Gå til innhold

Garn pinnestr 5.5


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke Nord fra sandnes garn og den skal strikkes med fritidsgarn. Problemet mitt er bare at det stikker. Noen alternativer med pinnestr 5.5 som ikke stikker?

Anonymkode: 8f154...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker alpakka, og du finner sikkert noe som egner seg. Tror Garnius har tilbud i helgen, du kan jo se der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal strikke Nord fra sandnes garn og den skal strikkes med fritidsgarn. Problemet mitt er bare at det stikker. Noen alternativer med pinnestr 5.5 som ikke stikker?

Anonymkode: 8f154...d7a

Du må se på strikkefastheten

Anonymkode: a11e3...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt nybegynner på dette. Noen som har et konkret, ikke-stikkende garn å anbefale?

Ts

Anonymkode: 8f154...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nepal fra Drops er det første som slår meg, av garn som er lett å få tak i i butikk. Mulig det er litt tynnere, litt usikker. Men uansett vil du ikke kunne finne et garn som alle strikker med 5, 5 og så får du samme strikkefasthet som i oppskriften. Du må finne noe i ca samme tykkelse som i oppskriften, strikke prøvelapp og se hvilken pinne du må ha for å få riktig strikkefasthet. 

Hip wool fra Hip knit shop og Pickles tjukk ull er også i samme gate, og skal klø mindre enn Fritidsgarn (tror begge er ubehandlet merino). Disse må bestilles på nett. 

Du kan også legge alpakka eller superwash merino dobbelt og se hvilken pinne du må ha for riktig strikkefasthet, men du vil fort få et veldig tungt plagg, siden plagget er så stort.

Siden alle strikker litt ulikt, vil du ikke uten videre kunne få ett enkelt svar på hvilken garn du kan bruke, dessverre. Dvs du må uansett prøve deg litt fram mtp pinnestr, som du uansett ville måttet om du strikket i fritidsgarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...