AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #21 Skrevet 5. oktober 2018 Kynismen er skremmende, synes folk krangler overalt. Anonymkode: 698eb...e7c
Duff Skrevet 5. oktober 2018 #22 Skrevet 5. oktober 2018 16 minutter siden, wintergirl skrev: Det høres ikke kaldt ut i det hele tatt. Én av de bedre måtene å hjelpe på faktisk. Men jeg føler meg veldig kald når jeg går forbi dem
wintergirl Skrevet 6. oktober 2018 #23 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, Duff skrev: Men jeg føler meg veldig kald når jeg går forbi dem Det gjør jeg også. 1
Djungelvrål Skrevet 6. oktober 2018 #24 Skrevet 6. oktober 2018 Det var mye verre før. Homofile ble dømt og var en syk vederstyggelighet. Ingen kunne være det, alle måtte være i skapet. Incest var noe INGEN snakket om og noe som IKKE skjedde. Heller ikke i de beste hjem. Psykisk og fysisk utviklinghemmede rekte enten rundt i bygdene og gikk for lut og kaldt vann, var stengt inne i kjellere av foreldrene sine eller bodde på grusomme institusjoner. Hvis de ikke ble satt ut i skogen for å dø som nyfødte vel og merke. Psykisk syke kunne være dømt til å bo på institusjoner resten av livet selv om de bare hadde vanlige diagnoser som angst eller depresjon. Kjemisk eller fysisk lobotomi var vanlig. Fattige fikk ingen hjelp. De kunne bo på fattighuset, men der ville man IKKE være eller man kunne håpe at familien tok seg av deg. Tok du selvmord ble du begravet utenfor kirkegården i uvigslet jord. Syke kunne ikke jobbe og var dermed prisgitt slekt og familie. Var ikke noe som het uføretrygd den gangen. Det var ikke noe som het arbeidsledighetstrygd eller AAP heller for den saks skyld. Jobb eller dø! Det var et MYE større klasseskille. Storbonden satt med sitt gods og gård med flere husmenn under seg som måtte jobbe og slite bare for han og hans gård mens konene fødte 12 barn hvorav kanskje halvparten overlevde. De gjenlevende barna ble satt i tjeneste eller til hardt arbeid hos storbonden før de engang rakk å komme i puberteten. Skole var luksus. Eldre uten familie til å ta seg av dem gikk på legd, det vil si at de rekte fra gård til gård for å tigge om husly og noe å spise. Alenemødre ble utstøtt og kunne aldri regne med å bli gift med en uekte unge på slep. Tvangsekteskap var helt vanlig. Gjerne mellom en ung kvinne og en gammel enkemann. Høy dødelighet blant de som våget seg til en heksedoktor for å ta illegal abort. Kvinner fikk ikke utdannelse. Listen er uendelig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #25 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg gir ikke til tiggere. Jeg har lite penger selv, jeg trenger dem. Anonymkode: 8d03c...a05
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #26 Skrevet 6. oktober 2018 eksemplene dine er veldig dårlige. Tiggere er kyniske og har agenda å utnytte mennesker, og lager historie som ikke er sanne. Selgere ser hvem som er lett utbytte til å lokke kunder til å kjøpe det dem selger. Anonymkode: 017a5...53c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #27 Skrevet 6. oktober 2018 Samfunnet har blitt kynisk? Hva med tiden når man frastøtte seg homofile mennesker fordi de levde i synd? Vi er mer tolerante nå enn noensinne. Det betyr ikke at vi er perfekte, men vi har ikke blitt mer kyniske Anonymkode: faad6...191
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå