AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg er en jente på 29 år. Har mann og to barn på 8 måneder og 4 år. Jeg er sliten 24/7. Føler meg aldri uthvilt. Kunne sovet store deler av døgnet, uten problemer. Mannen min jobber mye i hverdagen, så jeg har nesten alt fra mandag til fredag. Litt slitsomt, men det burde jo la seg gjøre.. jeg er jo ung og frisk. Vi er flinke til å finne på ting i helgene. Men jeg gjør det jo kun for de. Orker egentlig ikke.. drar på besøk, går turer i skogen, badeland, bibliotek, lekeland, sykkelturer osv. Skulle ønske jeg fant glede i det. Men er bare så utrolig sliten. Legger meg nok for sent på kvelden. Som regel midnatt, og opp 06-07. Er så godt med et par timer egentid/husarbeid på kvelden.. er jo mye som må gjøres i huset også. Minstemann sovner ikke før 21 tiden.. mannen min legger som regel han, og jeg starter på ting som må gjøres. Hva kan jeg gjøre for å orke mer? På kontrollen etter fødselen var alt bra av prøver. Ingen mangel på noe. Anonymkode: fa7fa...dfa
exictence Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Skulle ønske jeg fant glede i det. Men er bare så utrolig sliten. Anonymkode: fa7fa...dfa Jeg tenker at mye av dette henger sammen. Jo mer glede man finner i ting, jo mer orker man. Finn en tid som bare er din. Mannen kan få en tid som bare er hans. Da finner du på noe som du liker å gjøre, kanskje be en venninne med på tur eller en hobby. Lag noe god mat, hvis du liker det. Du kan få mer energi av å gjøre noe du synes er gøy. Så kan du selvsagt legge deg tidligere. Du har små barn. Er mye alene med dem. Ikke rart du er sliten. Du må "være der" hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 Drit i husarbeidet, gå og legg deg kl 21.. Anonymkode: e6cca...886 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i husarbeidet, gå og legg deg kl 21.. Anonymkode: e6cca...886 Dette!!!!!!! Ta husarbeidet en annen dag, du er NØDT TIL å få nok søvn. Anonymkode: 410ba...153 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette!!!!!!! Ta husarbeidet en annen dag, du er NØDT TIL å få nok søvn. Anonymkode: 410ba...153 Skal vi bruke lørdagen på husarbeid da? Når vi endelig har tid sammen alle fire. TS Anonymkode: fa7fa...dfa
Kladd Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 Hva med å senke kravene til å underholde barna litt? De har større behov for en tilstedeværende og uthvilt mor enn tur til badeland. Ville lagt meg tidligere og gjort størsteparten av husarbeidet på lørdag eller søndag. Også bare gå ut og leke en tur i stedet for å gjøre helgene om til ekspedisjoner (som det jo lett kan føles som når en skal finne på noe ekstra med barn..) 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg er enig i at det ikke er nødvendig å finne på så mye i helgene, barn flest klarer å underholde seg selv. Anonymkode: 730a5...19b 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 16 minutter siden, Kladd skrev: Hva med å senke kravene til å underholde barna litt? De har større behov for en tilstedeværende og uthvilt mor enn tur til badeland. Ville lagt meg tidligere og gjort størsteparten av husarbeidet på lørdag eller søndag. Også bare gå ut og leke en tur i stedet for å gjøre helgene om til ekspedisjoner (som det jo lett kan føles som når en skal finne på noe ekstra med barn..) Synes vi fort blir gående litt oppå hverandre i en ganske så trang bolig, og det blir enda mer å rydde opp på kvelden.. 4 åringen maser så fælt inne. Skal ha oss med på rollelek døgnet rundt. Da er det bedre å gå en tur, synes jeg.. 😕 TS Anonymkode: fa7fa...dfa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes vi fort blir gående litt oppå hverandre i en ganske så trang bolig, og det blir enda mer å rydde opp på kvelden.. 4 åringen maser så fælt inne. Skal ha oss med på rollelek døgnet rundt. Da er det bedre å gå en tur, synes jeg.. 😕 TS Anonymkode: fa7fa...dfa Hovedproblemer ditt er jo at du ikke sover. Du er jo inne i en vond sirkel - fordi du ikke sover nok. Ikke rart du er konstant utslitt, når du ikke sover mer enn 6-7 timer, og det med baby attpåtil. Er da helt vanlig å ha økt behov for søvn når en har baby, og kanskje ammer? Ikke rart du er konstant utslitt, når du legger deg først i tolvtida.... Å steinsovne i ni-tida var vel mer normalen for meg i den perioden. Tenk hvor mye mer du kan få gjort, om du unner deg selv å sove nok - så du kan være våken og opplagt, og effektiv? Du og dere er jo nødt til å ordne livene deres på en sånn måte at du også får dekket basalbehov - som nok søvn. Alt annet får prioriteres inn etter det. Ellers ender du jo bare opp med å kjøre deg selv helt ned på dunken, og det er jo ingen tjent med. Anonymkode: 0b13e...46d
Kladd Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes vi fort blir gående litt oppå hverandre i en ganske så trang bolig, og det blir enda mer å rydde opp på kvelden.. 4 åringen maser så fælt inne. Skal ha oss med på rollelek døgnet rundt. Da er det bedre å gå en tur, synes jeg.. 😕 TS Anonymkode: fa7fa...dfa Går det kanskje an at enten du eller mannen tar med ungene ut for noen timer, også kan den andre ta seg av ting hjemme imens? Evt. sove ut/slappe av et par timer om det er det det er størst behov for. Men en 4-åring kan jo også kanskje være med på husarbeidet? Jeg likte godt å hjelpe til med støvsuger og vaskeklut da jeg var på den alderen. Det effektiviserer ikke nødvendigvis vaskinga, men det blir i alle fall gjort. Også kan dere belønnes med å se film/drikke kakao etterpå.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #11 Skrevet 2. oktober 2018 Er devserre sånn det er å være tobarnsmor av samme grunn tør jeg rett og slett ikke selv for ser dette her skje så mye Kan dere få mer avlastning, barnepass, hushjelp, barna kjøre med andre foreldre til barnehagen/skolen og være hos noen andre familier på faste dager så du får litt fri? Anonymkode: 87429...fc5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #12 Skrevet 2. oktober 2018 Har du testet stoffskifte? Anonymkode: 8e357...059
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #13 Skrevet 2. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du testet stoffskifte? Anonymkode: 8e357...059 Trenger virkelig ikke teste stoffskiftet når man har konstant søvnmangel. Om TS sov 8 timer hver natt og fortsatt var sliten kunne man begynne å lure litt, men ikke når det blir for lite søvn. I tillegg må barn lære å finne på ting selv. Trenger ikke å ha foreldre som må underholde dem hver eneste kveld og helg. Anonymkode: 29b64...287
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå