Gå til innhold

Blir småsprø av bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå vet jeg at jeg kommer til å få hets. Bring it on, men jeg setter mer pris på konstruktiv kritikk om hvordan jeg kan prøve å takle dette som bonusmor.

Jeg velger å ikke legge meg bort i gubbe og ex'ns måte å oppdra sine barn på. MEN, jeg observerer og ser tegnene på at de er ufattelig bortskjemte. De slipper unna ALLE krav. Og har to foreldre som syr puter oppunder armene deres, og de voksne gjør de mindre enn de er, inkludert besteforeldrene og tanter/onkler. Barna er 7 og 10 år, og jeg opplever at de klarer knapt noen ting.

De går ikke på do alene, de må minnes på det, ellers tisser eller bæsjer de seg ut.

De finner seg aldri mat selv, og går heller sultne, og sutrer, enn å ordne noe selv. Som å finne seg en yoghurt, ta en gulrot før planlagt middag, f.eks.

De rydder aldri. Det de mister/søler/roter bort - blir bare liggende til far plukker/rydder/vasker det opp.

Minsta skifter klær 8 ganger for dagen, så det ligger klær vrengt og slengt rundt i hele huset.

Er jeg så heldig å måtte passe de alene, så spør de hver FEMTE minutt: "hvor er pappa, hvor er pappa, hvor er pappa"... eller "når kommer han tilbake, når kommer han tilbake, når kommer han tilbake"... Og når jeg passer de, får jeg knapt tid til mine egne, da disse to er som en skygge og sitter klamret fast oppi baklomma mi.

Har såklart prøvd å snakke med gubben om dette, men han ser ikke det samme som meg. "De er jo gullungene mine vettu..."...

Så jeg prøver bare å være en tydelig voksen, der jeg har mine små krav som jeg synes kan forventes av disse. Men er redd for sur stemning etterhvert. Vi bor ikke sammen, enda, og kjenner at det kommer jeg til å vente med også. Ellers blir jeg bare ei hushjelp.

Anonymkode: bef0c...7f1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De griser vanvittig mye med mat også. Er mat klint i ansikt, hår, på klær, på møbler, på gulvet etter et enkelt måltid...

Skrevet

Det der lar seg ikke endre, jeg hadde ikke orket.

• Liker 20
Skrevet

Herregud. Femåringen min gikk på do selv da hun var to, og jeg har aldri opplevd gris med mat etter samme alder. Hva du enn gjør, ikke få barn med den fyren, han er virkelig en helt RÆVA far! 😮

Anonymkode: 31a7a...186

• Liker 28
Skrevet

Dette var ille. Synes synd på barna som ikke har lært helt grunnleggende ting som å gå på do, finne mat i kjøleskapet eller plukke opp etter seg. Dette er foreldres ansvar å lære barn. Hvordan skal de klare seg senere i livet?

Anonymkode: 24700...ad2

• Liker 17
Skrevet

Uff, er jo så innmari glad i den lille familien der, vil liksom ikke gi opp. Kanskje jeg bare er en dårlig og streng bonusmor... Men blir så bekymret 😢

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo kjæresten din du bør bli sprø av her, ikke barnas feil at de ikke har blitt lært opp til å oppføre seg som folk!

Endret av Nerine_
  • Liker 20
Skrevet

Dette innlegget her greier jeg ikke å ta helt seriøst, tror nok at du overdriver en del. Ingen barn er så hjelpeløse som dette. 

Anonymkode: 9d898...f29

• Liker 12
Skrevet

Du er glad i mannen. Skinner lang vei at du synes bagasjeungene er ufyselige 

Anonymkode: 9e57c...c37

• Liker 4
Skrevet

Du hadde nok sett annerledes på det om det var dine egne. Og du har selv valgt å gå inn i et nytt forhold med en mann med barn, du er den voksne og de er ditt ansvar: du har ingenting å klage over og må bare fikse det.

Anonymkode: b7b4e...62a

• Liker 4
Skrevet

Hvis halvparten er sant, så er det jo i kategorien barnemishandling. Foreldre skal faktisk lære barna å bli selvstendige individer, som klarer  å kle på seg, spise og gå på do. At en 5åring trenger en del hjelp er jo vanlig, men en 10åring? Da bør alt slikt være innlært. 

Men, hva du kan gjøre med det, er en annen sak. Hvis det ikke hjelper å snakke med mannen om at barna hans er oppdradd til fullstendig hjelpeløshet. Tror min løsning hadde vært å gått. En voksen som ødelegger barn på en slik måte, hadde ikke vært verd min kjærlighet. 

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde nok sett annerledes på det om det var dine egne. Og du har selv valgt å gå inn i et nytt forhold med en mann med barn, du er den voksne og de er ditt ansvar: du har ingenting å klage over og må bare fikse det.

Anonymkode: b7b4e...62a

Hun er bare kjæreste med en mann. De har hver sin husholdning og hun er selvsagt ikke ansvarlig for hvordan han og eksen (ikke) oppdrar barna sine.

Men deg øyeblikket de flytter sammen, blir konsekvensene av deres dårlige foreldreskap hennes problem.

Ts, du kommer til å ødelegge livet ditt på dette og utsette barna dine for et konfliktfylt familieliv. Tenk deg om.

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at her er det noe gærent ut over bortskjemthet eller manglende krav stilt til dem. Barn på 7 og 10 år som glemmer å gå på do og heller tisser og bæsjer seg ut, det er altså ikke vanlig. 

• Liker 20
Skrevet

Jeg ville ha slått opp med en fyr som ikke har klart å lære så store unger som 7 og 10 år å gå på toalettet alene allerede. Han er ikke brukanes til en skit og TS må ta et digert tap hvis hun også får unger med denne lite oppegående mannen. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå vet jeg at jeg kommer til å få hets. Bring it on, men jeg setter mer pris på konstruktiv kritikk om hvordan jeg kan prøve å takle dette som bonusmor.

Jeg velger å ikke legge meg bort i gubbe og ex'ns måte å oppdra sine barn på. MEN, jeg observerer og ser tegnene på at de er ufattelig bortskjemte. De slipper unna ALLE krav. Og har to foreldre som syr puter oppunder armene deres, og de voksne gjør de mindre enn de er, inkludert besteforeldrene og tanter/onkler. Barna er 7 og 10 år, og jeg opplever at de klarer knapt noen ting.

De går ikke på do alene, de må minnes på det, ellers tisser eller bæsjer de seg ut.

De finner seg aldri mat selv, og går heller sultne, og sutrer, enn å ordne noe selv. Som å finne seg en yoghurt, ta en gulrot før planlagt middag, f.eks.

De rydder aldri. Det de mister/søler/roter bort - blir bare liggende til far plukker/rydder/vasker det opp.

Minsta skifter klær 8 ganger for dagen, så det ligger klær vrengt og slengt rundt i hele huset.

Er jeg så heldig å måtte passe de alene, så spør de hver FEMTE minutt: "hvor er pappa, hvor er pappa, hvor er pappa"... eller "når kommer han tilbake, når kommer han tilbake, når kommer han tilbake"... Og når jeg passer de, får jeg knapt tid til mine egne, da disse to er som en skygge og sitter klamret fast oppi baklomma mi.

Har såklart prøvd å snakke med gubben om dette, men han ser ikke det samme som meg. "De er jo gullungene mine vettu..."...

Så jeg prøver bare å være en tydelig voksen, der jeg har mine små krav som jeg synes kan forventes av disse. Men er redd for sur stemning etterhvert. Vi bor ikke sammen, enda, og kjenner at det kommer jeg til å vente med også. Ellers blir jeg bare ei hushjelp.

Etter å ha lest innlegget ditt, håååper jeg exen min ALDRI får seg en kjæreste. Tenk om jeg må overlate barna mine til en dame som ikke ser en ENESTE god ting ved dem? Får frysninger. Minner om stemoren til askepott. 

Over mitt fatteevne hvordan du kan være sammen med en mann og mislike barna hans såååå mye. Og ikke si at du ikke misliker dem. Les innlegget ditt om igjen i såfall. 

det er jo neimen ikke rart de spør etter pappa. Kan du klandre dem? Jeg ville heller ikke vært hos deg om jeg var dem! Stakkars barn!

til sist: tror du at det innerst inne kan dreie seg om sjalusi? For det framstår sånnfor oss andre. Ikke ovenfor barna, men eksen hans. Så blir alt barna gjør en evig irritasjon og påminner på at mannen har hatt sex med en annen han har brydd seg om. 

Mer sikker på at dine to «skygger» kan ha like mange negative karakteristika om andre hadde beskrevet dem. 

Ville du likt m faren til dine hadde funnet seg en som er like irritert på barna dine som du er på kjærestens side? Prøv å endre deg, dette er ikke bra for dem (barna hand).

Anonymkode: 21676...0e9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis du vil forsette å være kjæreste med denne mannen:

1) vær særboere til barna hans er voksne.

2) ikke få barn med ham. 

Endret av Amawhatsnot
  • Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest innlegget ditt, håååper jeg exen min ALDRI får seg en kjæreste. Tenk om jeg må overlate barna mine til en dame som ikke ser en ENESTE god ting ved dem? Får frysninger. Minner om stemoren til askepott. 

Over mitt fatteevne hvordan du kan være sammen med en mann og mislike barna hans såååå mye. Og ikke si at du ikke misliker dem. Les innlegget ditt om igjen i såfall. 

det er jo neimen ikke rart de spør etter pappa. Kan du klandre dem? Jeg ville heller ikke vært hos deg om jeg var dem! Stakkars barn!

til sist: tror du at det innerst inne kan dreie seg om sjalusi? For det framstår sånnfor oss andre. Ikke ovenfor barna, men eksen hans. Så blir alt barna gjør en evig irritasjon og påminner på at mannen har hatt sex med en annen han har brydd seg om. 

Mer sikker på at dine to «skygger» kan ha like mange negative karakteristika om andre hadde beskrevet dem. 

Ville du likt m faren til dine hadde funnet seg en som er like irritert på barna dine som du er på kjærestens side? Prøv å endre deg, dette er ikke bra for dem (barna hand).

Ignorerte du alt TS skrev om at de ikke engang evner å gå på do selv?

Som 5-åring kunne jeg snakke tre språk flytende, gå på do helt selv, dusje på egenhånd, finne egne klær og kle på meg selv og lage enkle ting som brødskiver, knekkebrød osv samt finne drikke, frukt yoghurt osv. Og moren min var hjemmeværende til jeg var 10, så det gikk ikke ut på at jeg måtte lære meg å være alene.

Så de grunnleggende overlevelsesegenskapene til barna er helt borte.

Anonymkode: 6fc02...481

• Liker 19
Skrevet

Ts her må du ikke finne på å skrive en eneste negativ ting om bonusbarn, da er du ei kjerring helt automatisk. Ignorer de kråkene. 

Hvis dette faktisk er reelt, så må du kontakte barnevernet for råd, det at så store barn ikke engang klarer å gå på do tyder på store problemer! 

Anonymkode: 48630...893

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ignorerte du alt TS skrev om at de ikke engang evner å gå på do selv?

Som 5-åring kunne jeg snakke tre språk flytende, gå på do helt selv, dusje på egenhånd, finne egne klær og kle på meg selv og lage enkle ting som brødskiver, knekkebrød osv samt finne drikke, frukt yoghurt osv. Og moren min var hjemmeværende til jeg var 10, så det gikk ikke ut på at jeg måtte lære meg å være alene.

Så de grunnleggende overlevelsesegenskapene til barna er helt borte.

Anonymkode: 6fc02...481

Dette er jo kun hennes versjon da....

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som klarer å tro på at en 7 og 10 åring tisser og driter seg ned hvis de ikke blir minnet på å gå på do- Seriøst?

Dette er jo bare tull og tøys.

Med mindre det er snakk om to psykisk utviklinghemmede eller de har en fysisk eller psykisk sykdom begge to er dette ren og skjær sprøyt. Er de syke regner jeg med at ts ikke hadde skrevet som hun gjør.

Anonymkode: 3a520...b56

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...