Gå til innhold

Sende gave til fremmed


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg har lenge likt en gutt. Jeg har ingen forhold til ham. Jeg har kun snakket med ham en gang. 

Det er slik at han har bursdag nå snart. Jeg ønsker å sende en gave i posten. Hvordan hadde dere reagert dersom fremmede sender gaver til dere?

Anonymkode: 3251f...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gave gir ofte en følelse av å måtte gi noe tilbake. Det kan med andre ord virke mot sin hensikt å gi noe av verdi. Et kort derimot er sikkert hyggelig? Kanskje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først tenkt at det var hyggelig, men så blitt veldig redd av flere grunner: 

- At en jeg ikke kjenner har adressen min

- At en jeg ikke kjenner trenger seg på når det ikke engang er sikkert jeg vil bli kjent 

- At noen oppsøker meg der hvor jeg er trygg og jeg ikke aner noe om dette mennesket. 

Jeg ville potensielt følt meg så redd at jeg hadde flyttet. 

 

Anonymkode: 0c55d...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arcturus skrev:

Pingle. 

Og når vi blir stalket, voldtatt eller drept så er du blandt dem som roper at vi burde tatt bedre forhåndsregler, vært mindre naiv og ikke hatt offentlig adresse eller gitt ut adressen vår? 

59 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Du har tydelig aldri opplevd gledene ved å ha en stalker.

Enig, the privileges of being a man! 

Menn kan spøke med at kvinnelige beundrere og stalkers er gærne, men  vi hører aldri kvinner spøke med at mannlige beundrere og stalkere er gærne, for kvinner opplever ikke en harmløs person som sender fem tekstmeldinger uten svar og ikke tar et hint, men direkte farlige menn. Det er 99,8% kvinner som lever på hemmelig adresse i norge på grunn av farlige menn og jeg vet faktisk ikke om en eneste kvinne som ikke en eller flere ganger har vært så redde for menn at de har måttet ringe en venninde eller politiet. Man er ikke pingle fordi man trår forsiktig blandt alle bombene i minefeltet. 

Anonymkode: 0c55d...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig, the privileges of being a man! 

Menn kan spøke med at kvinnelige beundrere og stalkers er gærne, men  vi hører aldri kvinner spøke med at mannlige beundrere og stalkere er gærne, for kvinner opplever ikke en harmløs person som sender fem tekstmeldinger uten svar og ikke tar et hint, men direkte farlige menn. Det er 99,8% kvinner som lever på hemmelig adresse i norge på grunn av farlige menn og jeg vet faktisk ikke om en eneste kvinne som ikke en eller flere ganger har vært så redde for menn at de har måttet ringe en venninde eller politiet. Man er ikke pingle fordi man trår forsiktig blandt alle bombene i minefeltet. 

Anonymkode: 0c55d...3f4

Det finnes jaggu nok av kaninkokere som er «litt» verre enn at de sender 5 sms uten svar.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Det finnes jaggu nok av kaninkokere som er «litt» verre enn at de sender 5 sms uten svar.. 

Det finnes nok, men uansett er det partnerdrap mot kvinner som er høyest på drapsstatestikken i norge, og overgrep mot kvinner begått av menn i 99% overgrepstilfeller, og truende atferd mot kvinner av menn som er en vanlig del av kvinners liv. 

Menn kan le stort sett le av crazy damer, mens kvinner kan bli drept av crazy menn. Stalking er ubehagelig for begge kjønn, men der menn er den fysisk sterke kan de være ganske trygge og kunne forsvare seg selv, mens for kvinner kan det bety frykt for livet sitt, vold, overgrep og mord. 

Anonymkode: 0c55d...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...