Gå til innhold

Interessenivået hos mannfolk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplever gang på gang at fyren viser stor interesse på starten, men så går det sakte (men sikkert?) nedover.. Jeg bruker tid på å føle meg trygg med noen, så på starten er jeg gjerne mer laidback og "care", mens fyren har alltid vært veldig på. Da snakker vi lange meldinger, flere snaps om dagen, planlegge daten lang tid i forveien osv. Så begynner jeg å gi litt etter, føle meg litt tryggere og muligens få litt varme følelser. DA begynner de å trekke seg tilbake, tar ikke mye kontakt lengre osv?? Er dette vanlig? 

Eksempel: Datet en fyr i ca 6 uker, vært på 7 dates og hatt sex. Han virket veldig oppriktig og seriøst. La ut kortene veldig tidlig at han ønsket å ta dette videre (date eksklusivt/bli sammen?) Mens jeg syntes det var altfor tidlig etter kun 3 dates. Vi fortsatte å møtes som vanlig og etter 7 dates føler jeg meg klar til å satse. Skal sies at interessenivået hans var allerede på vei ned, da tok jeg tak i problemet og fortalte (endelig) hva jeg ville. Fikk derimot et ganske vagt respons - altså han var med på det men det var ikke akkurat noe HURRA fra hans side. Videre tullet han med at jeg skulle si det igjen og igjen på "tull" (for å mate hans ego), mens jeg var dønn seriøst? Jeg var redd for at det skulle dø ut, tok tak i problemet og brettet ut mine følelser, også responderer han sånn her? Betyr det at han gir faen i hele greia eller?

Anonymkode: 36499...9d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel sikkert fordi du bruker så lang tid på å "bli carm" så de føler at du er veldig care og egentlig ikke bryr seg, så da mister de interessen innen du får interessen.

Anonymkode: 84275...56d

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel sikkert fordi du bruker så lang tid på å "bli carm" så de føler at du er veldig care og egentlig ikke bryr seg, så da mister de interessen innen du får interessen.

*varm

Skrevet

Når dere skriver "care", mener dere egentlig det motsatte? To care betyr jo å bry seg.

Anonymkode: db111...ac9

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere skriver "care", mener dere egentlig det motsatte? To care betyr jo å bry seg.

Ja care på en ironisk måte, at jeg var litt likegyldig typ.

TS

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever gang på gang at fyren viser stor interesse på starten, men så går det sakte (men sikkert?) nedover.. Jeg bruker tid på å føle meg trygg med noen, så på starten er jeg gjerne mer laidback og "care", mens fyren har alltid vært veldig på. Da snakker vi lange meldinger, flere snaps om dagen, planlegge daten lang tid i forveien osv. Så begynner jeg å gi litt etter, føle meg litt tryggere og muligens få litt varme følelser. DA begynner de å trekke seg tilbake, tar ikke mye kontakt lengre osv?? Er dette vanlig? 

Eksempel: Datet en fyr i ca 6 uker, vært på 7 dates og hatt sex. Han virket veldig oppriktig og seriøst. La ut kortene veldig tidlig at han ønsket å ta dette videre (date eksklusivt/bli sammen?) Mens jeg syntes det var altfor tidlig etter kun 3 dates. Vi fortsatte å møtes som vanlig og etter 7 dates føler jeg meg klar til å satse. Skal sies at interessenivået hans var allerede på vei ned, da tok jeg tak i problemet og fortalte (endelig) hva jeg ville. Fikk derimot et ganske vagt respons - altså han var med på det men det var ikke akkurat noe HURRA fra hans side. Videre tullet han med at jeg skulle si det igjen og igjen på "tull" (for å mate hans ego), mens jeg var dønn seriøst? Jeg var redd for at det skulle dø ut, tok tak i problemet og brettet ut mine følelser, også responderer han sånn her? Betyr det at han gir faen i hele greia eller?

Mer laidback og "care" sier du. Hva er care? Oppfører du deg som du er uinteressert lissom?

Personlig hadde jeg trekt meg tilbake tidligere - hvis jeg følte det ble enveis positivitet fra meg og du var sånn halv-lunken "jada, kan vel sikkert det en dag". Tror dog en del menn kan reagere på den væremåten din ved at de da "jobber" hardere - uten at de legger en dritt i det - for å få deg interessert/mer på, av rent prinsipp. Når du da endelig blir "på" så gjengjelder de tjenesten ved å trekke seg unna deg. I dag er det jo også mange som dater flere samtidig - mye kan skje på 6 uker da- så det kan jo også være at du til stadighet taper i kampen mot andre damer. Noe mer interessant dukker opp, en annen dame var bedre i senga, kanskje han bare var ute etter sex fra starten av osv.

Høres ut som han ble lei deg. Tror man generelt skal være litt forsiktig med å få den man dater til å føle seg underlegen den andre som person. Sagt på en annen måte - det er nok viktig at begge føler seg jevnbyrdige i datingperioden og at det legges opp til at "vi" sammen skal se hvor veien går, ikke at det kun er den enes vei som skal følges.

• Liker 3
Skrevet

Stakkaren hadde vel gitt opp 😂 men jeg skjønner det er vondt! 

Skrevet

Ja  vanlig.  Nen er jo sånt som siler ut de seriøse fra de useriøse. En som virkelig liker deg går ikke lei etter 7 dates. En som bare er ute etter sex kan lett si han vil noe seriøst med deg på tredje daten for å få sex neste gang men får han ikke det han egentlig vil ha som da er sex og egoboost så mister han interessen, men det er jo likesågreit for da hadde han aldri vedvart interessen særlig lenge om han latet som å gå i et forhold med deg for en periode heller . Han der sier jo til og med rett ut at han bare bruker dine følelser for egoboost. 

Anonymkode: dff17...b1c

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja care på en ironisk måte, at jeg var litt likegyldig typ.

TS

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en forkortning på "careless"?

Anonymkode: 6f77b...22d

Skrevet
4 timer siden, Eplejuice123 skrev:

Dette er bare tull, han gjorde det han måtte for å få sex, når han hadde fått det så skygget han unna, videre til neste post. Et av utallige innlegg i dette forumet med samme utfall fra kvinner som ikke forstår mekanikken, og gir sex alt for lett til slike menn.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel: Datet en fyr i ca 6 uker, vært på 7 dates og hatt sex. Han virket veldig oppriktig og seriøst. La ut kortene veldig tidlig at han ønsket å ta dette videre (date eksklusivt/bli sammen?) Mens jeg syntes det var altfor tidlig etter kun 3 dates. Vi fortsatte å møtes som vanlig og etter 7 dates føler jeg meg klar til å satse. Skal sies at interessenivået hans var allerede på vei ned, da tok jeg tak i problemet og fortalte (endelig) hva jeg ville

Du sitter jo med fasiten her! Du gav han det han var ute etter, og han fikk det han var ute etter, så stikker han. Veldig mange menn er slik, de spiller et spill der de later som om de er ute etter noe seriøst, men er egentlig bare ute etter sex som du gir de om de spiller med. Du vil gå mange slike runder om du ikke strammer dette inn, lar det gå måneder der dere treffes og gjør ting sammen, uten at dere har sex. Slik innsats ligger aldri menn ned uten at de mener alvor! Helt garantert.

Skrevet
5 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Mer laidback og "care" sier du. Hva er care? Oppfører du deg som du er uinteressert lissom?

Personlig hadde jeg trekt meg tilbake tidligere - hvis jeg følte det ble enveis positivitet fra meg og du var sånn halv-lunken "jada, kan vel sikkert det en dag". Tror dog en del menn kan reagere på den væremåten din ved at de da "jobber" hardere - uten at de legger en dritt i det - for å få deg interessert/mer på, av rent prinsipp. Når du da endelig blir "på" så gjengjelder de tjenesten ved å trekke seg unna deg. I dag er det jo også mange som dater flere samtidig - mye kan skje på 6 uker da- så det kan jo også være at du til stadighet taper i kampen mot andre damer. Noe mer interessant dukker opp, en annen dame var bedre i senga, kanskje han bare var ute etter sex fra starten av osv.

Høres ut som han ble lei deg. Tror man generelt skal være litt forsiktig med å få den man dater til å føle seg underlegen den andre som person. Sagt på en annen måte - det er nok viktig at begge føler seg jevnbyrdige i datingperioden og at det legges opp til at "vi" sammen skal se hvor veien går, ikke at det kun er den enes vei som skal følges.

Mer laidback og care, typ at jeg lot han «jobbe» for det. Men responderte alltid positivt når han tok kontakt/ville møtes. Det er ikke det at jeg har vært helt kald og emotionless. Har også vist min interesse, men på en mye mer diskré og forsiktig måte. Mens han ville gå all in etter kun tre dates. 

Jeg aner ikke hvorfor, men magefølelsen min sier at noe mer interessant dukket opp.. At han bruker energien og tiden sin på noen andre som ikke er meg! Ja, stemmer nok at han har gått lei. Men hva burde jeg gjøre nå? Droppe alt fordi det tydeligvis ikke lå en dritt bak den harde «jobbingen» hans? Har så lyst til å bare si fuck off og slette fyren fra alt.. Føler meg jo så dum som trodde på alt det han sa og ga uttrykk for på starten. 

TS

Anonymkode: 093ad...3a7

Skrevet
6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Du sitter jo med fasiten her! Du gav han det han var ute etter, og han fikk det han var ute etter, så stikker han. Veldig mange menn er slik, de spiller et spill der de later som om de er ute etter noe seriøst, men er egentlig bare ute etter sex som du gir de om de spiller med. Du vil gå mange slike runder om du ikke strammer dette inn, lar det gå måneder der dere treffes og gjør ting sammen, uten at dere har sex. Slik innsats ligger aldri menn ned uten at de mener alvor! Helt garantert.

Jeg tviler virkelig på at han var kun ute etter sex.. Vi hadde en utrolig bra connection og han pushet meg aldri til sex. De første datene varte 6 timer + og han dro hjem på eget initiativ kl 4 på natten når han bodde i en annen by. Fulgte meg bare hjem og spurte ikke engang om å få kommet opp. Hadde han virkelig giddet å gjøre alt dette kun for sex? Det er først nå etter at han dro til utlandet at ting snudde helt om.. Null kontakt selvom han er pålogget på sosiale medier 24/7 og vagt respons på all kommunikasjon. Vet ikke hva jeg skal tro lengre.

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja  vanlig.  Nen er jo sånt som siler ut de seriøse fra de useriøse. En som virkelig liker deg går ikke lei etter 7 dates. En som bare er ute etter sex kan lett si han vil noe seriøst med deg på tredje daten for å få sex neste gang men får han ikke det han egentlig vil ha som da er sex og egoboost så mister han interessen, men det er jo likesågreit for da hadde han aldri vedvart interessen særlig lenge om han latet som å gå i et forhold med deg for en periode heller . Han der sier jo til og med rett ut at han bare bruker dine følelser for egoboost. 

Anonymkode: dff17...b1c

Ja fyfaen.. Nettopp det han gjør, bruker mine følelser for egoboost. Nei vettu hva, det er over og ut as.

TS

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler virkelig på at han var kun ute etter sex.. Vi hadde en utrolig bra connection og han pushet meg aldri til sex. De første datene varte 6 timer + og han dro hjem på eget initiativ kl 4 på natten når han bodde i en annen by. Fulgte meg bare hjem og spurte ikke engang om å få kommet opp. Hadde han virkelig giddet å gjøre alt dette kun for sex?

Det kan lett være slik ja, det er en liten innsats for å få det slik han vil innen rimelig kort tid. Så lå alt helt åpent for han fordi han spilte kortene rett for sin egen del. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er slik, men alt tyder på det. For at han drar utenlands betyr ikke at han dermed trenger å brenne alle broer til deg, om han var virkelig interessert i noe seriøst. Han vet at han ikke skulle presse for hardt, for da ville du trukket deg tilbake. Du må huske på at slike menn kan dette spillet til fingerspissene.

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer laidback og care, typ at jeg lot han «jobbe» for det. Men responderte alltid positivt når han tok kontakt/ville møtes. Det er ikke det at jeg har vært helt kald og emotionless. Har også vist min interesse, men på en mye mer diskré og forsiktig måte. Mens han ville gå all in etter kun tre dates. 

Jeg aner ikke hvorfor, men magefølelsen min sier at noe mer interessant dukket opp.. At han bruker energien og tiden sin på noen andre som ikke er meg! Ja, stemmer nok at han har gått lei. Men hva burde jeg gjøre nå? Droppe alt fordi det tydeligvis ikke lå en dritt bak den harde «jobbingen» hans? Har så lyst til å bare si fuck off og slette fyren fra alt.. Føler meg jo så dum som trodde på alt det han sa og ga uttrykk for på starten. 

TS

Skjønner :)  All in etter tre dates forstår jeg ikke var fristende - syns egentlig du burde tatt det som en alarmbjelle jeg :P

Ja, mulig noe annet har dukket opp da. Huff, ikke lett og en kjip situasjon! Kanskje du kan spørre han direkte igjen? Si at du merker jo han er helt annerledes osv? Mulig du får et perfekt svar da og at han fortsetter å holde døren oppe men - handlinger sier jo uansett mye mer enn ord.

Eller er jeg enig i det brukeren overfor skrev - om det å kun være ute etter  sex. At mange menn kan det spillet til fingerspissene. De har ingen problemer med å gi  3-4 dates før de prøver seg på  full pakke - de leser hva som skal til for at du blir trygg nok og så gir de deg akkurat det da. Hvis du var helt ukjent for han når dere møttes så er det jo snakk om veldig liten investering av tid  som må til fra hans side - 6 uker er kort og 7 dates er lite - å regner med det ikke var på date nr 7 dere hadde sex for første gang.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet

Mange menn er ute etter kun sex. Men er ikke sikkert det stemmer i dette tilfelle. Kanskje han rett og slett kjente at følelsene ikke var så sterke allikevel. Er jo sånn med oss kvinner også, vi kan treffe en mann en stund før så å innse at dette var ikke det jeg ville ha allikevel.

Anonymkode: 26bce...ced

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

TS

Det finnes ingen måte å få meg til å bli uinteressert raskere i hvert fall. Jeg kan være sikkelig interessert og keen på å møtes, ta masse initiativ og gjerne ville være sammen med hun mye, men når jeg får inntrykket av at jeg bare er et tidsfordriv det du egentlig ikke bryr deg og der det kun er jeg som tar initiativ hver bidige gang så gidder jeg faktisk ikke kaste bort tiden min på slike mennesker. Da finner jeg heller en som viser at hun verdsetter meg.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det stemmer. Derfor har det endt opp med at jeg er tilbakeholden og skeptisk fordi erfaringsmessig er de aller fleste bare ute etter et knull før de stikker videre til neste knull.  

Anonymkode: 6f78f...030

Skrevet
På 1.10.2018 den 17.18, Eplejuice123 skrev:

Det er overhodet ikke vondt for han. Værre med dama og alle de følelsene etter at han har fått kjørt henne 😂😂😂

Anonymkode: 738b3...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...