Gå til innhold

Norsklærer eller noe mer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forstår ikke hva han her vil! 

Vi startet å skrive for lenge siden( mars/april). Han er ikke fra Norge, og skrev på den tiden veldig dårlig norsk. Og det ble temmelig vanskelig å skrive med han. Så mistet vi kontakten pga dette.

Eller mer at jeg ga litt opp å være norsk lærer for en jeg ikke hadde peiling på hvem var.

For litt siden gjenopptok vi kontakten og han virket glad for det. Han har jobbet med språket og blitt mye bedre( men fortsatt ganske vanskelig). 

Før vi møttes kunne kan si at jeg var pen osv på bilder. Etter at vi møttes skrev han en gang at det var mye han ville si uten at han fikk det til.

Problemet er at jeg får ikke noe inntrykk av han, og hva han vil/ syntes. Har prøvd å fiske litt, men pga språket funker det ikke. Eneste personen jeg ikke har klart å lese så godt. Han virker som en rolig og snill person, men

Han har skrevet ala neste gang vi møtes og jeg har sagt vi kan snakke i tlf for at han skal lære seg norsk bedre.

Jeg våkner opp til god morgen meldig hver morgen, og vi har skrevet hver dag. Bare ikke nå de neste to ukene fordi han er hjemme på ferie.

Jeg har ikke lyst til å gå i baret igjen og bli glad i en som ikke er seriøs( har opplevd det flere ganger, selv om de sier de er seriøse). Han er kjekk så tenker også litt hvorfor er ikke han sammen med noen? ( Det er ganske vanlig at folk derfra er gift og har unger for lenge siden. Han er 35 og jeg 34)

Har noen klart det med språket? Eller burde jeg bare se på han som en venn? Eller kanskje jeg bare skal fokusere på eksamen min🙈

Anonymkode: dbafa...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si meg, snakker denne mannen egentlig spansk? 

Anonymkode: cdbc5...1f8

Skrevet

Jeg synes du er modig om du tør satse på en du strever så mye med å kommunisere med. Uten kommunikasjon blir forholdet vanskelig. Det er umulig for oss å vite om dette er noe å satse på, men du bør i alle fall tenke deg godt om før du bestemmer deg for hva du vil gjøre med situasjonen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...