AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg solgte en bil i april. Rett før salg sjekket jeg bilen og fikk beskjed om at dekkene ikke kunne brukes mer bak, da gummien var slitt ut og de kunne sprekke. Dette var vinterdekkene, jeg sendte melding til kjøper og informerte om det, og sa at jeg skiftet til sommerdekk. Fikk tommel opp tilbake, og personen kjøpte bilen uten å snakke mer om det. Nå skulle personen bytte til vinterdekk, og han krever penger for ny gummi på vinterdekka. Det står ikke i kontrakten at gummien er utslitt, men jeg har det jo på melding at jeg har informert.. Har han noen sak? Hilsen stressa... Anonymkode: e23c7...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Del Skrevet 1. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg solgte en bil i april. Rett før salg sjekket jeg bilen og fikk beskjed om at dekkene ikke kunne brukes mer bak, da gummien var slitt ut og de kunne sprekke. Dette var vinterdekkene, jeg sendte melding til kjøper og informerte om det, og sa at jeg skiftet til sommerdekk. Fikk tommel opp tilbake, og personen kjøpte bilen uten å snakke mer om det. Nå skulle personen bytte til vinterdekk, og han krever penger for ny gummi på vinterdekka. Det står ikke i kontrakten at gummien er utslitt, men jeg har det jo på melding at jeg har informert.. Har han noen sak? Hilsen stressa... Anonymkode: e23c7...758 Selvfølgelig ikke. Hans ansvar å se over bilen inkl. dekk og du kan dokumentere at du har informert noe han har svart på. Anonymkode: 6be37...584 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Del Skrevet 1. oktober 2018 Nei, han har ingen sak. Jeg kjøpte bil i sommer, selger opplyste om at vinterdekkene var slitt og at jeg ville behøve nye til vinteren. Jeg sjekket da ikke dekkene i det hele tatt, utover at jeg faktisk fikk med meg 4 stk. Selger informerte meg muntlig, men dette er tilstrekkelig. Som forrige bruker skrev, det hadde vært mitt ansvar å sjekke dekkene, og evt kreve avslag om det ikke var opplyst i annonsen om de var ubrukelige (og dette ville jeg så klart gjort da jeg så på bilen, ikke etter å ha skrevet kontrakt og betalt). Det er ingenting som sier at det skal følge med gode dekk på en bruktbil, men det er å forvente at selger opplyser om tilstand. Dette har du gjort, og kjøper godtok det. Nå har du jo dette skriftlig, så det skal ikke være noe problem 🙂 Anonymkode: 6e256...340 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ta skjermdump av meldingsutvekslingen din. Gi klar beskjed om at dette er nok for at konfliktråd og andre ikke ville godkjenne dette som en sak. Anonymkode: 0bea8...2f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Del Skrevet 1. oktober 2018 Kjøper bør sjekke alt før de kjøper, ikke plutselig komme og klage etterpå. Når du har bevis på at du informerte om dekkene også, så har du ditt på det rene. Anonymkode: 96512...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ligner på en sak som var på Tv2 Hjelper deg for litt siden. Den endte ikke bra. Anonymkode: b9e5c...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Del Skrevet 1. oktober 2018 Så lenge du på en tydelig måte har informert kjøper om dette forholdet, og i tillegg skrevet i kontrakten at bilen selges "som den er", kan ikke vedkommende komme i ettertid å si "nja, bilen var ikke helt som jeg hadde forventet meg da". Det skal mer til enn et par slitte dekk, for at eventuelle rettigheter trer i kraft. Anonymkode: b98ed...3fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Del Skrevet 1. oktober 2018 Kjøper tenkte vel at det fulgte med fire nye vinterdekk og ikke vinterdekk som ikke kan brukes. Men han har nok ingen sak, med mindre kontrakten sier at det følger med vinterdekk. Anonymkode: f35cd...b75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Del Skrevet 1. oktober 2018 Spørs hva kontrakten sier. Følger vinterdekk med, eller ei? Den meldingen du har sendt kan tolkes på forskjellig måte Anonymkode: 495a7...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #10 Del Skrevet 1. oktober 2018 bruktbil = brukte dekk det er nemlig ikke normalt å kjøpe nye dekk når man selger bruktbil. Det holder bare med å informere om at de er slitt. Anonymkode: a77da...ca5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 1. oktober 2018 #11 Del Skrevet 1. oktober 2018 Han har ingen sak. Sendte du med de gamle dekkene skulle han sjekket at de var brukendes når han overtok bilen. Fulgte de ikke med så fulgte de ikke med og det skulle han også visst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 1. oktober 2018 #12 Del Skrevet 1. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke. Hans ansvar å se over bilen inkl. dekk og du kan dokumentere at du har informert noe han har svart på. Anonymkode: 6be37...584 Hvis dekkene er i vesentlig dårligere stand enn kjøper har grunn til å anta har selger ansvar. Dog er dette vanskelig å informere om hvis man får beskjed om at bakdekkene er utslitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. oktober 2018 #13 Del Skrevet 1. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ligner på en sak som var på Tv2 Hjelper deg for litt siden. Den endte ikke bra. Anonymkode: b9e5c...026 Kanskje du burde utdype litt og forklare hvordan det endte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. oktober 2018 #14 Del Skrevet 1. oktober 2018 17 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvis dekkene er i vesentlig dårligere stand enn kjøper har grunn til å anta har selger ansvar. Dog er dette vanskelig å informere om hvis man får beskjed om at bakdekkene er utslitte. Kjøper ble informert om at de ikke kunne brukes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #15 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg skrev at bakdekkene var helt nedslitt, og bør ikke kjøres med. Det kan liksom ikke tolkes så mange måter. Dekkene fulgte selvfølgelig med, felgene var dyre og gummien foran var fin. Ts Anonymkode: e23c7...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfitness Skrevet 1. oktober 2018 #16 Del Skrevet 1. oktober 2018 Kjøper kan vel uansett ikke fraskrive seg ansvaret vedk selv har for å sjekke hva han kjøper. Slitte dekk kan jo ikke være å regne som "skjulte feil og mangler".. At kjøper evt ikke har sjekket bedre er jo alene hans problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 2. oktober 2018 #17 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Det ser ut til at du har møtt en bruktbilkjøper fra helvete. Endret 2. oktober 2018 av Mannisinbestealder Feilstavelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. oktober 2018 #18 Del Skrevet 2. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at bakdekkene var helt nedslitt, og bør ikke kjøres med. Det kan liksom ikke tolkes så mange måter. Dekkene fulgte selvfølgelig med, felgene var dyre og gummien foran var fin. Ts Anonymkode: e23c7...758 Bare vis til tekstmeldingen dere hadde og ikke svar noe mer på noen henvendelser fra ham. Han har ingen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #19 Del Skrevet 2. oktober 2018 12 timer siden, Mannisinbestealder skrev: Det ser ut til at du har møtt en bruktbilkjøper fra helvete. Det her er jo ingenting. Hadde en som nylig møtte opp på døra mi etter å ha ringt meg mange ganger mens jeg var på ferie fordi personen han hadde solgt den til noen måneder etter han kjøpte den fra meg mente at jeg hadde jukset med noe papirer. Jeg sa rimelig klart i fra hva jeg syntes om både adferden hans (komme hjem til meg fordi jeg ikke svarte på tlf når jeg hadde informert på forhånd at jeg ville være utilgjengelig på tlf de neste ukene) og hva jeg syntes om slike anklager. Han hadde også vært på døra mi mens jeg var på ferie, og skulle diskutere dette med den som passet huset mitt. Da han følte han ikke kom noen vei «truet» han meg med at han som har kjøpt bilen ville anmelde meg, noe jeg lo av og sa «værsågod» til ☺️ Anonymkode: 06d28...460 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #20 Del Skrevet 2. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her er jo ingenting. Hadde en som nylig møtte opp på døra mi etter å ha ringt meg mange ganger mens jeg var på ferie fordi personen han hadde solgt den til noen måneder etter han kjøpte den fra meg mente at jeg hadde jukset med noe papirer. Jeg sa rimelig klart i fra hva jeg syntes om både adferden hans (komme hjem til meg fordi jeg ikke svarte på tlf når jeg hadde informert på forhånd at jeg ville være utilgjengelig på tlf de neste ukene) og hva jeg syntes om slike anklager. Han hadde også vært på døra mi mens jeg var på ferie, og skulle diskutere dette med den som passet huset mitt. Da han følte han ikke kom noen vei «truet» han meg med at han som har kjøpt bilen ville anmelde meg, noe jeg lo av og sa «værsågod» til ☺️ Anonymkode: 06d28...460 Flere av de. Vi hadde nettopp besøk av en eldre dame. Hun ringte og la igjen beskjed på telefonsvarer at hun så vi var hjemme og hun kom til å sitte utenfor til vi åpnet. Men vi var ikke hjemme, vi var på sykkeltur og kom syklende inn til huset forbi henne😜Hun fikk ganske kontant beskjed om hvor skapet sto. En avtale er en avtale og fristen for betaling var ikke ute og vi hadde strekt oss langt i avtalen mtp alt annet. Vi ba henne sende kontonummer og ryke og reise. Hun sendte aldri nummeret men forsvant med halen mellom beina. Anonymkode: 278ac...eaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå