AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Nå som vi har kommet til oktober, er det rosa sløyfe aksjonen, støtter du den ? Anonymkode: a41fd...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Ja, det gjør jeg. Min søster har brystkreft med spredning. Og jeg kjenner alt for mange andre som også har har/hatt brystkreft, men som det heldigvis har gått bra med. Anonymkode: 67fab...a25 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg støtter selvfølgelig brystkreftsaken, men synes det er tåpelig at en billig plastsløyfe fra Kina skal være et uttrykk for omsorg. Anonymkode: c92df...442 3
Ullvott Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg støtter aksjonen da jeg har vært gjennom brystkreft selv. Jeg vet også veldig veldig godt hva det går ut på å ha senskader, som årets aksjon fokuserer på. Jeg er ikke så veldig glad i de rosa sløyfene, så jeg setter heller inn penger og kjøper andre produkter.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjør jeg. Min søster har brystkreft med spredning. Og jeg kjenner alt for mange andre som også har har/hatt brystkreft, men som det heldigvis har gått bra med. Anonymkode: 67fab...a25 Klem til deg, håper hun blir frisk Anonymkode: a41fd...d7f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 5 minutter siden, Ullvott skrev: Jeg støtter aksjonen da jeg har vært gjennom brystkreft selv. Jeg vet også veldig veldig godt hva det går ut på å ha senskader, som årets aksjon fokuserer på. Jeg er ikke så veldig glad i de rosa sløyfene, så jeg setter heller inn penger og kjøper andre produkter. Anonymkode: a41fd...d7f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg, håper hun blir frisk Anonymkode: a41fd...d7f Det blir hun dessverre ikke, brystkreften har de fått bukt med og hun er forsåvidt "frisk" nå. men spredningen kan ikke helbredes, den blir bare bremset så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 67fab...a25
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir hun dessverre ikke, brystkreften har de fått bukt med og hun er forsåvidt "frisk" nå. men spredningen kan ikke helbredes, den blir bare bremset så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 67fab...a25 Det var leit å høre. Anonymkode: a41fd...d7f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 Nei, så lenge denne auksjonen har opphavsrett på de rosa sløyfene, som i andre land er tilgjengelig for andre å bruke. En får jo ikke lov til å selge noe med rosa sløyfe på, for å donere pengene til aksjonen. Da klarer de seg fint uten pengene mine Anonymkode: 41665...6d2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 Ikke auksjonen. AKSJONEN, skulle det være Anonymkode: 41665...6d2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #11 Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, så lenge denne auksjonen har opphavsrett på de rosa sløyfene, som i andre land er tilgjengelig for andre å bruke. En får jo ikke lov til å selge noe med rosa sløyfe på, for å donere pengene til aksjonen. Da klarer de seg fint uten pengene mine Anonymkode: 41665...6d2 Jeg har sett flere som selger produkter med en rosa sløyfe, og en plakat der det står at "overskuddet doneres til rosa-sløyfe-aksjonen". (Eks Oriflame) Mener du at disse selger produkter ulovlig? Men ut over dette, en viss kontroll må aksjonen ha. I tidligere år har jeg, som regnskapsfører, både hørt og sett useriøse aktører som har reklamert med at "overskuddet går til rosa-sløyfe-aksjonen", men når regnskapet gjøres opp blir det merkelig nok aldri overskudd. (Et konkret eksempel er at pris pr plastpose hos en handelsbedrift før aksjonen var normalt 1 kr. I løpet av aksjonsperioden ble prisen satt opp til 2 kr, med plakat om at overskuddet av posesalget gikk til "rosa-sløyfe-aksjonen". Men da aksjonen var over, ble ingenting donert) I slike tilfeller skjønner jeg at arrangørene av aksjonen blir mer restriktive på "rosa-sløyfe-merkevaren", for de vil jo ha et godt rykte, og at de som støtter ikke skal bli lurt i deres navn. Anonymkode: e1c38...308 1
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2018 #12 Skrevet 1. oktober 2018 Ja, men kanskje litt indirekte, eller hva jeg skal kalle det. Jeg kjøper ikke rosa sløyfer eller donerer penger, men for eksempel har Matkroken en greie i oktober, hvor dem donerer 2,50 kr dersom man kjøper produkter fra dr. greve, Define og en god del andre produkter. Jeg kommer til å kjøpe litt ekstra produkter nå i oktober på grunn av det. Om jeg skal velge mellom to tilsvarende produkter hvor det ene støtter aksjonen, så faller valget på det produktet selv om det andre produktet kanskje er noen kroner billigere. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #13 Skrevet 1. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett flere som selger produkter med en rosa sløyfe, og en plakat der det står at "overskuddet doneres til rosa-sløyfe-aksjonen". (Eks Oriflame) Mener du at disse selger produkter ulovlig? Men ut over dette, en viss kontroll må aksjonen ha. I tidligere år har jeg, som regnskapsfører, både hørt og sett useriøse aktører som har reklamert med at "overskuddet går til rosa-sløyfe-aksjonen", men når regnskapet gjøres opp blir det merkelig nok aldri overskudd. (Et konkret eksempel er at pris pr plastpose hos en handelsbedrift før aksjonen var normalt 1 kr. I løpet av aksjonsperioden ble prisen satt opp til 2 kr, med plakat om at overskuddet av posesalget gikk til "rosa-sløyfe-aksjonen". Men da aksjonen var over, ble ingenting donert) I slike tilfeller skjønner jeg at arrangørene av aksjonen blir mer restriktive på "rosa-sløyfe-merkevaren", for de vil jo ha et godt rykte, og at de som støtter ikke skal bli lurt i deres navn. Anonymkode: e1c38...308 Jeg fikk beskjed om at alt som skulle selges med rosa sløyfe til aksjonen, ikke var tillatt uten i samråd med dem. Derfor har jeg gitt opp å støtte dem. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få eller kjøpe rosa sløyfer hos dem og legge med tingene som jeg skulle selge, men det er ikke aktuelt for meg. Folk som selger ting med rosa sløyfe er sikkert ikke klar over at det er et varemerke, på lik linje med andre ting med opphavsrettighet. Jeg fikk hvertfall beskjed om at det var opphavsrettighet på rosa sløyfe-symbolet. Anonymkode: 41665...6d2
Wonders Skrevet 1. oktober 2018 #14 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Ja støtter den i form av deling av andres bilder på min Instagram i år. Har kjøpt mye i løpet av 19 år, siden bestemor tapte sin 8 årige kamp mot brystkreft i 1999. Det var det aller 1. året for denne kampanjen i Norge. Mamma har sjekket seg, men ikke jeg ennå. Endret 1. oktober 2018 av Wonders
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2018 #15 Skrevet 1. oktober 2018 17 minutter siden, Wonders said: Ja støtter den i form av deling av andres bilder på min Instagram i år. Har kjøpt mye i løpet av 19 år, siden bestemor tapte sin 8 årige kamp mot brystkreft i 1999. Det var det aller 1. året for denne kampanjen i Norge. Mamma har sjekket seg, men ikke jeg ennå. Har du mange følgere da? Og er det noe spesiell kampanje i forhold til instagram? Deler du bilder av proteser og slikt? og ja, jeg har ikke mye peiling på instagram 😛 Har ikke helt oversikt over ulike kampanjetyper, så spør bare av nysgjerrighet... Og litt mer privat, har du ventet/utsatt sjekking av deg selv fordi moren din ikke hadde genet? eller bare ikke kommet så langt at du har bestilt sjekk? Det er ikke brystkreft i familien min, så jeg har aldri egentlig satt meg inn i det med å sjekke seg eller noe... 1
Wonders Skrevet 1. oktober 2018 #16 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 4 minutter siden, _popcorn_ skrev: Har du mange følgere da? Og er det noe spesiell kampanje i forhold til instagram? Deler du bilder av proteser og slikt? og ja, jeg har ikke mye peiling på instagram 😛 Har ikke helt oversikt over ulike kampanjetyper, så spør bare av nysgjerrighet... Og litt mer privat, har du ventet/utsatt sjekking av deg selv fordi moren din ikke hadde genet? eller bare ikke kommet så langt at du har bestilt sjekk? Det er ikke brystkreft i familien min, så jeg har aldri egentlig satt meg inn i det med å sjekke seg eller noe... Jeg har venner som lager mye fint, og deler dens verk på Instagram om jeg liker det. Ikke noe mere enn det. Ikke mange følgerne, men mest for å oppmuntre de som er flinke, og gi de plass hos meg. Jeg er snart 40 år og burde vel dratt å sjekket meg, det er jo mye av poenget med kampanjen. Vet ikke om mamma hadde genet, ble ikke snakk om det. Trodde det var far som arvet fra mor, dersom han fikk datter. Så siden farmor, pappas mamma hadde det, så kan jeg få det? Det er jo bare å sjekke seg. Får se nærmere på det. Livmorhalsprøven er noe annet enn mammografi. Mener jeg er med på livmorhalsprøveprogrammet og er i rute der. Men ikke sjekket mammpgrafi og brystkreft. Endret 1. oktober 2018 av Wonders
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2018 #17 Skrevet 1. oktober 2018 5 minutter siden, Wonders said: Jeg har venner som lager mye fint, og deler dens verk på Instagram om jeg liker det. Ikke noe mere enn det. Jeg er snart 40 år og burde vel dratt å sjekket meg, det er jo mye av poenget med kampanjen. Vet ikke om mamma hadde genet, ble ikke snakk om det. Trodde det var far som arvet fra mor, dersom han fikk datter. Så siden farmor, pappas mamma hadde det, så kan jeg få det? Det er jo bare å sjekke seg. Får se nærmere på det. Så dem lager ulike rosa sløyfeting da? Jeg merker at det å skulle be om å få sjekket når det ikke ligger i familie sitter litt langt inn... Har akkurat tatt motet til meg å bestilt time for min første celleprøve, er 32 år Ut i fra familie og livsstil er det nok lungekreft og tarmkreft jeg er "utsatt" for da... Men det er jo kjempeskummelt å skulle sjekke seg også... en del av meg ønsker egentlig ikke vite hva framtiden bringer liksom... Men! merker at rosa sløyfe-kampanjen får meg til å sjekke og kjenne litt ekstra etter kuler da! Og jeg synes det er skikkelig modig gjort, både dem som tørr sjekke seg, og dem som har vært rammet som tørr stille opp å vise arr og slikt! Som frisk tenker jeg at jeg hadde nok vist fram arr om jeg ble rammet å måtte fjerne bryst, men det er veldig lett å si før man ser hvilke arr man ender opp med...
Wonders Skrevet 1. oktober 2018 #18 Skrevet 1. oktober 2018 Ja det lager dem. Jeg kjente en klump for noen år siden. Viste seg å være giga-kvise under armen. Hahahahaa Selv legen var overrasket. Delikat, not! Dog var det en kjip følelse inntil vi fant det ut. Måtte få hjelp av legen til å få ut alt.
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2018 #19 Skrevet 1. oktober 2018 3 minutter siden, Wonders said: Ja det lager dem. Jeg kjente en klump for noen år siden. Viste seg å være giga-kvise under armen. Hahahahaa Selv legen var overrasket. Delikat, not! Dog var det en kjip følelse inntil vi fant det ut. Måtte få hjelp av legen til å få ut alt. 🤣 Hadde en sånn når jeg var 18-19 år! Litt i panikk dro jeg venninne inn på do på en fest, hun gikk helse og sosial, så vrengte jeg av meg og ba henne sjekke "kula" og fortelle meg om jeg hadde kreft og kom til å dø... Jeg fikk ut alt uten legehjelp da, og har i ettertid skjønt at brystkreft-klumper sikkert ikke er i armhulen... Holder meg til å kontrollere selve brystet nå 🤣 (men fytti rakker armhulekviser kan bli stor 😮 ) 1
Wonders Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: 🤣 Hadde en sånn når jeg var 18-19 år! 🤣 (men fytti rakker armhulekviser kan bli stor 😮 ) Ja jeg hadde den noen måneder. Får håpe det er det nærmeste jeg kommer den opplevelsen av uvisshet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå