Gå til innhold

Strikehjelp til en kamskjell kjole


Strikkejente

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg strikker kanskjellkjolen fra dalegarn. Nå har jeg strikket alt utenom bakstykket og forstykket. Jeg har felt av slik at jeg har 51 masker på en side og 51 masker på den andre siden (jeg har 51 masker på et sette rundpinner og de andre 51 masker på et annet sett med rundpinner). Jeg er usikker på hvordan jeg begynner på bakstykket. Det står: "Fortsett fram og tilbake med perlestrikk og fell videre til ermehull i hver side på hver 2.p 2,1,1,1,1". Hvor mye skal jeg fortsette? Bare 1 linje eller til det måler opptil noen cm? Og jeg skjønner ikke hva de mener med "fell videre i side på HVER 2.pinne"?? Kan noen hjelpe meg? Og bakstykket og forstykket, skal de strikkesfram og tilbake eller rundt?

DG_357_06_HR_WEB_ORG-1-1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Strikkejente said:

Hei. Jeg strikker kanskjellkjolen fra dalegarn. Nå har jeg strikket alt utenom bakstykket og forstykket. Jeg har felt av slik at jeg har 51 masker på en side og 51 masker på den andre siden (jeg har 51 masker på et sette rundpinner og de andre 51 masker på et annet sett med rundpinner). Jeg er usikker på hvordan jeg begynner på bakstykket. Det står: "Fortsett fram og tilbake med perlestrikk og fell videre til ermehull i hver side på hver 2.p 2,1,1,1,1". Hvor mye skal jeg fortsette? Bare 1 linje eller til det måler opptil noen cm? Og jeg skjønner ikke hva de mener med "fell videre i side på HVER 2.pinne"?? Kan noen hjelpe meg? Og bakstykket og forstykket, skal de strikkesfram og tilbake eller rundt?

DG_357_06_HR_WEB_ORG-1-1.pdf

"Fortsett fram og tilbake med perlestrikk og fell videre til ermehull i hver side på hver 2.p 2,1,1,1,1" = Du strikker frem og tilbake og feller først 2 masker (i begynnelsen og slutten av pinnen) en gang, så strikker du tilbake uten å felle, så feller du en maske i begynnelsen og slutten av pinnen, tilbake uten å felle 4 ganger til sammen. Du feller altså til sammen 12 masker.

Så står det at du skal dele bakstykket i to for å få splitt, og så fortsetter du som det står videre i oppskiften. Du feller for å få avrundede ermhull.

Les oppskriften nøye en gang til, det står hvor langt det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brunhilde said:

"Fortsett fram og tilbake med perlestrikk og fell videre til ermehull i hver side på hver 2.p 2,1,1,1,1" = Du strikker frem og tilbake og feller først 2 masker (i begynnelsen og slutten av pinnen) en gang, så strikker du tilbake uten å felle, så feller du en maske i begynnelsen og slutten av pinnen, tilbake uten å felle 4 ganger til sammen. Du feller altså til sammen 12 masker.

Så står det at du skal dele bakstykket i to for å få splitt, og så fortsetter du som det står videre i oppskiften. Du feller for å få avrundede ermhull.

Les oppskriften nøye en gang til, det står hvor langt det skal være.

Ok. Tusen takk! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkejente said:

Ok. Tusen takk! 💕

Håper du finner ut av det, det var en nydelig kjole :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2018 at 9:22 AM, Brunhilde said:
 

Håper du finner ut av det, det var en nydelig kjole :)

 

Tusen takk 😊

Men trenger litt mer hjelp. 

Jeg holder på med bakstykket akkurat nå. Jeg har felt ut til armhuler og har nå 39 masker. På instruksjonen står det "Fell den midterste m av til splitt og strikk hver side ferdig for seg". Hva vil det si? Og jeg skjønner heller ikke helt hva jeg skal gjøre etter der igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...