Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Dette høres kanskje ut som en bagatell, og er vel forsåvidt det også, men jeg skulle likevel gjerne hatt noen tips. 

Jeg har meldt meg på en gruppereise, og fått tilsendt flybilletter på epost fra et reisebyrå, og det er ikke mulig å endre seteplassen på flyet. Jeg har selvsagt fått et midtsete. Jeg syns dette er svært ubehagelig, særlig siden flytiden er på over tre timer. Hvordan holder man ut best mulig uten at det skal bli alt for ille? 

Jeg tenker selvsagt å prøve å sove mest mulig, men det er ikke alltid jeg får det til, og særlig ikke når jeg blir sittende med folk rundt meg overalt. 

Anonymkode: 89f45...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du de du skal reise med? Det er ikke verre å spørre om personen ved siden av kan bytte sete med deg når dere kommer på flyplassen. 

Anonymkode: 46946...d75

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du de du skal reise med? Det er ikke verre å spørre om personen ved siden av kan bytte sete med deg når dere kommer på flyplassen. 

Anonymkode: 46946...d75

Nei, jeg gjør ikke det, dessverre. 

Skrevet

Ingen ønsker midtsetet, men noen må sitte der også. Ta med en bok og les. Man må ikke sove på en 3-timers tur

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Ingen ønsker midtsetet, men noen må sitte der også. Ta med en bok og les. Man må ikke sove på en 3-timers tur

Ja, jeg er klar over det. Det er derfor jeg spør etter tips til å holde ut. Bok var en god ide, hvis jeg klarer å konsentrere meg, takk!

Hvorfor må man ikke sove på en 3-timers tur? 

Skrevet

Musikk eller poscast

Anonymkode: ee014...6d1

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er klar over det. Det er derfor jeg spør etter tips til å holde ut. Bok var en god ide, hvis jeg klarer å konsentrere meg, takk!

Hvorfor må man ikke sove på en 3-timers tur? 

Man kan (hvis en klarer), men må ikke. Det var slik jeg mente det. 12-timers turer derimot, da er det greit å ha det så komfortabelt at en kan sove bort noe tid.

Men mitt inntrykk er at de som ikke sover er oppslukt i telefon eller nettbrett, og at det er lett å samle tankene om sitt eget. Jeg hører ofte på musikk eller knotter på telefonen (som mange andre) 😊

• Liker 5
Skrevet

Ofte kan man bytte sete når man kommer på flyplassen, hvis det ikke er fullt. Ellers kan du vel oppgradere billetten din for å få litt bedre plass?

Last ned noen filmer eller serier på mobilen/ipad, og se på tv/film i tre timer. Da flyr tiden ;)

• Liker 3
Skrevet

Musikk eller poscast

Anonymkode: ee014...6d1

Takk, det skal jeg gjøre. 

Akkurat nå, Kontormus skrev:

Man kan (hvis en klarer), men må ikke. Det var slik jeg mente det. 12-timers turer derimot, da er det greit å ha det så komfortabelt at en kan sove bort noe tid.

Men mitt inntrykk er at de som ikke sover er oppslukt i telefon eller nettbrett, og at det er lett å samle tankene om sitt eget. Jeg hører ofte på musikk eller knotter på telefonen (som mange andre) 😊

Ahh, sånn ja. Jeg vil helst sove så mye som mulig slik at jeg slipper å forholde meg til alt rundt. Jeg sliter veldig med å måtte være midt i med folk rundt meg så tett, og det beste vil da være å sove slik at jeg slipper å forholde meg til det. 

1 minutt siden, perplexed skrev:

Ofte kan man bytte sete når man kommer på flyplassen, hvis det ikke er fullt. Ellers kan du vel oppgradere billetten din for å få litt bedre plass?

Last ned noen filmer eller serier på mobilen/ipad, og se på tv/film i tre timer. Da flyr tiden ;)

Det har jeg ikke råd til. 

Jeg skal prøve å underholde meg mest mulig, og prøve å ikke få helt panikk. 

Takk for tips alle sammen! :)

Skrevet

Ta med bok og les eller last ned filmer og/eller serier til mobil/nettbrett, det holder deg nok opptatt noen timer. Selv kjører jeg gjerne seriemaraton på lange flyturer. 

Ellers ville jeg ikke gitt opp å få byttet sete helt. Det kan være at du kan få det til på flyplassen selv om det ikke er mulig i forkant. 

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

For å få tiden til å gå, kan du:

- Se på filmer eller serier som du på forhånd har lastet ned på mobil eller nettbrett

- Høre på podcast, musikk eller lydbok

- Lese

- Drive en eller annen form for håndarbeid hvis du driver med sånt (strikking eller hekling feks)

Tre timer på fly er virkelig ikke så lenge, dette går helt fint altså. Du kan jo se positivt på det: det er lettere å komme seg ut og på do hvis du sitter ved midtsetet enn hvis du sitter ved vinduet. Da må du bare forbi en person, ikke to. Og det kan jo hende de du sitter sammen med er hyggelige skravlesyke folk også.

Skrevet
1 minutt siden, Solsmil skrev:

For å få tiden til å gå, kan du:

- Se på filmer eller serier som du på forhånd har lastet ned på mobil eller nettbrett

- Høre på podcast, musikk eller lydbok

- Lese

- Drive en eller annen form for håndarbeid hvis du driver med sånt (strikking eller hekling feks)

Tre timer på fly er virkelig ikke så lenge, dette går helt fint altså. Du kan jo se positivt på det: det er lettere å komme seg ut og på do hvis du sitter ved midtsetet enn hvis du sitter ved vinduet. Da må du bare forbi en person, ikke to. Og det kan jo hende de du sitter sammen med er hyggelige skravlesyke folk også.

Tre timer er lenge når man må sitte anspent uten å klare å slappe av, jo. Jeg vet jeg fremstår veldig negativ nå, men jeg gruer meg veldig. Tre timer på fly gjør meg ikke noe, men når jeg må sitte omringet av ukjente mennesker, så er det svært ubehagelig. Jeg får ta mange turer på toalettet slik at jeg får være litt alene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Dette høres kanskje ut som en bagatell, og er vel forsåvidt det også, men jeg skulle likevel gjerne hatt noen tips. 

Jeg har meldt meg på en gruppereise, og fått tilsendt flybilletter på epost fra et reisebyrå, og det er ikke mulig å endre seteplassen på flyet. Jeg har selvsagt fått et midtsete. Jeg syns dette er svært ubehagelig, særlig siden flytiden er på over tre timer. Hvordan holder man ut best mulig uten at det skal bli alt for ille? 

Jeg tenker selvsagt å prøve å sove mest mulig, men det er ikke alltid jeg får det til, og særlig ikke når jeg blir sittende med folk rundt meg overalt. 

Du kan jo og ta kontakt med flyselskapet og høre om det er mulig å bytte sete. Du værste du kan få er et nei. Så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd ihvertfall.

Skrevet

det er flere og flere bedrifter som kun betaler for billigste billett. Da blir det midtseter.

Anonymkode: 8acab...0b3

Skrevet
1 minutt siden, Kjetil E skrev:

Du kan jo og ta kontakt med flyselskapet og høre om det er mulig å bytte sete. Du værste du kan få er et nei. Så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd ihvertfall.

Det er Norwegian, og jeg vet ikke hvor villig de er til å gjøre sånt uten å ta betalt for det? 

Jeg skal prøve å få endret det når jeg sjekker inn eller noe, hvis jeg ikke før løst det før. Men greit å være forberedt dersom jeg ikke får endret det. 

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Norwegian, og jeg vet ikke hvor villig de er til å gjøre sånt uten å ta betalt for det? 

Jeg skal prøve å få endret det når jeg sjekker inn eller noe, hvis jeg ikke før løst det før. Men greit å være forberedt dersom jeg ikke får endret det. 

Det koster mellom 75 og 250 kr. Hadde jeg vært deg ville jeg spandert det. Midtsete er jo et mareritt. Hvis du vil endre det når du sjekker inn på flyplassen så vil det og koste det samme.

Men så er spørsmålet dette gjelder kun hvis billetten er love fare. Aller billigste billett, så er det en høyere kategori så er det gratis og bytte sete.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kjetil E skrev:

Det koster mellom 75 og 250 kr. Hadde jeg vært deg ville jeg spandert det. Midtsete er jo et mareritt. Hvis du vil endre det når du sjekker inn på flyplassen så vil det og koste det samme.

Men så er spørsmålet dette gjelder kun hvis billetten er love fare. Aller billigste billett, så er det en høyere kategori så er det gratis og bytte sete.

Det er ikke billigste billett, vil jeg tro, da det er inkludert 2 stk. bagasje (håndbagasje og annen bagasje, antar jeg). Jeg har prøvd å endre på nettsiden, men får det ikke til. 

Skrevet

Det er ikke billigste billett, vil jeg tro, da det er inkludert 2 stk. bagasje (håndbagasje og annen bagasje, antar jeg). Jeg har prøvd å endre på nettsiden, men får det ikke til. 

Da ville jeg ringt Norwegian og hørt.

Skrevet
Akkurat nå, Kjetil E skrev:

Da ville jeg ringt Norwegian og hørt.

Det kan jeg gjøre, men mulig det siden det ikke er jeg som har bestilt billettene. 

Uansett, takk for gode råd! :)

• Liker 2
Skrevet

Det kan jeg gjøre, men mulig det siden det ikke er jeg som har bestilt billettene. 

Uansett, takk for gode råd! :)

Det skal vel uansett stå et bestillingsnummer ref.nr eller lignende. Uansett oppgi navn og flygning.

Bare apropos love fare, de kan ha kjøpt bagasje for dere som tillegg og dere alikevel har love fare. Og ikk + eller høyere. Og da må det betales for endring av sete.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...