AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg , samboeren min og våre barn , skal nå kjøpe oss vårt første hus . Og vi har lyst å bo litt "inni busken" . Og der vi skal finne oss hus lever det bjørn . Er det noen som lever i områder som er "plaget" av bjørn , eller som har merket bjørn ? Om den har vært veldig pågående ? eller ? Jeg kjenner at dette er noe jeg tenker på ... Anonymkode: d7204...514
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Det er visst bjørn her hvor jeg bor fra tid til annen. I tilleg bor vi midt i et ulverevir. Kan ikke si jeg blir plaget av noe som helst. Aldri sett annet enn spor etter ulven, og bjørn har jeg da ikke sett spor av engang. Man tar forhåndsregler når man bor der det er mye ville dyr. Ikke la søppel stå tilgjengelig, ikke ha hunden ute alene (sånn er det bare), og ikke la ungene leke i skogen i skumringen (da er de gjerne mest aktive). Ellers vil dere få mange fine opplevelser om dere velger å bosette dere i bushen Anonymkode: aa202...0e6 4
Rotehodet Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 Noe ulv finnes det ikke her jeg bor, men bjørn gaupe og jerv streifer I området. Disse dyrene er jeg ikke spesielt redd for, de skyr mennesker som pesten. De jeg derimot har respekt for er elgku med ungdyr. Trikset er å gjøre litt ut av seg I skogen, synge litt, snakke høyt mm så elgen hører at du kommer og forflytte seg. Gå aldri I skogen musestille så går alt bra.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, Rotehodet skrev: Noe ulv finnes det ikke her jeg bor, men bjørn gaupe og jerv streifer I området. Disse dyrene er jeg ikke spesielt redd for, de skyr mennesker som pesten. De jeg derimot har respekt for er elgku med ungdyr. Trikset er å gjøre litt ut av seg I skogen, synge litt, snakke høyt mm så elgen hører at du kommer og forflytte seg. Gå aldri I skogen musestille så går alt bra. aha, så det er derfor det er så innmari mye bråk i skogene nær byer Byfolket er redde for ville dyr! Jeg har alltid lurt på hvorfor i huleste folk bråker sånn og ødelegger stillheten i skogene. Er det ikke derfor vi oppsøker naturen? Anonymkode: f196d...d19
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er visst bjørn her hvor jeg bor fra tid til annen. I tilleg bor vi midt i et ulverevir. Kan ikke si jeg blir plaget av noe som helst. Aldri sett annet enn spor etter ulven, og bjørn har jeg da ikke sett spor av engang. Man tar forhåndsregler når man bor der det er mye ville dyr. Ikke la søppel stå tilgjengelig, ikke ha hunden ute alene (sånn er det bare), og ikke la ungene leke i skogen i skumringen (da er de gjerne mest aktive). Ellers vil dere få mange fine opplevelser om dere velger å bosette dere i bushen Anonymkode: aa202...0e6 hvor i norge er det mye ulv? er den ikke utryddet? Anonymkode: 2de42...3ab
Wonders Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Vi har ulv og bjørn på hytta oppe ved Femundsmarka. Svigerforeldre fra Oslo er ikke så keen på at barnebarna er ute utpå ettermiddagen. Hahahaha jaja, jeg er fra Hedmark og tenker ikke på det. Barn bråker så mye, og jeg og mannen dufter parfyme, tror rovdyrene skygger unna da vi er der. Endret 1. oktober 2018 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 ... Inni busken? Anonymkode: 8d3e3...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 Det skal være bjørn her men aldri sett det Her er det ikke mest bjørn men en del ulv. Det at folk skal ha det til at det er så lite ulv i Norge er bare piss.. Vi kjører barna til skolen (liker ikke at de venter på bussen alene) og vi har ikke hunden ute i bånd på tunet alene da vi har ulv på tunet med jevne mellomrom. Vi holder på å gjerde inne eiendommen nå slik at barna kan være ute alene av og til. Ulvene er ikke redd de store hestene til naboen en gang og barn og kjæledyr har ingenting å skilte med. Nabogården som hadde sauedrift måtte bare legge ned for tre år siden fordi det ikke gikk an å holde på lenger. de i byene vil verne ulv og bjørn så da må vi bare tilpasse oss. Anonymkode: 1b116...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #11 Skrevet 1. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor i norge er det mye ulv? er den ikke utryddet? Anonymkode: 2de42...3ab Utryddet? Har du ikke fulgt med i media i det siste? Anonymkode: aa202...0e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå