anonymkode: dba8f...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han er mest sannsynlig ikke klar for noe forhold

Anonymkode: dba8f...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i en lignende situasjon, men det er her alvorlig. Det kan gå kjempebra, og så kan det ikke gå bra i det hele tatt. Her vil vel alt avhenge av hvor godt denne avrusningen går, og dessverre er det ikke slik at det alltid vil være én avrusning så er man ferdig for alltid og kan leve et helt normalt liv etterpå. 

Jeg syns helt ærlig du bør kutte denne kontakten. Han er på et vanskelig sted akkurat nå: forsøke å bli rusfri, og du vil kanskje innlede en dypere relasjon (??). Hvis det er skjebnen så møtes dere igjen når han er rusfri og er på et godt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han er i starten av 20-årene? 

Tviler sterkt på at dette kommer til å gå bra, han er i rusbehandling og trenger å jobbe med mønsterne sine. Er nok en grunn til at han sitter der han gjør, og vil treffe en dame. Han vil knulle.. 

Jeg er selv starten i 20-årene og har vært rusmisbruker, har vært i langtidsbehandling så jeg kan prate på vegne av alle. Er ikke mange slike instutisjoner som jobber med disse mønsterne vi rusmisbrukere pådrar oss oppigjennom, men det er "real shit" og ikke til å tulle med. Er skråsikker på at her kommer du til å bli ghosta eller playa. Sorry 

Anonymkode: 3efe1...1f2

Er litt det jeg redd for. At han bare vil en ting egentlig. 

Og litt usikker på om det er greit å besøke han på et rehabiliterings hjem? Siden jeg tross alt ikke har møtt han før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye erfaring med å møte folk fra nett. Det er helt nødvendig for meg å møtes i det virkelige livet for å få snusen i den ekte kjemien, og for en stor del er den ikke tilstede når vi først møtes.

Ved å treffe han over nett, får du en kontaktkanal som gjør det oversiktlig i forhold til at en kan undersøke egne og den andres holdninger og interesser.

Så mitt råd blir: Bruk tida på nett fornuftig for å bli kjent og møt han kun om ting stemmer - og forvent ikke at kjemien nødvendigvis er god i det virkelige livet.

Hvordan og hva som er fornuftig i forhold til tidligere rusmisbruk vet jeg dessverre ikke. Noen dør, noen lever og noen blir zombier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bare en med bagasje, men en som ikke er voksen enda og på et helt annet stadie i livet enn deg. I tillegg er han rusmisbruker og ni av ti eller fler blir ikke rusfrie til tross for rehabilitering og innleggelse. Beklager men dette her kan aldri gå, det er nok hyggelig for han med en normal nettvenn siden de andre vennene hans sannsynligvis også ruser seg, men for din egen del siden du begynner å få romantiske følelser og  illusjoner om dere to så bør du kutte kontakten og ønske han lykke til. 

Anonymkode: 75bcb...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke folk skal si at det absolutt ikke kan gå! Kanskje du ikke skal håpe på ekteskap, men hvem vet? Det kan godt hende en fin kjærste fra et nytt miljø er akkurat det han trenger for å klare å holde seg rusfri.

Jeg tenker at det er mange grunner til rusavhengighet, han har nok annetn bagasje i tillegg. Men hvorfor skal man utelukke alle mennesker med bagasje? Vi har vel alle vårt?

Jeg er for å gi folk en sjangse, jeg! Men roter han med stoff igjen hadde han møtt en lukket dør, mange sjangser er ikke det samme som å gi den første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...