Gå til innhold

Hva er din favoritt musikk?


Tiger1974

Anbefalte innlegg

Jeg er vokst opp med en halvbror som hørte på heavy metal og Elvis Presley - ei mor som likte ABBA - og en far som hørte på Dire Straits, Roxy Music, Grace Jones, Donna Summer og Bee Gees for å nevne noen😊

Jeg mener at den beste musikken allerede er laget - av topp ekte kvalitetsmusikere. Dagens musikk kan stort sett bare gå og legge seg.

Hva mener dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Depeche Mode, Linkin Park, REM, Dire Straits, The Cure, Judas Priest, Pink Floyd, Miley Cyrus, Pet Shop Boys, Guns N' Roses,Scorpions, The Doors og Van Halen er noe av det jeg hører på.

Enig med deg når det gjelder dagens musikk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører egentlig på det meste. Alt fra The Earls, Fleetwood Mac, Falco, ABBA, Dr Bombay/Dr Macdoo/Carlito, Aqua, Alice Cooper, The Cure, Motley Crue, Santa Cruz, Skid Row, Enya og alt innenfor metal (Nightwish, Sonata Arctica, Epica, Children of Bodom og mye mer...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også eldre musikk. Jeg hører mye på jazz og storband. 

Anonymkode: 75af6...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens musikk? Regner med at det er listepop og hits dere tenker på da? Ellers finnes det mye bra ny musikk ellers.

Jeg hører nok mest på metal og rock, men også noe indie og annet som sniker seg inn. Men jeg er absolutt ikke altetende når det gjelder musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting nytt er bra. Det beste er 70 og 80-talls hard rock og metal for å nevne noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på mye forskjellig innenfor alle sjangre og århundre. Men hører nok mest på musikk laget mellom 1960 og 1990. Hører veldig lite på musikk laget etter år 2000. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Elaine Marley skrev:

Dagens musikk? Regner med at det er listepop og hits dere tenker på da? Ellers finnes det mye bra ny musikk ellers.

Jeg hører nok mest på metal og rock, men også noe indie og annet som sniker seg inn. Men jeg er absolutt ikke altetende når det gjelder musikk.

Har du noen gode forslag på ny musikk som lages i dag, Elaine? Gjerne send meg noen artister eller grupper som har bra låter - enten musikk som er fengende eller har gode tekster. 

 

Jeg er vokst opp med metal og rock, og det er og blir en del av meg😊🎶

Endret av Tiger1974
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i opera og klassisk musikk sent og tidlig. Til og med ungene hører på dette og minsten drømmer om å bli en stor pianist med tiden :nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Her i huset går det i opera og klassisk musikk sent og tidlig. Til og med ungene hører på dette og minsten drømmer om å bli en stor pianist med tiden :nordvesta:

Så herlig så lenge det er musikk glede!🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå går det mye i Arctic Monkeys og Charlotte Gainsbourgh (oppdaget dem på Øya). Jeg skal på Fish-konsert i kveld, så en del Marillion har det blitt i det siste. Liker i det hele tatt mye forskjellig, mye eldre rock, men også Abba, Beatles ol. Jazz på svenska er en favoritt, Blood Oranges in th Snow med Over the Rhine før jul.

Av nyere ting liker jeg Aurora (men helst live), Bernhoft, Valkyrien (ikke så nytt lenger, men de gir fortsatt ut bra plater etter ti år), Bruno Mars... Et helt sinnsykt kult band jeg var på var Reverend Horton Heat, ikke prøvd å høre på dem på plate, men live var det noe av det bedre jeg har vært på.

Anonymkode: 09ac7...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 23.15, Tiger1974 skrev:

Jeg er vokst opp med en halvbror som hørte på heavy metal og Elvis Presley - ei mor som likte ABBA - og en far som hørte på Dire Straits, Roxy Music, Grace Jones, Donna Summer og Bee Gees for å nevne noen😊

Jeg mener at den beste musikken allerede er laget - av topp ekte kvalitetsmusikere. Dagens musikk kan stort sett bare gå og legge seg.

Hva mener dere?

At du tar jævlig feil. Det produseres fortsatt jævlig mye bra. 

Anonymkode: 237e3...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk går alltid igjen hos meg, og mye musikk fra hele verden på alle mulige språk.

Jeg liker R&B, latino, bhangra, ...alt med rytmer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken musikk er uten rytme? 

3 timer siden, Wonders skrev:

Jeg liker R&B, latino, bhangra, ...alt med rytmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ganske allsidig musikksmak, men favorittmusikken min er rock fra 70- og 80-tallet, noe fra 90-tallet. Queen, Aerosmith, Led Zeppelin, Nirvana, Jimi Henrix, Ac/dc, og litt forskjellig punk. Ikke noe glad i ny rock som fra 2000-tallet og utover, typ Fallout boy, Green day (punk du liksom..) og Linkin park. 

Hører også på pop og sånn dance musikk, men har ingen spesielle favoritter der. Mye av det hører jeg bare på i en kort periode etter de har kommet ut også blir jeg lei av dem og hører aldri på dem igjen. Føler mye av det samme går igjen. Michael Jackson er vel den eneste der jeg kan høre sangene om igjen og om igjen og aldri bli lei. Digger MJ

Anonymkode: 8f606...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker virkelig Red Hot Chili Peppers, men hører på utrolig mye annet også. I skrivende stund hører jeg på Vivaldi.

Anonymkode: 73836...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så matt over folk som liksom mener at har så spesiell musikksmak og det andre hører på er baare så mainstream og vanlig. Vi har alle forskjellig musikksmak, og musikkuttrykk er i stadig endring. 

70/80-talls bandene som du syns er bra og unike, var moderne på den tiden og eldre så på musikken som "nymotens støy." Sånn vil det alltid være. Finner mye bra musikk i dag, som har fine melodier og fine tekster. 

Bare se på en nerdete "mainstream" artisten Taylor Swift. Hun blir av noen avskrevet pga. hennes popularitet og unge alder, men hun har ordet i sin makt og er en gudbenådet låtskriver. Mange har bare hørt de første låtene hun skrev som gjorde henne populær, men glemmer at disse ble skrevet da hun var mellom 13-15 år, noe som er ganske imponerende.

Ryan Adams coveret albumet hennes "1989" og albumet ble rost av mage musikkjournalister, for det meste på grunn av tekstene, hvor rå og autentiske de var, hvor mye følelsene som var blitt lagt ned i låtskrivingen, magasiner som aldri hatt vurdert Taylor sine album tidligere, skrev anmeldelser på coveralbumet og roste tekstene opp i skyene. Patetisk. Noen skrev dog at "Taylor Swift writes Ryan's best album" 😅

Dette er min favorittåt coveralbumet (og det er pga. teksten som er skrevet av Ms. Swift)

 

Anonymkode: ed2c6...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne låten er en all-time favorite! Denne skrev hun da hun var 21-22 år. 

Denne er også fint skrevet.

Anonymkode: ed2c6...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...