Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ikeaseng er vel bra nok. Men hva med madrass derfra..? Fikk et tips om jysk og. Men vil at madrassen skal være skikkelig bra, har tenkt på aerosleep f.eks. Men er jeg for hysterisk?

Er det såå stor forskjell på de ulike madrassene?

Hva slags dyne bør velges? Og madrassbeskytter, tisselaken? Annet? 

Vi har lite plass på soverommet. Får akkurat plass til standard sprinkelseng mellom senga vår og klesskapet. Må evt. flytte senga hver gang vi trenger noe i skapet, og det er jo ikke optimalt. Har tenkt på vugge med hjul eller som henger fra taket. Noen råd?

Etter noen måneder skal han på eget rom, der er det mer plass. Så kanskje sprinkelseng er det vi bør velge.

En sprinkelseng er vel like bra nesten samme hvor man kjøper?

Anonymkode: 5be10...650

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bedside crib fra babydan på soverommet. Den er såpass smal at det går helt fint å ha den ved siden sengen. Har kjøpt en litt dyrere madrass som skal puste som aerosleep, og så skal vi ha overmadrass fra aerosleep i sprinkelsengen når vi bytter over til det på eget rom. 

Anonymkode: 148a8...62a

Skrevet

Det er forresten 65 cm fra gulvet til toppen av vår madrass. Finnes det sprinkelsenger/bedside cribs som kan stilles likt, eller blir det for høyt? De jeg har sett på er ikke så høye..

Skrevet

Vi kjøpte chicco bedside crib, samt sprinkelseng med madrass fra barnas hus. Fikk en skikkelig puppebaby (som itillegg nekter sutt), så nå 8mnd senere er fortsatt verken bedside eller sprinkelseng tatt i bruk da det endte med samsoving...😅

Skrevet
54 minutter siden, Piruette skrev:

Vi kjøpte chicco bedside crib

Husker du hvor høyt den kan justeres?

Skrevet

Ikke kjøp dyne! Det var det jeg angret mest på. Kjøp sovepose, babyen kommer til å midte dyna hele tiden, mye sikrere i forhold til krybbedød også.

Skrevet
1 time siden, Puny skrev:

Ikke kjøp dyne! Det var det jeg angret mest på. Kjøp sovepose, babyen kommer til å midte dyna hele tiden, mye sikrere i forhold til krybbedød også.

Vi har soveposer. Men synes det virker så kaldt, for armene dekkes ikke. Skal jo ja langermet pysj, men uansett.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har soveposer. Men synes det virker så kaldt, for armene dekkes ikke. Skal jo ja langermet pysj, men uansett.

Kan kjøpe soveposer med ermer også. Vi hadde det i starten, men gikk over til ermeløs etterhvert. 

Skrevet
14 hours ago, Puny said:

Sovepose er heller ikke anbefalt første tiden. Det er så lett at de sklir ned i posen. Ville ikke byttet dynen ut med sovepose. Holder meg til pledd 

Anonymkode: a93f6...1d7

Skrevet

Hvilken sovepose vil dere anbefale? Er jo en jungel der ute!

Hvordan sklir barnet ned under dynen/ned i soveposen? 🤔

Anonymkode: efaba...3ef

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sovepose er heller ikke anbefalt første tiden. Det er så lett at de sklir ned i posen. Ville ikke byttet dynen ut med sovepose. Holder meg til pledd 

Anonymkode: a93f6...1d7

Da må posen være for stor da. Ellers ser jeg ikke helt hvordan babyen skal gli ned. LUB annbefaler sovepose: https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-gode-pusteforhold 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...